Whisky-samling galleriet.

Falt for denne når jeg var innom taxfreen på Gardermoen på søndag. Siden jeg foreløpig liker best highland, så ble det en til fra samme distrikt.

IMAG0436_1.jpg

Denne ble med meg hjem fra World of Whiskies på Gatwick denne julen. Planla egentlig en vanlig 10-åring, men da herremannen i butikken disket opp med smaksprøver klokken halv syv om morgenen ble det fort noe mer spennende. Anbefales, og er visst bare å få tak i på flyplasser rundt omkring.
6e0cef64f82aa9d90817e51baf9c3cba_zps5fb702e9.jpg

Norges første Whisky og i tillegg lokalprodusert gjorde valget lett i dag. Men åpnes ikke før helga, rapport følger(forhåpentligvis...).

image_zps028ed787.jpg

Smatt en tur innom polet i dag for å kjøpe et par trøsteflasker med Whisky, hadde mye i armene og måtte sette fra meg den ene flasken før jeg plukket opp nummer to. Hvilket resulterte i at jeg nå oppdaget at jeg har kjøpt feil flaske, skulle egentlig ha en Highland Park 12, endte opp med en "The Famous Grouse 12 Blend". Hverken smakt Highlanden eller Famousen så blir gråter ikke over at man ikke får byttet sprit på polet. Kjøpte også en flaske med "The Glenlivet 12", her skulle jeg også egentlig ha en 18, men den hadde de dessverre ikke. Gleder meg til å bli bedre kjent i denne, for meg ganske nye verden.

99BF0A77-DA67-4E88-9156-EB72F9D820AA-22294-00000A6CC7D222D6.jpg

Smatt en tur innom polet i dag for å kjøpe et par trøsteflasker med Whisky, hadde mye i armene og måtte sette fra meg den ene flasken før jeg plukket opp nummer to. Hvilket resulterte i at jeg nå oppdaget at jeg har kjøpt feil flaske, skulle egentlig ha en Highland Park 12, endte opp med en "The Famous Grouse 12 Blend". Hverken smakt Highlanden eller Famousen så blir gråter ikke over at man ikke får byttet sprit på polet. Kjøpte også en flaske med "The Glenlivet 12", her skulle jeg også egentlig ha en 18, men den hadde de dessverre ikke. Gleder meg til å bli bedre kjent i denne, for meg ganske nye verden.

99BF0A77-DA67-4E88-9156-EB72F9D820AA-22294-00000A6CC7D222D6.jpg

det var en særdeles vid samling! Med dette utvalget vil jeg anta at du greier å finne din retning i whiskyverdenen. Den caol Ila er meget bra i mine øyne. Mye særpreg! Famous Grouse er nok en del mildere. Så har du bourbon i tillegg. Anbefaler at du tar en whiskysmaking der du setter glass med de ulike whiskyene ved siden av hverandre og kjenner på forskjellene!

Er relativt "uerfaren" på whiskey. Det går mest i rom for min del, der har jag en 30-40 flasker i hyllen.

Dom siste jag har kjøpt er:

Glengoyne 17
Balvenie doublewood
Ardbeg 10

Glengoyne er helt nydelig! Er ganske svak for doublewooden og. Ardbegen var helt ok, litt for hissig for min smak. Prøvde en som var lagret litt lenger (kommer ikke ihåg "modellen") hos en kamrat og den var mye bedre)

207755_10151382988006153_914910688_n.jpg

Redigert:
Er relativt "uerfaren" på whiskey. Det går mest i rom for min del, der har jag en 30-40 flasker i hyllen.

Dom siste jag har kjøpt er:

Glengoyne 17
Balvenie doublewood
Ardbeg 10

Glengoyne er helt nydelig! Er ganske svak for doublewooden og. Ardbegen var helt ok, litt for hissig for min smak. Prøvde en som var lagret litt lenger (kommer ikke ihåg "modellen") hos en kamrat og den var mye bedre)

Vedig bra alle de tre - Den Ardbeg'en du testa hos en kompis var sannsynligvis Uigeadail - som har et sherrypreg som (i litt utvannet tilstand) gjør den mer "likeable" enn Ten. Ansett for å være noe av det ypperste en kan ha i glasset

Ardbeg Uigeadail – Pure Awesome » The Weekly Dram

Vedig bra alle de tre - Den Ardbeg'en du testa hos en kompis var sannsynligvis Uigeadail - som har et sherrypreg som (i litt utvannet tilstand) gjør den mer "likeable" enn Ten. Ansett for å være noe av det ypperste en kan ha i glasset

Ardbeg Uigeadail – Pure Awesome » The Weekly Dram

Var Ardbeg Corryvreckan kamraten min hade. Men kjøpte bland annet Uigeadail på vei hjem fra Asia og ja den var veldigt fin!

Hei!

Jeg har ingen stor klokkesamling, men whiskysamlingen er jeg nokså fornøyd med. Derfor tenkte jeg å dele det jeg har i hylla pr. i dag. Interessen for Single Malt, og Islay spesielt er stor så mesteparten kommer derfra.

15275084707_18155dcf41_o.jpg

Ardbeg Uigeadail (Islay) - Laphroaig Quarter Cask (Islay) - Ardbeg TEN (Islay)
Lagavulin 16 (Islay) - Bunnahabhain Darach Ur (Islay) - Jura 1996 Boutique Barrel (Islay)

15274896579_d6e150ebff_o.jpg

Springbank Vintage 2000 (Campbeltown) - Springbank 15 (Campbeltown) - Famous Grouse Celebration Blend - Aberlour 12 (Highland)
The Arran 10(Island) - DRITTWHISKY - Glenfiddich 15(Speyside) - OBAN 14 (Islay)

Whiskyen nytes selvfølgelig av originale Glencairn krystallglass med vann og dråpeteller til!