17.mai, hvilket ur blir å se på ditt håndledd?

Rolex SD 16600:)
Det går mot denne for min del også, men deler av dagen er dedikert lommeuret fra min farfar. Det er fra 1917 da han stod til konfirmasjon. Han døde 3 mnd før jeg ble født og jeg er oppkalt etter ham. Initialene mine (våre) står på baksiden av uret. Jeg fikk det av min farmor til 18 årsdagen og det er selvsagt min evige keeper. Dagen blir altså som følger:

Først dette....
BDE13A85-F2AF-4B1A-B571-36D726EE1048_zpsd6bf2akl.jpg

Så dette :)

image_zpsa9cf37f9.jpg

Kjører nok speedy til bunaden på dagtid. Kanskje vintage Elgin lommeur hvis jeg rekker å få det pusset. Muligens bytte til noe det er mindre farlig med på kveldstid når jeg hopper over i dressen.

@Sloppmann det der er ren perfeksjon!
Hadde jeg hatt noe som rakk den til hælene hadde jeg ikke slitt et sekund med å velge.

Redigert av en moderator:
Er det ikke kona sin? :p

@Genta

Jeps! Men akkurat nå så har jeg ingen klokke selv og har, under sterkt tvil, fått låne denne:) Da jeg spurte om å låne den svarte hun: "kan du ikke bare ta en annen klokke"? Som om jeg har skapet fullt av Rolexer??? Iom at hun har en kjempeflott Date i tillegg så innså hun at det mest fornuftige var at jeg fikk låne SD-ern et par uker:)

Og for de dødelige så er det jo fullt mulig å modifisere en Pepsi med Explorer II skiva:

Pepsi.jpg

@Loevhagen
Fantastisk bilde av pepsien din :)

Jeg har ikke endelig bestemt hvilket ur det blir ennå, men mest trolig blir det nok Flagship`n.
Den er jo tross alt tildels anskaffet for- og primært tiltenkt brukt til bl.a. slike anledninger > der penskjorte og dress er et naturlig klesvalg:)

1_zps0a49325c.jpg