Moore's samling

Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet Moore!

Gratulerer:D

WOW! Gratulerer!!

Et fantastisk nydelig ur Moore, nå begynner samlingen virkelig å ta form. Jeg bøyer meg i støvet for deg!!

Jeg føler det betimelig å banne høyt: å fy faen, Moore!

Da ble dette virkelig en bra klokkedag! Stort av deg å dele i en hektisk hverdag. Her sprer du glede!

God helg!

Sweet Jesus. Du vet da å plukke dem, Moore. Graulerer så mye!

Gratulerer med en fantastisk flott klokke, Moore!
Jeg kjente en forstyrrelse i "klokke-kraften" tidligere i dag, og skjønner nå hva det var... :D

Grattis så mye, dette er jo helt rått!

Gratulerer!
Jeg bøyer meg så nesetippen finsliper asfalten!

Herre min salige skaper. Ord blir fattige når man ser slike bilder. Gratulerer så mye med forumets desidert vakreste ur, Moore.

Nå var det rett før jeg besvimte... klarte å søle kaffe... svelget snusen og jeg må ut å sjekke for å se om jeg må bytte...

Herregud, nå klarer ikke jeg å jobbe mere i dag... venter bare på maaassssseeee bilder av denne fantastiske godbiten....:D:D:D

Supernice! Det er et virkelig flott ur du har fått deg!

Kos dere med "hvetebrødsdagene"!:p

i svaaarte! også en Patek da!! fantastisk, unner deg dette fantastiske uret! FOR EN SENSASJON!!

å fytti grisen! Grattis med den desidert fineste samlingen på sonen!

Jeg må stemme i med Frodo her, Å FY FAEN! Det der er bare noe av det lekreste som finnes. Gratulerer så masse :)

Gratulerer med et helt utrolig ur! Enig med UJU her, hvordan kan en toppe dette?



Stor takk, alle!
Veldig hyggelig å høre - og jeg sender en samlet hilsen tilbake.
Denne måtte jeg vente en tid på til den var tilgjengelig, men i dag kom dagen. Det kommer bilder etterhvert.
Døgnet må bare vendes litt. Primært fordi det er fredag og da står litt annet på agendaen. Sekundært fordi det er lite lys å fotografere i.
(Ja, jeg vet. Den siste var "tynn", men jeg tillater meg den......;) )
 
Synes det er veldig gøy at vi har enkelte på dette forumet som både kan- og tør ta den helt ut. Helt utrolig! Gratulerer så mye.
 
Gratulerer med den fineste klokken på forumet! Sinnsykt mann! Kos deg på flyet!

En gang til: Gratulerer med noe så fantastisk lekkert! Nå må jeg gå å bytte bleie.

edit: Bare jeg som leser 5-7-6 på skiva?? Uvant, men morsomt at tallene endrer rettning.

Kanskje dumt spørsmål for dere kjennere, men er dette ref 5712 eller 3712?

Uansett så kan du være veldig stolt over å ha et utrolig stykke kunst av et ur på armen!

Wow.

:D

...vannvittig...helt sinnsykt, dette må være den feteste av de fete...

GRATULERE SÅ MYE

PS! enormt be-æret over mitt heldige valgte brukernavn og koblingen til din nyanskaffelse...

PS2! Dette redder helgen min...

PS3! dette er vel 3712A ?

PS4! som Mathfjeld så korrekt bemerker, 9-tallet er faktisk snudd opp ned...eller faktisk snur alle tallene, kan ikke se at det skal være slik fra bilder på nett. Er det en "ny" utgave ? trodde først det bare var 9-tallet og tenkte verdien måtte være doblet...hehe

Yey. Gratulerer så mye.:D
He,he. Hadde mistanke om en Nautilus ja. En 5712 er å dra på hardt.:p

Fantastisk klokke. Hvordan i all verden går det an å toppe denne?
Jeg mistenker at jeg kan få vanskeligheter med å sove bare på grunn av det bildet.
Hvordan kan det da være å slå seg til ro med denne liggende på nattbordet?:eek:



Stor takk, alle!
Kjekt å høre uret skaper en og annen vibbe.;)

Jeg kommer tilbake med mer facts & figures senere, men siden det antydes noe om både modell og dial, tar jeg en rask kommentar på det.

Dette er PP Nautilus 5712/1A.
Man kan gjerne si etterfølgeren av 3712-kolleksjonen.
Når det gjelder datoskiven, så er det riktig observert at numrene endrer oppsett - henholdsvis klokken 3 og 9. Som man kan se gjelder dette alle nummer mellom 3-9 intervallet.
Dette av ren brukervennlighet (ispedd en aldri så liten dose estetikk også).
Det funker helt fint, spør du meg.

