Klokkecafé – løst og fast om klokker

Verdens eldste (og mest oppbrukte) kommentar på klokkeforum rundt omkring i den store verden:

------ BILDE AV KLOKKE OG LETTKLEDD DAME --------

"Is there a watch in that picture??!?! :mrgreen::mrgreen::eek::eek::confused::p ROFL LOL"

Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Night & Day

Jaeger-LeCoultre’s Reverso has been around for something like 80 years, and I’d wager that if you ask an average enthusiast if JLC has ever created one with an automatic movement, he would answer, “Well, they must have.” But, in fact, they have not, until now. At SIHH, JLC launched the Grande Reverso Night & Day – the first-ever Reverso with a winding rotor inside its swivel case. That fact alone makes this watch noteworthy. It’s not too much to say this watch is a milestone in the development of an icon. And because JLC is offering it in steel, it fits within our price range.

JLC har vel hatt automatiske Reversoer før nå?!? Eller må jeg ta opp nynorsken...

JLC har vel hatt automatiske Reversoer før nå?!? Eller må jeg ta opp nynorsken...

Etter et kjøpt google-søk ser det ut til at JLC Reverso Grand Sport Automatique var den første automatiske reversoen. Denne kom ut i 2001.

Er det bare meg som av og til har lyst til å kjøpe meg en sånn og bare drite i klokker?...
02.0978_2.jpg

Er det bare meg som av og til har lyst til å kjøpe meg en sånn og bare drite i klokker?...

Helt enig! Jeg satt akkurat og drømte om det samme. Modellen jeg vurderer å kaste alt på båten for (ikke helt seriøst ment, men nesten), er denne:

IMG_3130_zps0367e7a0.jpg

Todda

Helt enig! Jeg satt akkurat og drømte om det samme. Modellen jeg vurderer å kaste alt på båten for (ikke helt seriøst ment, men nesten), er denne:

IMG_3130_zps0367e7a0.jpg

Todda

@Todda Dette er 38 mm-utgaven right? Jeg syns den er veldig fin på papiret, men blir litt liten og feminin IRL.

----

Jeg flørter med tanken på å skaffe en sort semi-matt alligatorrem til Speake-Marinen. Hva tror dere?

Denne:
4b6bdfde748611e3874612e79814bf9e_8.jpg

På noe slikt:
Speake-Marin-Piccadilly-Serpent-Calendar.jpg

Redigert av en moderator:
Ja, det er 38mm. Jeg har ikke sett den annet enn på bilder. Det kan hende den er litt liten, men jeg har ikke så kraftig håndledd. Jeg trives godt med både Grand Seiko i 37 og 39mm og Nomos 38mm. Men det kommer helt an på kassen, så det hadde vært greit å prøve den.

Todda

Jeg flørter med tanken på å skaffe en sort semi-matt alligatorrem til Speake-Marinen. Hva tror dere?

Denne:
4b6bdfde748611e3874612e79814bf9e_8.jpg

[/IMG]

Sier vel seg selv at denne må bli veldig bra på svart gator. MÅ ikke gå glipp av denne på neste GTG ...

Forresten, @Juice, vet du om urverket på den PSM som har vært til salgs på TZ er dårlig?

Sier vel seg selv at denne må bli veldig bra på svart gator. MÅ ikke gå glipp av denne på neste GTG ...

Forresten, @Juice, vet du om urverket på den PSM som har vært til salgs på TZ er dårlig?

@csabko

Hmm, den som var på TZ var en Spirit MKII?

I såfall er det snakk om et urverk fra Technotime, nærmere bestemt dette.

Jeg tror ikke PSM har gjort like mange forandringer på dette som ETA2824-verket som sitter i min (dette blir nok også reflektert i prisen), men har heller ikke lest noe dårlig om TT738.

@csabko

Hmm, den som var på TZ var en Spirit MKII?

I såfall er det snakk om et urverk fra Technotime, nærmere bestemt dette.

Jeg tror ikke PSM har gjort like mange forandringer på dette som ETA2824-verket som sitter i min (dette blir nok også reflektert i prisen), men har heller ikke lest noe dårlig om TT738.

Tusen takk for kjapt svar @Juice
Jepp, prisen var ikke avskrekkende, men da forklarer det saken. Googlet litt det urverket og leste
endel negativt (ikke noe konkret, men generelle betraktninger av folk som kanskje ikke hadde peiling).

God natt!

@Juice, tror det blir schtilig!

(Jeg er for øvrig veldig glad for at jeg fikk oppleve denne live, flott og umiskjennelig klokke dette.)

Er det noen her som har erfaring med Poljot sine Chronographer?
Jeg har sett det er mange tøffe modeller. Er detter gode saker?

:cool:

Er det noen her som har erfaring med Poljot sine Chronographer?
Jeg har sett det er mange tøffe modeller. Er detter gode saker?

:cool:

Jeg har ikke førstehåndserfaring med dem, men en kollega har en Strela (såvidt jeg vet et under-brand av Poljot) med 3133-verk, og den har visstnok fungert utmerket i daglig bruk over et par år. Han sier at den sakker litt mens kronograf-funksjonen er aktiv, men dette er ettersom jeg har forstått vanlig for kronografer?
Jeg kunne godt tenkt meg å ha en slik selv :)