acnorway's samling og galleritråd

Flott innlegg med god tekst og bilder. :)

Av og til så tenker jeg at det nesten er mer morro å få ei ny reim enn ei ny klokke...

Deilig å kunne velge mellom så mange remmer. Må gå til innkjøp av et ur så jeg kan starte en liten samling av remmer også! :)

Flott samling!

Raringen - Sevenfriday P2-1 (Solgt)

yF46L6c.jpg

LLJspoH.jpg

dawJoLl.jpg

Dette er en klokke jeg virkelig ikke likte første gangen jeg så den.. Merkeligere klump av en klokke skal man lete lenge etter. Hvordan disse tankene egentlig forvandlet seg til "MÅ HA!" er jeg faktisk ikke helt sikker på. Plutselig var de bare der. Jeg kan huske at jeg snakket med et forummedlem om Svenfriday på GTGen som var i Oslo for litt siden og jeg sa vel da noe slikt som "jeg skjønner overhodet ikke poenget med de klumpene der". Jaja, noen kameler må man svelge.

Klokken har nå vært med meg en tur til Finland og har fått mye armtid. Jeg merker at jeg ser på klokken usedvanlig mye når denne sitter på. Finishen på kassen og urskiven er helt upåklagelig. Faktisk sinnsykt bra! Lesbarheten er ikke den aller beste, men det plager ikke meg å må se litt ekstra lenge på klokken når jeg ser ned på dette.

Formen på kassen er nok det mest uvante med klokken, men er absolutt noe man fort blir vandt med. Det eneste jeg har å utsette på klokken er at den kan være litt vanskelig å få til å sitte midt på håndleddet. Tror dette skyldes mangelen på lugs. Håper at dette vil bli bedre når jeg får satt en ny rem på den. Det er uansett ikke veldig ille, og absolutt noe jeg kan leve med.

Jeg synes også at denne klokken har veldig høy WIS-faktor. Det er bare noe helt eget og spesielt, med høy kulhetsfaktor. Den industrielle looken er helt perfekt for en litt bad ass klokke og det vil jeg påstå at dette er! Denne klokken bør forøvrig oppleves live!

Grunnet oppsparing til Panerai ble denne klokken solgt. Jeg regner dog med at SevenFriday vil finne veien inn i boksen igjen på et senere tidspunkt, kanskje da i form av en M-serie ;)

Flere bilder: her

Redigert:
Fett, disse er så kule!! Nå må vi få til en dag snart så jeg får klådd på den nye ventepølsa(?)

Edit: Utrolig bra bilder ;)

Flotte bilder. :) Du har tatt foto(grafering) bokstavlig og viser at det å male med lys fungerer.

Fett, disse er så kule!! Nå må vi få til en dag snart så jeg får klådd på den nye ventepølsa(?)

Edit: Utrolig bra bilder ;)

Takk for det @andres! Snakkes i morgen ;)

Flotte bilder. :) Du har tatt foto(grafering) bokstavlig og viser at det å male med lys fungerer.

Tusen takk for gode ord @Loevhagen :) Synes det blir morsommere og morsommere å prøve å ta gode bilder. Har enda et stykke å gå for å komme opp på ditt nivå, men føler ihvertfall at det blir bedre og bedre.

Redigert av en moderator:
Flott samling og røffe bilder @acnorway :D
Blir det noen ny/utvidet review post/innlegg av Sevenfriday klumpen din nå som du har blitt bedre kjent med den? *hint hint*:rolleyes:
Tror det er flere medasylanter her som er greit nysgjerrig på den:mrgreen:

Flott samling og røffe bilder @acnorway :D
Blir det noen ny/utvidet review post/innlegg av Sevenfriday klumpen din nå som du har blitt bedre kjent med den? *hint hint*:rolleyes:
Tror det er flere medasylanter her som er greit nysgjerrig på den:mrgreen:

Takk for det @lantin :)

En utvidet review skal vi nok få til etterhvert! Har lyst å prøve den litt på en annen rem enn originalremen først, men kan absolutt få skrevet en review iløpet av et par ukers tid :)