Kopier/fakes på Finn.no

Hehe...ja det er vel slett ikke utenkelig, kan det se ut til. En finner vel ikke disse på et hvert skjær her til lands :) Vel, selger får ha lykke til..
 
Jeg forstår ingenting av Corum generelt og Bubbleklokkene spesielt. Kvalitets- og verksmessig er det sikkert gjeve saker, men designet er etter min mening helt håpløst.
 

Legger merke til at det er flere som forsøker å heve seg stilmessig over Johnny Depp her...

Johnny%20Depp.jpg


Når det er sagt har den aktuelle klokka ikke tilhørt meg. Jeg fikk mitt eksemplar tilsendt tidlig i min ur-karriere, og prøvde den vel faktisk ikke på hånden en gang før jeg fant ut at det var et blindspor. Den ble solgt for temmelig mye mindre enn det selger forlanger (og kan vel fortsatt kjøpes på den store verdensveven for betraktelig mye mindre enn det igjen). Begge klokkene lå vel ute samtidig en periode, noe som må bety at den har ligget ute i en 3-4 års tid.
 
Det ligger en Rolex på Finn nå med en tvilsom skive. Den har både Rolex og Tudor på skiva, noe jeg har lest flere steder på nett at er en sikker indikasjon på fake/franken osv. Det finnes riktignok noen som påstår at det finnes i ekstremt begrenset opplag, jeg ville trodd at prisen da var langt høyere enn de 15000 selger forlanger, hvis klokka er 100% original som det påstås i annonsen.

Uansett, caveat emptor!

PS - jeg innbiller meg at dette med Rolex og Tudor på samme skive er diskutert tidligere på forumet, men fant det ikke nå. Noen som husker?
 
Legger merke til at det er flere som forsøker å heve seg stilmessig over Johnny Depp her...
.

Jeg vet ikke hva du sikter til, men det overrasker meg om du klarer å tolke kommentarene her inne dithen at noen har prøvd å heve seg over Jonny Depp stilmessig. Personlig rekker jeg ham trolig ikke til anklene stilmessig, men så er det heller ikke en del av min jobb. Det faktum at han er en av de skuespillerne jeg har mest respekt for gjør ham ikke til et stilikon for meg, og jeg adopterer verken klokken, håndleddremmene eller det rosa/gul/blå perlearmbåndet han bruker på bildet uten å vurdere hvorvidt det passer min stil.

Jeg er derimot glad for bredden som er å finne innen klokkeverdenen. Vi er trolig en altfor homogen gruppe her på TS, både demografisk og stilmessig, men smaken er heldigvis ganske forskjellig, ellers hadde ”Dagens klokke” og ”kjøp/salg” trådene vært monoton lesning.
 
Jeg vet ikke hva du sikter til, men det overrasker meg om du klarer å tolke kommentarene her inne dithen at noen har prøvd å heve seg over Jonny Depp stilmessig.

Bildet er ikke av de beste (selv om man kan skimte klokken), men det var faktisk et bilde av Johnny Depp med en Corum Bubble Privateer som gjorde at jeg fikk øynene opp for uret, og en av grunnene til at jeg kjøpte det. Oppdaget imidlertid selv fort at jeg ikke nådde Johnny Depp opp til anklene stilmessig og at det noen kommer unna med, går dårlig for andre. Skjønner for så vidt de som ikke liker bubbleklokkene overhodet, men mitt litt klønete poeng var at jeg synes noen faktisk får rare klokker til å funke uansett hvor absurde de faktisk er. Bakdelen er at noen i dette tilfellet begrenser seg til Johnny Depp, mens klokken kom i over 2.000 eksmplarer.

Og +1 for breddeglede!
 
Kunne ikke vært mer enig!

For øvrig tydelig at teksten i annonsen er hentet fra en engelsk nettside og oversatt med Google Translate el.l.:
Swiss ETA kvarts bevegelse
 
"leveres med beige rem av krokodille preget kalveskinn. " Hva skal dette bety?

Er det en krokodille som er preget av møtet med en kalv eller hva?
 
Hva er egentlig galt med denne?

Er mannen bak fineurverk.no som selger
 
Mener å huske vi diskutere en PVD GMT som lå uten for en tid tilbake. Selger kalte den først Roles eller noe, for så å endre annonsen til Rolex.

Men for all del, kan jo være ekte vare for alt jeg vet ;)