Posørklokken?

En real posør:
11399308793_c91852149f_b_zps227898d0.jpg

JEG HAR EN SLIK!






Joggebukse:(
 
Den er ihvertfall en het kandidat @sjuli_123, Med hvit skive, "unyttig" komplikasjon, herlig blåfarge på bezel, og masse som skjer på skiven er jeg sikker på at den hadde gjort jobben for meg:cool:
 
Redigert av en moderator:
For et vanvittig bilde! Skikkelig gullfetisjist han der :D

For min del har posørklokken en plass i klokkeboksen. Det er den klokken som er flashy og kanskje litt ekstrem på den ene eller andre måten. I tskjorte kan man risikere at noen ser og/eller kommenterer den. Samtidig har den en effekt som er høyst personlig når skjorte eller genser bæres. Den er der, den føles i tyngden av gull, men gir kun eieren et lite flash i ærmet av og til.

Tror for øvrig at mange tenker posør om gullrolex er nettopp at den er ekstra flashy pga lenke. Hvem har vel noensinne tenkt på en Lange som en posørklokke?

Nei i min bok er ikke posøren alltid en negativ person. Er ikke sikkert han/hun poserer for andre enn seg selv iblant.
 
Her er nok én mange vil karakterisere som posør - og ikke bare fordi han har en gull Panerai...
Uansett, Panerai er jo et av mine favorittmerker; og en i gull kunne jeg godt tenke meg :)

 
Kan egentlig en posørklokke være så kostbar som de fleste gullklokkene her er?
Har man ballene og pengene til en ekte helgull gmt (eks) så er man jo the real deal til å bruke den klokken??

Hvilke andre adjektiver som også kan tilknyttes en slik klokke har ingen ting med posering å gjøre.

En skikkelig posørklokke er vel kansje en falsk klokke?

Men.. Jeg vet det ikke er det trådstarter mener.

Her inne er det logisk å plassere ur innen horologiske egenskaper. Det er bare å glemme i den virkelige uhorologiske verden. Rolex, panerai, jaeger, patek, iwc, vacheron, breguet, audemars piguet osv...

For en som ikke er av denne verden er alle high end merker et luksusprodukt, overfladisk kostbart og i høyeste grad et statussymbol.

De fleste blir vel fascinert av ur nettopp fordi det virker så vanvittig dyrt? Og alle kjenner seg vel igjen den skremmende følelsen det er når man innser at det har blitt "normalt" å bruke 50.000 på en ikke fullt så nøyaktig klokke?

Jo mer energi vi bruker på å forsvare vår lyst på noe usedvanlig materialistisk jo mer lærer man. Og jo mer man lærer, desto mer betalingsvilje får man. Fordi man forstår hvorfor noe koster penger.

Men, i vår verden... Vår spinnville verden, er vel det ultimate posør-uret en klokke som både får det til å rasle i eggstokkene til de litt for gamle kunstige leppene i Bygdøy alle, samtidig som utmakeren tar pause fra sitt egentlige gjøremål for en ekstra titt...

Tør jeg svinge sabelen for.... Rolex sky dweller på lenke?
 
Dette har vel dratt en smule i annen rettning enn hva trådstarter hadde som hennsikt ...Men viser jo klart at det er følelser rundt temaet:D

-Aldri kjøpt en klokke jeg ikke har genuint likt, ei heller tilbøyelig til å gjøre det.
-Synes det er litt ekstra artig når noen gir meg "likes" på bilder jeg er fornøyd med, av klokker jeg bruker og liker.
-Synes og det er fornøyelig når en sjelden gang noen skulle finne på å kommentere noe jeg har på armen, samt om jeg oppfatter at noen skulle slenge et stjålent blikk mot håndleddet mitt.
-Innsett at denne interessen er "en reise" og at smak og preferaner endrer seg (ofte raskt og hyppig) Og har gått fra "aldri Rolex og hvertfall aldri noe i gull ..." Til å faktisk ha vurdert en 1675 Nippeldial i helgull, og merker at jeg har veldig lyst:D
-Veldig komfortabel med at folk har forskjellig preferanser, faktisk så både respekterer jeg det, og annerkjenner det.
(Ville jo vært en smule kjedelig her på TS dersom alle hadde samme smak og tilbøyeligheter, da ville vi blitt snytt for alt fra historisk fasinerende 50mm russiske dykkere, lekre Helgull Nippledials, PP`er i Rosè med flotte komplikasjoner, samt også spikerstål fra back in the day med krakelerte skiver og andre skavanker. Og alle andre utmerkede mer hverdagslige klokker som det jo er flertallet av her.
-Glad vi har folk som @Hammerfjord her, selv om han (og på grunn av) at han snakker i STORE BOKSTAVER og er veldig U-Norsk i ordleggingen sin. Er på lik linje med de horologiske fargeklattene som dukker opp på håndledd fra tid til annen her, med på å gjøre dette litt mer fargerikt. Og tror nok heller ikke han mener noe vondt med noe av dette, blir bare litt "lost in translation" innimellom;)