:D
 
Hvis jeg i all ydmykhet kunne bedt deg om å legge ut noen bilder av baksiden når du får summet deg.:)
Har en mistanke om at vi kan trenge smekke rundt halsen og plast på tastaturet da.;)
 
Denne var virkelig vakker. Kom ikke å si at design og formgivning ned i de minste detaljer ikke er viktig. Her er det noen som har hatt en god formsans. Det gjelder både hos produsent og kjøper. Gratulerer Moore

PS Måte lete den opp på nett og se på den som et (bruks)kunstverk. Gleder meg til flere bilder.
 
Synes det er veldig gøy at vi har enkelte på dette forumet som både kan- og tør ta den helt ut. Helt utrolig! Gratulerer så mye.

Thanks, LarsE!
Veldig hyggelig å høre.
Den er en "real beauty", det må sies - og det har vært en lang ventetid - som i dag endelig tok slutt.
:D


Hvis jeg i all ydmykhet kunne bedt deg om å legge ut noen bilder av baksiden når du får summet deg.:)
Har en mistanke om at vi kan trenge smekke rundt halsen og plast på tastaturet da.;)

Den er grei, UJU!
Bilder vil komme - både foran og bak. ;)


Denne var virkelig vakker. Kom ikke å si at design og formgivning ned i de minste detaljer ikke er viktig. Her er det noen som har hatt en god formsans. Det gjelder både hos produsent og kjøper. Gratulerer Moore

PS Måte lete den opp på nett og se på den som et (bruks)kunstverk. Gleder meg til flere bilder.

Stor takk, Einarson!
Her er det så absolutt design og konstruksjon på et ekstremt vakkert nivå.

Den krevde litt modning. Men bare litt.
Jeg måtte selv nyte mangt et nettbilde før jeg fikk sett den "for real".
Og da ble alle gode tanker bare bekreftet.
Jeg måtte begynne min egen tradisjon....(som de sier).

;)
 
Gratulerer så mye Moore :D
Jeg har ikke noe mer å si enn.. wow!. Gleder meg til utvidet unboxing/review post :p
 
Gratulerer med et fantastisk ut:D Gleder meg virkelig til å se flere bilder av denne ;)
 
Gratulerer. Lurte på hva som kunne forklare så mange nye innlegg i tråden på så kort tid, men skjønner det jo nå. Gleder meg til bilder.
 
Helt fantastisk, Moore. Det var nesten vanskelig å tenke seg hva slags ur som kunne forbedre den samlingen din, men med den PPen har du jomen klart det. Nydelig. Gratulerer.
 
WTF...snakk om å komplettere samlingen, moore! Et helt fantastisk ur, og man kan vel ikke annet enn å gratulere med nyervervelsen :)
 
Første gangen jeg får med meg denne tråden, og dermed samlingen din! :eek:

Først og framst, gratulerer med ny klokke! :cool:

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive hva jeg syntes om samlingen av mesterverk du har..
Så, som alle bergensere som ikke vet hva de skal si, så sier jeg alt for mye!

Om du fjerner Nautilusen (sorry, den er ikke for meg) så har du noe som er skremmende nært min drømmesamling..!

  • Reversoen er en våt drøm og Grande GMT uten tvil våtest!
  • Glashutten er klokken jeg ville hatt som en "generasjonsklokke". Jeg ELSKER stylingen... Og dekorasjonen på urverket.... gud så deilig..! Gleder meg til første gangen jeg får håndtert en slik en...
  • AP RO endret bransjen. Den er historisk og rett og slett kul!
  • Resten? Vel.. Du har sett hva andre har sagt.. Du har virkelig klart å plukke det beste fra flere produsenter!

Denne tråden har nettopp motivert en student til å lese enda litt hardere!
En dag..... En vakker dag! :D

Tusen takk for titten!
 
Gratulerer så mye Moore :D
Jeg har ikke noe mer å si enn.. wow!. Gleder meg til utvidet unboxing/review post :p

Gratulerer med et fantastisk ut:D Gleder meg virkelig til å se flere bilder av denne ;)


Gratulerer. Lurte på hva som kunne forklare så mange nye innlegg i tråden på så kort tid, men skjønner det jo nå. Gleder meg til bilder.

Helt fantastisk, Moore. Det var nesten vanskelig å tenke seg hva slags ur som kunne forbedre den samlingen din, men med den PPen har du jomen klart det. Nydelig. Gratulerer.

WTF...snakk om å komplettere samlingen, moore! Et helt fantastisk ur, og man kan vel ikke annet enn å gratulere med nyervervelsen :)


Jeg takker så mye!
Veldig hyggelig med de rosende ord.:D

Det følger dagsferske bilder fortløpende nedenfor.
 
Første gangen jeg får med meg denne tråden, og dermed samlingen din! :eek:

Først og framst, gratulerer med ny klokke! :cool:

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive hva jeg syntes om samlingen av mesterverk du har..
Så, som alle bergensere som ikke vet hva de skal si, så sier jeg alt for mye!

Om du fjerner Nautilusen (sorry, den er ikke for meg) så har du noe som er skremmende nært min drømmesamling..!

  • Reversoen er en våt drøm og Grande GMT uten tvil våtest!
  • Glashutten er klokken jeg ville hatt som en "generasjonsklokke". Jeg ELSKER stylingen... Og dekorasjonen på urverket.... gud så deilig..! Gleder meg til første gangen jeg får håndtert en slik en...
  • AP RO endret bransjen. Den er historisk og rett og slett kul!
  • Resten? Vel.. Du har sett hva andre har sagt.. Du har virkelig klart å plukke det beste fra flere produsenter!

Denne tråden har nettopp motivert en student til å lese enda litt hardere!
En dag..... En vakker dag! :D

Tusen takk for titten!



Takk for veldig hyggelige ord, rousp!

Jeg har selv studert i Bergen, og kjenner godt kulturen i området mht "å prate"....
Så frykt ikke - i denne spalten tåles uansett veldig godt innspill også med de mer utfyllende kommentarer. ;)

Kjekt å høre at samlingen faller i smak.
Innretningen ligger på en måte fast, dog med en og annen justering innimellom. Og justeringer blir nok å skje i fremtiden også, men det er jo det som er det morsomme med denne lidenskapelige og stimulerende hobbyen; - å etterhvert oppdage ur og manufakturer man ellers ikke dvelet spesielt ved.

Kanskje blir du til og med selv å nyte en PP Nautilus også en vakker dag - jeg var nemlig selv "der" lenge, hvor du er i dag mht den.;)
 
Patek Philippe Nautilus, 5712/1A

Patek Philippe – etablert i 1851 – med dets berømte emblem; - Calatrava-korset.
Verdens ledende manufaktur.
Hevdes det.

I denne klassikeren sitter et velsmurt Patek Philippe Caliber 240 PS IRM C LU movement, med Gyromax balance-wheel tikkende til 21.600 vph og 29 jewels. 265 parts. Power reserve 48h.

Nautilus.
Historien bak dette ikonet innen horologien er også her et kapittel for seg. Som det er for Audemars Piguet’s Royal Oak.

Gerald Genta er arkitekten bak designet på dette ikon av en klassiker. Som han også er for Audemars Piguet’s Royal Oak. Nautilus ble lansert i 1976, og med det ca 4 år etter AP RO. Likhetstrekkene er definitivt til stede. Genta har latt seg inspirere av historien til verdens første atomdrevne u-båt – Nautilus – og fra Jules Verne’s klassiske beretning. Bezel’en fremstår med klare maritime trekk, med referanse til porthullet i skipssiden.

Konklusjonen er uansett at PPs Nautilus er et fantastisk high-end urverk og en tidløs klassiker med sjel og utsøkt design.

Dial i blå-sort farve, som spiller ut et usedvanlig vakkert reportoir i farvenyanser ettersom sol og lys treffer den.
Børstet kasse i kombinasjon med sidekanter i satin-finished utførelse gjør uret en nytelse å bære. Integrert lenke med de samme detaljer i kombinasjon av børstet og satin-finished polering.

Dette uret er farlig nær selve definisjonen på “cool, sporty og classy, casual elegance”.


DSC_0221.jpg


DSC_0216.jpg


DSC_0255.jpg


DSC_0240.jpg


DSC_0238.jpg


DSC_0243.jpg


DSC_0226-2.jpg


DSC_0224.jpg


DSC_0223-2.jpg


DSC_0217.jpg


DSC_0219.jpg


DSC_0218.jpg


DSC_0225.jpg


DSC_0229.jpg


DSC_0232.jpg


DSC_0221-2.jpg


P1010623.jpg


PP2.jpg
 
Redigert:
Lekkert! Og om du trenger penger en dag kan du bare smelte om rotoren:)

Fantastisk klokke, og en fantastisk samling!