Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Sitter i dag på en Sub 114060, kjenner jeg har en liten dragning mot 116610LV (Hulken).

Ser for meg at 114060 er hakket mer anvendelig, til klær generelt og spesielt til bruk med skjorte/dress. Noen med erfaringer på hvordan Hulken går sammen med penere klær? Er den for spesiell til å ha som eneste klokke?

Jeg mener det er en myte at Hulken ikke går til alt. Bruker den selv som hovedklokke i min samling og den fungerer til alt i mine øyne.

Slenger med noen bilder av min puppy:)

null_zpse0eb603e.jpg

null_zps8fbc837c.jpg

null_zps545b0c5b.jpg

3EC34379-340A-4CE7-A675-E572B72F4999.jpg

Du kan ikke gå feil:)

Noen som kjenner til Capetown diamond corporation? Ser de selger en haug med brukte Rolexer.

Capetown Watches - Pre-Owned

De tilbyr også livstidsgaranti så lenge servicer blir tatt hos dem :confused:

Noen som vet om dette er en seriøs aktør eller om dette er noe man bør holde seg langt unna?

Sitter i dag på en Sub 114060, kjenner jeg har en liten dragning mot 116610LV (Hulken).

Ser for meg at 114060 er hakket mer anvendelig, til klær generelt og spesielt til bruk med skjorte/dress. Noen med erfaringer på hvordan Hulken går sammen med penere klær? Er den for spesiell til å ha som eneste klokke?

Alltid syntes at GMT master var hakket "penere" enn submariner. Mulig det er på grunn av de forhatte polerte senterleddene.

Har 16753 GMT noen gang blitt levert på reim med deployant/butterfly? Eller over til spørsmålet, er det helt umulig å finne en original deployant på 20/16mm i gull, uansett år/modell? Ebay er i hvert fall utsolgt...

Jeg er noe rookie på Datejust. Sitter nå å forhandler om en - Rolex Datejust 1601 | Blocket -
Uret kommer uten papirer og oppgis å være fra ca 1970. Det er for tiden inne hos urmaker til trykktest og gangtest. Har dere kjennere noen innspill å gi meg til et potensielt kjøp av denne? Tilbys forøvrig både norske og svenske referanser v selger.

Tror vi at Skydweller kommer i TT i år og stål neste år eller blir det en "eksklusiv" model som DD?

Jeg er noe rookie på Datejust. Sitter nå å forhandler om en - Rolex Datejust 1601 | Blocket -
Uret kommer uten papirer og oppgis å være fra ca 1970. Det er for tiden inne hos urmaker til trykktest og gangtest. Har dere kjennere noen innspill å gi meg til et potensielt kjøp av denne? Tilbys forøvrig både norske og svenske referanser v selger.

Mtp kronekursen syntes jeg denne blir for dyr. Ihvertfall uten jubilee lenken.

Noen som vet hvilket år den nyeste oyster-lenken på submariner ble innført? (Den hvor det er slidelock-justering)
Den var jo helt genial, da jeg fikk prøve den hands-on, og det gjorde at jeg ikke vil ha den gamle typen i det hele tatt :p (tror jeg)

Noen som vet hvilket år den nyeste oyster-lenken på submariner ble innført? (Den hvor det er slidelock-justering)
Den var jo helt genial, da jeg fikk prøve den hands-on, og det gjorde at jeg ikke vil ha den gamle typen i det hele tatt :p (tror jeg)

Den kom sammen med nye Sub-c. Usikker på årstall, men tipper 2011.

Den kom sammen med nye Sub-c. Usikker på årstall, men tipper 2011.
@Omen:
Faktisk ble ny lås lansert allerede i 2008: LUXURY TYME: THE ROLEX WATCH REFERENCE PAGE Men da var det kun Smurfen, 116619lb, som ble lansert... En aldeles NYDELIG klokke:) !!!

Så i 2009 kom 116613/18ln/lb: LUXURY TYME: THE ROLEX WATCH REFERENCE PAGE Som forøvrig ble oppgradert i fjor med ny farge (eller tilbake til gammel om du vil, men med samme modellnr).

Ny stål-sub (116610ln/lv) ble lansert på Basel 2010 (no cub-c 114060 mom først i 2012): Review of the Rolex 116610 Submariner | Luxury Tyme: The Rolex Reference Page Mulig den ikke kom til butikk før 2011, det vet jeg ikke.

Forøvrig var GMT-ene ennå tidligere ute med ceramic bezel, blå lume, ny lenke med solide ledd og maxi-kasse/dial på helgullversjonen 116718ln i 2005, men GMTene har ikke glidlocklås, men en easy-link (ca ett ledd ekstra skjult i låsen). For subene var også parachrom blue hairspring nytt i 3135 verket ved innføring av C-modellene. Detaljert innføring av denne oppgradering på andre klokker enn sub her: http://www.minus4plus6.com/paracromblu16710.htm

Den råeste låsen er det DSSD som har, glidlock extension system, 2cm utvidelsesmulighet, kjekt utenpå en dykkerdrakt og kult for alle oss andre.

Forøvrig enig, vanskelig å akseptere skranglelenka/lås etter å ha prøvd den nye. Har sett den bli kalt tunfiskboksstållenke, en fornuftig beskrivelse av kvalitetsinntrykket til den gamle lenka:)

Redigert av en moderator: