Hi-Fi tråden

448.jpg

More is more kan man del si i dette tilfellet.

Fine Bilder.

Denne sikler jeg på om dagen. Men det blir nok en god stund til.
Det er den nye Rega RP10.

Rega_RP10-FULL-FRAM-WITH-PLATTER.jpg

Platespiller? Trodde LP-er var helt utdatert. Verden vil bedras. Snart er det vel pop å samle på gamle klokker også! Makan. :)

Platespiller? Trodde LP-er var helt utdatert. Verden vil bedras. Snart er det vel pop å samle på gamle klokker også! Makan. :)
Du tuller du @Loevhagen, men jeg har hundrevis av LP-er og en Rega Planar på loftet... Er det slik å forstå at det finnes mennesker som kan være interessert i slikt? Hvordan kvitter man seg enklest med det i så fall?

Redigert av en moderator:
Tja, si det du @aek En "Gis bort"-annonse fikser muligens biffen - og hvis det ikke skulle være vellykket, så kan det jo være slik at denne Chus eller Den gudommelige er en opsjon, siden de tydeligvis driver en eller annen gjenvinningsstasjon eller bruktbu. :)

Har tidligere sysla med hjemmekino (eget rom, bygd HTPC, etc) i noen år og har deretter fokusert på stereoanlegg i akustisk behandlet lytterom. Det har vært svært lærerikt og spesielt det med akustikk og pinlig nøyaktig plassering av høyttalere og lytteposisjon i forhold til rommets dimensjoner, er en av de aller, aller beste lydforbedringene man kan gjøre.

For et par år siden så gikk jeg over til head-fi for å nyte musikk. Det fungerer flott det også. :)

PostScript:
Vinylsnurrer har alltid fascinert meg. Har desverre bare våget å bruke rørforsterkere i stereoanlegget. Platespiller har vært for eksotisk. Og dette fra en som tidligere satt på kjøkkenet og pusset rørpinner på rørene til rørforsterkere. Kona løfter ikke et øyebryn når jeg nå er opphengt i klokker. Pusse rør er rock bottom av "nerding", så det skal noe til før hun blir overrasket lenger.

LCD-3_on_Sieveking_Omega-Stand_Zebrano.png

Redigert:
Tja, si det du @aek En "Gis bort"-annonse fikser muligens biffen - og hvis det ikke skulle være vellykket, så kan det jo være slik at denne Chus eller Den gudommelige er en opsjon, siden de tydeligvis driver en eller annen gjenvinningsstasjon eller bruktbu. :)
Hehe, jo, jeg forstår at jeg kan gi det bort, men det representerer jo verdier da... De to siste opsjonene dine forstår jeg ikke riktig hva betyr.

@aek Jeg tror Loevhagen viser til brukernavnene Chalshus og Tetragrammaton. Mitt er valgt blant annet fordi både YHWH/JHVH/Jahve og jeg begge har et navn på 4 bokstaver. I langversjonen betyr Tetragrammaton Han Hvis Navn Består Av Fire Bokstaver :) På norsk: Tetragrammet

Lydplanke

Jeg (fruen) vurderer å bytte ut stueanlegget mot en lydplanke + sub.

Jeg har i dag en sammensetning av Dali + Denon som jeg er meget godt fornøyd med til mitt bruk.

Problemet er at stuen ikke er av verdens største og at høytalerne tar plass/ ikke er så pen å se på (fruen) derfor blir det nå lydplanke:rolleyes:

Noen som har noen erfaringer å komme med ?

Har sett meg ut B&W Panorama 2, rett og slett fordi jeg tenker at skal jeg klare å få noe lyd som kan ligne på det jeg har i dag så må jeg kjøpe det "beste"

Det må tilføyes at min nåværende Sub er fredet, slik at denne får bli, Dali Ikon, og skal brukes sammen med en evt lydplanke. Dette begrenser også utvalget da de fleste lydplanker enten kommer inkl sub, eller ikke har egen subutgang.

Takker så mye for hjelp :mrgreen:

Et annet alternativ kan være Libratone Lounge til 9k. Kommer i flere forskjellige farger.

Libratone_Lounge_WhiteTV_RGB.jpg

Libratone Lounge | Lyd & Bilde

Endte opp med Panorama 2. Kom en pent brukt en under 1 år gammel til salgs i nabobygda.

Må si jeg er meget fornøyd, spiller fyldig og god bass, samtidig som den er klar og ren. Koblet til sub i tillegg og nå er det fyrverkeri i stua igjen :rolleyes: @Chalshus