Dagens klokke

Her er det en lang og rolig morgen... Deilig:p:p

22e119d3.jpg
 
Ingen bombe at denne er på armen idag..
IMG_8936.jpg


Etter kjøpet av den forrige Datejusten, hvor jeg ble lurt - er jeg vel over gjennomsnittet skeptisk med denne, og føler at jeg hele tiden ser ting som er"feil" på den. Den er jo taksert hos Alf Lie, så på onsdag skal jeg for egen helses skyld innom for å få den åpnet - bare sånn at jeg vet at alt er ok.
 
Flott klokke, Henrik :) Får absolutt håpe at alt er i orden med den!

Her er det stille og rolig Rolexlørdag. Skal straks ut og jobbe litt i hagen og da må ok denne ta en liten hvilepause fra håndleddet :)

2010-10-09114551.jpg
 
Lørdag, sol, kald Carlsberg i kjøleskapet og denne uken bestilte jeg drømmeklokken :D

Feires med PAM249 på armen i dag.

Caliinthesun.jpg
 
Lørdag, sol, kald Carlsberg i kjøleskapet og denne uken bestilte jeg drømmeklokken :D

Feires med PAM249 på armen i dag.

Fantastisk flott de 249`en din :)
Har blitt mye Sub i det siste så deilig å få på seg Tag`en i dag. Merker nå virkelig hvor mye wrisprecense den har :)

IMG00060-20101009-1254.jpg
 
Ingen bombe at denne er på armen idag..


Etter kjøpet av den forrige Datejusten, hvor jeg ble lurt - er jeg vel over gjennomsnittet skeptisk med denne, og føler at jeg hele tiden ser ting som er"feil" på den. Den er jo taksert hos Alf Lie, så på onsdag skal jeg for egen helses skyld innom for å få den åpnet - bare sånn at jeg vet at alt er ok.

Lekker klokke HenrikTA!!
Får håpe alt er i orden:)
 
Jeg har vært på jakt etter en hverdagsbeater den siste tiden.
I utgangspunktet vurderte jeg 16710, 14060 og Explorer 1.

Resultatet av tenkingen ble estetisk enkelhet på sitt beste:D:

002-1.jpg




Jeg var litt i tvil om Explorerens 36mm ville føles litt feil (er jo ikke mange ukene siden jeg føk rundt med Breitling SOH 46 mm på armen:rolleyes::rolleyes::rolleyes:), men etter å ha fått klokken på håndleddet føles det veldig riktig.

Exploreren er uten tvil det mest komfortable uret jeg noengang har hatt på håndleddet. En kombinasjon av den enkle, vakre urskiven og Explorerens lange, innholdsrike historie har gjort at jeg har følt en indre glede hver gang jeg har sjekket klokken i dag.

Takk til Ursa Major for en hyggelig handel.
Vil også takke JoLu, hvis fantastiske bilder fikk meg til å vurdere Explorer i det hele tatt.

Til slutt et lite gruppebilde. Har en Omega også, men samboeren har lagt beslag på både den og Tagen avbildet.



God helg til alle tidssonere.

Og der var den ja (jeg tåler å se et bilde flere ganger jeg. Mulig toleransegrensen min er høy). Gratulerer! Jeg blør innvendig.

Var forøvrig og tittet på helgull DayDate med blå sunburst skive med diamanter. Skiven var faktisk helt vill i real life. Dessverre så det ut som om eieren hadde brukt det som hammer, så da kan man ikke forsvare 45k... MÅ HA NOE NYTT SNART!
 
Var forøvrig og tittet på helgull DayDate med blå sunburst skive med diamanter. Skiven var faktisk helt vill i real life. Dessverre så det ut som om eieren hadde brukt det som hammer, så da kan man ikke forsvare 45k... MÅ HA NOE NYTT SNART!

He, he.. Har studert bildene av den på Finn, og den ser ut som en BEATER i ordets rette forstand. Har sett samme skive i virkeligheten på en TT Dateust - ganske fin!

Lykke til i jakten!
 
He, he.. Har studert bildene av den på Finn, og den ser ut som en BEATER i ordets rette forstand. Har sett samme skive i virkeligheten på en TT Dateust - ganske fin!

Lykke til i jakten!

Gratulerer med DJ forresten - 1601?

DayDaten ville vært OK som prosjekt, den trengte en polering og nytt safirglass. Egentlig trengte den ny bezel også, for den var nesten slitt glatt. På med en dyp blå firfisle, så tror jeg den ville sett riktig så fjong ut. Men lenken var ferdig, og da er den ikke verdt pengene (med mindre man ser på verdien på metallet). Den måtte nok gått for godt under 30k om det skulle vært interessant.
 
Flott klokke, Henrik :) Får absolutt håpe at alt er i orden med den!

Her er det stille og rolig Rolexlørdag. Skal straks ut og jobbe litt i hagen og da må ok denne ta en liten hvilepause fra håndleddet :)


Den ser da ut som et hyggelig selskap å ha med i hagen!:confused::confused:;)
 
Siste timene i singapore nå. Ble kjøpt 2 nye klokker i går, desverre ingen til meg.
derfor bruker jeg fortsatt denne :) Tror de andre klokkene som ligger igjen i oslo er litt missunnelige, derfor skal breitlingen få slappet av litt de kommende ukene.

Liker comboen :)
 
Gratulerer med DJ forresten - 1601?

DayDaten ville vært OK som prosjekt, den trengte en polering og nytt safirglass. Egentlig trengte den ny bezel også, for den var nesten slitt glatt. På med en dyp blå firfisle, så tror jeg den ville sett riktig så fjong ut. Men lenken var ferdig, og da er den ikke verdt pengene (med mindre man ser på verdien på metallet). Den måtte nok gått for godt under 30k om det skulle vært interessant.

Du har ikke sett på Jonny sin helgull da? Sender litt mail med han om den nå, men han ville ikke ta noe i innbytte på den:( Forbannelse over Da Vinci:p
 
Gratulerer med DJ forresten - 1601?

DayDaten ville vært OK som prosjekt, den trengte en polering og nytt safirglass. Egentlig trengte den ny bezel også, for den var nesten slitt glatt. På med en dyp blå firfisle, så tror jeg den ville sett riktig så fjong ut. Men lenken var ferdig, og da er den ikke verdt pengene (med mindre man ser på verdien på metallet). Den måtte nok gått for godt under 30k om det skulle vært interessant.

Stemmer det.. 1601 fra 1968. Ikke noe quick-set eller hackfunksjon her i gården :)

Den ser mer ut som en 30K-klokke enn en til 45K, men eieren er vel sikkert ikke helt enig med oss der. Skjønner nesten ikke at det går an å få seg til å "misbruke" en så flott klokke på den måten der.. Men har man nok penger så...
 
Fransk saus og franske farger

Forbereder entrecote med skikkelig bearnaise og risotto....Litt rødt i glasset og litt rødt på remmen.

tricolorbearnaise001.jpg
 
Fantastisk dag på fjellet - i kortermet i 800meters høyde, fugl i sekken, bare pointeren og jeg og ikke spor av mennesker noe sted. Inspirert av Rovers nyervervelse ble det Explorer i dag.
PA090094.jpg

PA090097.jpg

PA090089.jpg
 
Gratulerer til Rovers, kondolerer til Ursa Major ;) (spent på hva som skal erstatte denne massakren i klokkeboksen...)

IMG_6929.jpg



Og mer av det samme, men litt annerledes, blir det neste uke...

IMG_6997.jpg