Den store sykkeltråden

Jeg ville trålet bruktmarkedene for gode kjøp, sjekk for eksempel Sykkelbørsen på Facebook. Som på de fleste områder er alle på jakt etter det siste nye og kule, men de eldre modellene fungerer like bra fremdeles. Jeg hadde nok gått for norskkjøpt Powertap eller Quarq, de er veldig enkle å bytte batterier på og har kundeservice i Norge.

Selv har jeg SRM og har kjørt med Powertap og Garmin Vector tidligere. SRM må sendes til Tyskland for å bytte batterier noe som gjør det kostbart, men jeg har planer om å bytte batterier selv neste gang siden garantien på min har utløpt uansett.

Jeg er skeptisk til levetiden til Garmin Vector, pedaler generelt holder ikke særlig lenge før de blir slarkete, men det er mulig at de har en ordning på bytting av pedalkropp når den er utslitt.

Sånn til slutt vil jeg si at wattmåler er et veldig fint verktøy, hvis du ikke har prøvd å sykle med det før tipper jeg at du kommer til å få noen aha-opplevelser angående disponering av krefter når du kjører intervaller.

Takk for tilbakemelding. Har også vurdert Quarq og Powertap, men la fra meg PT pga vanskeligheter ved hjulbytte. Synes det er greit å kunne variere hjulsett.

Quarq er jo et godt alternativ, som absolutt bør vurderes. Enig i vurderingen din av Vector vedrørende holdbarheten. Når det gjelder Stages synes jeg imidlertid det ser svært lovende ut. Etter at programvaren ble oppdatert i sommer har testene gitt bra resultater blant annet hos Durianriders og Dcrainmaker.

Kjører wattintervaller på rulle om vinterne, som har vist seg å være et svært godt treningsverktøy. Hadde vært utrolig artig å kunne bruke dette utendørs også på treningsturer og ikke minst ritt! :)
 
Takk for tilbakemelding. Har også vurdert Quarq og Powertap, men la fra meg PT pga vanskeligheter ved hjulbytte. Synes det er greit å kunne variere hjulsett.

Quarq er jo et godt alternativ, som absolutt bør vurderes. Enig i vurderingen din av Vector vedrørende holdbarheten. Når det gjelder Stages synes jeg imidlertid det ser svært lovende ut. Etter at programvaren ble oppdatert i sommer har testene gitt bra resultater blant annet hos Durianriders og Dcrainmaker.

Kjører wattintervaller på rulle om vinterne, som har vist seg å være et svært godt treningsverktøy. Hadde vært utrolig artig å kunne bruke dette utendørs også på treningsturer og ikke minst ritt! :)

Stages ser bra ut ja, hvis du allerede har Shimanokrank er nok det et veldig godt alternativ!
 
@Flippin Husk at når du sender kranken inn til SRM for service returneres den med ett års garanti. Sist jeg sendte min inn somlet postverket her litt, men den ankom SRM en mandag og fredag samme uken var SRMen tilbake på sykkelen. Husk proformafaktura, og rengjør kranken skikkelig. Ta også av klingene når du rengjør Bytt evt. også klingene før du sender inn, dersom du skal bytte klinger i nærmeste fremtid :)

Jeg hadde vurdert P2M enten brukt, eller ny model S, om jeg skulle ha kjøpt nytt.

Ellers er SRM litt i skvis om dagen, og jeg tipper de kommer med prisreduksjoner utover sesongen. Amerikanske selgere har allerede begynt å selge SRM med 25% rabatt på tidligere veiledende pris.
 
Redigert av en moderator:
Har ikke sett noe særlig på P2M. Skal lese meg opp på det før jeg går for Stages, som det mao ligger ann til nå for min del. Skal visst være mulig å få levert på DA9000 ila mars.

Når det gjelder SRM skulle man tro at de er nødt til å gjøre noe med prisene sine. Dersom både Vector, Stages etc fungerer så godt som testene skal ha det til må de jo tilpasse seg markedet. Ser også at Team Sky har gått ut med at de bytter ut SRM til fordel for Stages i 2014. Funker det for Froome funker det antakeligvis for meg og;)
 
Et blurry bilde før jeg reiser på jobb :cool: Får ikke gjort noe mer enn å pille av refleksene på hjula nå før jeg reiser.
Satser på å få bestilt deler i løpet av jobbperioden slik at jeg kan få alt på stell når jeg kommer hjem om 2 uker.


Skal ikke pepre flere bilder nå før den er ferdig, men dette begynner da virkerlig å se bra ut synes jeg :cool: Ordentlig harrysykkel

 
Klart for siste inspeksjon av Ulriken før løypen åpner for sesongen. Først et WS!

IMG_2204-1_zps90f9013a.jpg


Får ta med et med riktig fokus også :)

IMG_2206-2_zps403b0658.jpg


Gjorde den tabben at jeg gikk til fots ned tilkomsten til starten for å sjekke at den var i orden. En ting er at det er umulig å fote seg ned der, men jeg fikk anfall av høydeskrekk og angst for skrenten rett ut til høyre (svaberg mellom rekkverkene oppe). Har aldri lagt merke til dette når jeg har syklet ned her :confused::p Måtte krøke meg forsiktig ned som en gammel mann :eek:

IMG_2207-3_zpsaa58d79a.jpg
 
Fy, det der begynner å se bra ut.
Gleder meg til sesong med det jeg alltid har ment er den perfekte Ulriken-sykkelen. Så få vi se om jeg har rett. :cool:
 
Samme her. Nye bremser, titanfjær på demperen (viktig! :cool:) og finjustert geometri ift fjoråret. Nå kan den ikke bli bedre, så da kan jeg ikke skylde på sykkelen. Håper de kjører banen i morgen, men er litt usikker siden det vanligvis er mandagsstengt for tiden.
 
Det rittet kjørte jeg også. Godeste Ben Watkins som har filmet den der er faktisk en kompis som vi bodde med der nede.
Ja, det er noe av det sjukeste jeg har opplevd. Og toppen av isbreen er helt idiotisk bratt, en annen som var med oss var smart nok til å sykle med GPS og målte toppfart i det partiet til 98km/t..

Edith.
Det re vel strengt talt ikke utfor heller.
Fra ca 2:30 her begynner en god fim fra Ulriken.
http://vimeo.com/27656480
 
Redigert:
Er det like bratt som det ser ut på bildet?

Tilkomsten du tenker på? Ja, mer eller mindre. Men den er smooth :) Må bare slutte å gå. Mister all selvtillit uten hjul under beina.

Nydelig vær på fjellet i dag. Sykkelen fungerer bedre enn noensinne, nå er alt perfekt tunet på milimeteren. Fantastisk dag!

IMG_2213-1_zpsb1e66625.jpg


IMG_2222-2_zps65438157.jpg
 
3,5 timer på flotte flytstier idag med Surly-importøren. Mentalt bra.

P1150328_zps70b2fc9f.jpg


P1150336_zpsbe3758ee.jpg


P1150338_zpsbdd11091.jpg


P1150340_zpsa9b492b7.jpg


Jeg guidet og hadde tatt med lemonade til begge.
P1150343_zps26ad4eea.jpg
 
Storck

Vurderer å kjøpe meg denne nå:

Storck Rebel Six:
bike2012_107.jpg


Den er satt ned fra 33' til 15'. Grunnen er åpenbar; det er en utgått modell med "kun" 26'' hjul. Den leveres med rent Shimano XT-utstyr.
Er det noen her som har erfaring med det tyske merket Storck?

Har ikke syklet i terrenget på mange år og tenkte å ta opp denne hobbyen igjen. I tillegg skal den brukes til søndagsturer med familien.
Alle snakker om 29'' og 27,5'' om dagen, men til mitt bruk vil jeg tro at 26'' hjul fortsatt bør være bra nok. Eller bør jeg styre unna? Prisen bør det i alle fall ikke være noe å si på...