Så endrer forslaget mitt til hva som er en skikkelig posørklokke, til å være noe flott fra Joe Rodeo med fullt av spjåk, dublè og diamantstøv. Og sånne har vi jo heldigvis få av her inne:mrgreen:

Selv skulle jeg som nevnt gjerne hatt feks en 1675 Nippeldial, og skulle fint levd med at enkelte ville nølt langt og lenge om de ville kjøpt bruktbil av meg. Men, har aldri sett på meg selv som en posør, ei heller planer om å bli det.
 
Redigert av en moderator:
Yes, it´s my wrist: The only time I´ve been a 2 minutes poser if we could say…:mrgreen:
When I tried the watch from a friend who´s not a wis but wanted to make himself a big golden present after a long year without holidays…
20131012_010956_zpsfe6a67ac.jpg
 
@Hammerfjord, det er ikke dine grove baller som tenner sarkasmens ild i mitt indre, men heller tendensen til å vifte med hansken og invitere til fysisk duell hver gang du oppfatter noe som en fornærmelse.

Men OK, spydighetene sitter kanskje litt for løst. La oss fortsette sivilisert.

Sorry Anders, og kledelig Yachtmaster Hammerfjord! :)
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord, det er ikke dine grove baller som tenner sarkasmens ild i mitt indre, men heller tendensen til å vifte med hansken og invitere til fysisk duell hver gang du oppfatter noe som en fornærmelse.

Men OK, spydighetene sitter kanskje litt for løst. La oss fortsette sivilisert.

Sorry Anders, og kledelig Yachtmaster Hammerfjord! :)

Yes, but each time someone takes me for "something else" it´s because this same person sits long away back it´s computer…It´s too easy.
I guess that you understand my frustration since this don´t happen in real life…
But ok, let´s be civilized.
 
Redigert av en moderator:



Hilsen stolt posør!

Herre min skaper! Her er jeg faktisk veldig delt, på ene siden vil jeg si at begge klokker har noe en viss ”posørfaktor” men samtidig må jeg bare smile når jeg ser slike bilder. Om jeg er en skapposør eller det bare generelt er den horologisk interesserte i meg som kommer fram er ikke så viktig. Dette er genuint lekkert! :cool:
 
@steind

Jævla idiot....hvis du påstår at 36mm Rolex er dameklokke, har du en lang vei å gå...
 
Redigert av en moderator:
Kan dere ikke leke uten at voksne er tilstede? :confused:

Tilbake til kjernen: Mye av det vi mernesker driver med er iscenesettelse av oss selv. Vi kler oss ut, tar på oss forskjellige masker, leker med identiteter. Klokkene som forener oss som TSere kan jo fint brukes som props til dette. De færreste av oss er dypvannsdykkere, jagerpiloter, racersjåfører, astronauter, aristokrater eller søreuropiske playboyer, i hvertfall ikke samtidig ;)

Jeg forstår det negative i ordet posør, men nettopp derfor er identiteten interessant som lek med identiteter. Det grenseoverskridende tiltrekker, og det må da være gøy å kunne leke den poserende playboyen med så enkle midler?

Posørklokken har kanskje noe til felles med badassklokken, de er begge statements. Likevel føles de litt som separate hull, ihvertfall i min boks.

Mange gode forslag til posørklokker her, jeg tror mange av oss tenker likt :cool:

@Anders

We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be.

;)
 
Redigert av en moderator: