Hva slags boks var det Pateken lå i? Er det en serviceboks eller noe sånt?
Det er boksen alle Pateker kommer i til forhandlerene. De ligger ikke i eskene når de leveres ut fra Patek
Tenk dere grøssningene som gikk igjennom kroppen på han/hun som ble fratatt den Nautilusen... Hqr du råd til Nautilus, har du råd til å gå på rødt. Hva tenke han?! Blir provosert.
Veldig, veldig enig.
Det finnes et eget utførsel skjema du kan laste ned på Toll.no, dette må underskrives og stemples på flyplassen før du drar. Har gjort det selv en gang. Etter denne ene gangen har jeg latt være, klokkene mine er forsikret og dokumentert i alle retninger hos Gjensidige. Tenker at det får være greit... @rkjersem
Jeg ble ikke ledd av (heldigvis) men tolleren som signerte skjemaet hadde nok aldri vært borti noe slikt før. Opphauset av flere tråder her inne på den tiden var en av grunnene til at vi tok oss bryderiet med dette skjemaet, det ble med den ene gangen...
Reiser alltid med dette skjemaet.
De fleste tollerne himler litt med øynene, inntil man skriver inn summen (f.eks 236' for en patek) - da sier de gjerne "oi, ja da skjønner jeg at du ville ha skjemaet", signerer og stempler og fix ferdig. Det tar, bokstavlig talt, i underkant av fem minutter fra start til slutt. Skjemaet kan også gjenbrukes.
Redigert av en moderator: