Oppbevaring

staalep skrev:
Er selv i BKK av og til. Hvor fant du disse boksene?

Ellers er det et skremmende utvalg av fake klokker der borte... Rart at ingen slår ned på det.

På selveste MBK-senteret, der alle de gode fakene selges, de som faktisk er litt skumle. Ta en kikk på Submariner og Daytona kopiene med safirglass og ETA-verk hvis du er der, så lærer du litt om hvordan spotte gode faker. Daytonaen tar du på tykkelsen av kassa, Submarineren på lumen og tykkelsen på metallet rundt markørene. Begge kan tas på fonten på skriften, men det er ikke så lett å se før du ser dem mot (et detaljert foto av) den ekte varen

For å gjøre livet vanskeligere er det også seriøse(?) forhandlere av brukte ur på MBK, men det tror jeg ikke jeg hadde tatt sjansen på. Fort gjort med noen uekte deler i en ellers ok klokke.

Men boksene er altså ganske fine :)
 
Har denne fra Buben & Zörweg, i kirsebærtre med rotfiner på lokket. Ikke blandt de billigeste, men veldig høy kvalitet.

Swiss1.jpg

Swiss2.jpg
 
Fikk 8-klokkers boksen som Thune forhandler i går, ikke så dårlig. I hvertfall ikke til prisen; 400kr. Produsert av Rikter Svendsen, finnes bilder på linken tidligere i tråden. Bestillingsvare hos Thune, men tok bare en uke å få inn. Eneste aberet er at båsene er litt i minste laget. Store ur som Panerai og liknende vil nok kanskje gnisse mot hverandre, selv noen av mine 42mm chronoer var farlig nær. Men passer fint for vintageur og andre penisforminskere ...

Fikk samtidig også to 6-klokkers bokser fra TurtleCreation på eBay, der er det mer enn god nok plass for større ur. Billige og greie bokser, men klarte ikke å finne noen flere av dem på eBay akkurat nå. Ta en kikk senere om noen er interesserte.

Hverken skinn eller fancy treverk i noen av boksene, funker bedre som oppbevaring i safe og bankboks enn som displaybokser.
 
Opp i tråden her så dere at jeg har funnet ett sted som het SmartStore.. min anbefaling.. ikke gidd.. har nå gått 1mnd siden jeg bestillte og betalte for varen, og hver gang jeg mailer de får jeg bare beskjed om at den er på vei fra lager.. og vil bli sendt ut så fort som mulig. Dette blir i hvertfall mitt siste kjøp herfra.
 
BullR skrev:
http://www.acetimer.com

Har solgt endel slike bokser på finn.no bare hatt positive tilbakemld.

Mvh

Jeg kan på ingen måte anbefale acetimer.com.
For 2 uker siden bestilte jeg en klokkeboks derfra. Jeg betalte for boksen og frakt umiddelbart ved utsjekking. Halvannen uke gikk uten å høre noe som helst fra dem, ikke engang melding om at kjøpet var registrert. Så fikk jeg plutselig en mail hvor Anthony i acetimer sa at frakten var dyrere enn det jeg hadde betalt. Jeg måtte betale ytterligere 32 dollar. Jeg gjorde dette, og nå har det gått nye 5 dager uten å høre noe som helst til tross for flere henvendelser fra min side.
Butikken har i beste fall elendig kommunikasjon. Jeg håper bare varen min dukker opp før eller senere. :roll:

I etterkant har jeg sjekket acetimer.com hos watchnet og der har folk utelukkende negative erfaringer med butikken. Noen har fått defekte varer og alle er samstemte i at butikken ikke responderer på mail før etter flere uker.
 
Rovers skrev:
BullR skrev:
http://www.acetimer.com

Har solgt endel slike bokser på finn.no bare hatt positive tilbakemld.

Mvh

Jeg kan på ingen måte anbefale acetimer.com.
For 2 uker siden bestilte jeg en klokkeboks derfra. Jeg betalte for boksen og frakt umiddelbart ved utsjekking. Halvannen uke gikk uten å høre noe som helst fra dem, ikke engang melding om at kjøpet var registrert. Så fikk jeg plutselig en mail hvor Anthony i acetimer sa at frakten var dyrere enn det jeg hadde betalt. Jeg måtte betale ytterligere 32 dollar. Jeg gjorde dette, og nå har det gått nye 5 dager uten å høre noe som helst til tross for flere henvendelser fra min side.
Butikken har i beste fall elendig kommunikasjon. Jeg håper bare varen min dukker opp før eller senere. :roll:

I etterkant har jeg sjekket acetimer.com hos watchnet og der har folk utelukkende negative erfaringer med butikken. Noen har fått defekte varer og alle er samstemte i at butikken ikke responderer på mail før etter flere uker.


Det samme skjedde med meg da jeg bestilte en watchbox i eik fra dem. Sendte også mail etter rundt 2 uker, hvor jeg fikk svar at jeg måtte betale mer handling & shipping fee. Jeg ble så forbanna at jeg åpnet en dispute på paypal.
Da fikk jeg valget mellom å få refundert pengene, eller betale ca $12 (50%) av det ekstra gebyret. Gjorde et dårlig valg å betalte de resterende pengene og fikk boksen etter påfølgende 2 uker. Da hadde boksen et kraftig, synlig hakk i siden :evil:
Vil anbefale alle som vurderer acetimer å STYRE UNNA!
Kan anbefale turtlecreation på ebay :D
 
Risti4life skrev:
Nå har det kommet en pakke i posten som jeg skal hente etterpå... forhåpentligvis rekker jeg det før postkontoret stenger...

Kommer fra Rainer i Tyskland og er lik den som Snogge har postet bilder av

http://www.network54.com/Forum/3533...r+WATCH+BOXES+especially+to+hold+big+PANERAIS

Gleder meg :D

Hvordan er kvaliteten på denne Risti? Størrelse på putene? Problemer er at putene på min boks er for store slik at når jeg har klokker med lenker rundt putene så strammes det joe jævl... Noen som vet hvor man får evt. kjøpt nye puter?
Likte godt den som du har kjøpt risti, og dersom den fremdeles er tilgjengelig og putene ikke er for store så er det mulit jeg slår til...
 
klokkeboks

Fikk denne i posten i går. Er mye ymse ute å går, men dette var det kvalitet av.
God service fra seller også. Frakter fra Tyskland.

Har hatt flere klokkeskrin før, men har aldri vært 100% fornøyd med kvaliteten. Enten har putene vært for store og harde,
eller for myke og små. Noen passer ikke til store klokker osv. Så var tilfredstillende å endelig finne et skrin som oppfyller mine kriterier. Prisen er heller ikke til å forakte. Anbefalt!
 
Den så veldig bra ut, Sponon! Dessverre var den litt stor for å kun romme 6 klokker. Jeg stabler mine i safe og bankboks, derfor er jeg opptatt av å minimere volumet. 6-klokkers boksene fra Turtlecreations er perfekte i så måte. Ikke spesielt høy kvalitet, fake skinn, men bra nok. Og plass til Panerai ofg 42mm sportsur.
 
Jeg stabler mine i safe og bankboks, derfor er jeg opptatt av å minimere volumet.
Uha hvad hedder bestik poser på norsk:D? Jeg har også mine ure i bankbox - på nær de få der er hjemme. For at få plads, anvender jeg stofposer der er beregnet til at ha knive/gafler/skeer i - "Bestikposer".

Det er sådan nogle med en masse lommer i og som rulles sammen til en stor pølse, med 12 ure i hver.

Når de skal med ud til visning, har jeg et par pæne bokse at lægge dem i.
vh
 
Bumper vel en litt gammel tråd her, men er det noen som har bestilt fra watchboxco.com i det siste? Jeg har sendt mail med bestilling og en purring uten å ha fått noen tilbakemelding. :(
 
Jeg vurderer seriøst å kjøpe en Pelican 1200 til mine dykkere. Rescue Orange, gul eller svart. Har ikke helt bestemt meg enda.

Noen av dere som har Pelican som klokkeboks?
 
Ha ha ha - den var god. Du lurte meg nesten der :)

Jeg vurderer seriøst å kjøpe en Pelican 1200 til mine dykkere. Rescue Orange, gul eller svart. Har ikke helt bestemt meg enda.

Noen av dere som har Pelican som klokkeboks?

Sakset fra Pelicase:

"Strongest case on the market, suitable for rugged equipment that does not require additional foam protection. Dust and sand proof, IP 67 rating, watertight, extreme weather proof and airline safe ATA 300"

Absolutt egnet for robuste dykkerklokker :grin: :grin: :grin: :grin: :rolleyes:
Fiiiine Sponon, fiiine.

Frode.

Edit: Gå for Rescue Orange :)

d.s.