Fake

Kanskje prøve å unngå å linke for mye til sketchy sider?

Dette synes jeg er helt greit, det er opplysning som virkelig trengs! Jeg var ofte innom disse formuene før for å oppdatere meg på hva som var nytt for å unngå å havne i "fella", er somregel inne og sjekker når jeg skal handle meg noe jeg er litt usikker på for å sammenligne. Det blir nesten som ett fake oppslagsverk :)

Dette synes jeg er helt greit, det er opplysning som virkelig trengs! Jeg var ofte innom disse formuene før for å oppdatere meg på hva som var nytt for å unngå å havne i "fella", er somregel inne og sjekker når jeg skal handle meg noe jeg er litt usikker på for å sammenligne. Det blir nesten som ett fake oppslagsverk :)

Ser poengene dine og er enig.

Tenker bare på de som er ferskere i klokkegamet. For mange av de sitter det ofte litt lenger inne å bruke såpass mye penger på the real deal i begynnelsen. Jeg vet at det er mange som tester ut fakes før de eventuelt begir seg ut å kjøper ekte vare. Det har vi jo opplevd her før:-/

Kanskje derfor litt uheldig at det er direkte forbindelser mellom dette forumet og et fake-forum? De er hvertfall helt nazi på dette på diverse andre nett-forums jeg frekventerer.

Bare mine 2 cents :)

Redigert:
Likevel er det et poeng å holde dette forumet så sensur- og forbudsfritt som overhodet mulig. Det er ikke, og skal ikke være greit med falske klokker. Det er likevel ikke noe poeng å late som om de ikke finnes, om man linker til en slik side for å illustrere, opplyse og utdanne folk om hvordan de på best mulig måte kan holde seg unna falske klokker, bør det være tillatt.
Folk som absolutt vil ha tak i falske klokker kan nok bruke Google de også, så de får nok tak i det om de vil....

Amatørfascistene som driver en del andre nettsteder (Ernie, I'm looking at you) får bare holde på, det fører i mine øyne med seg veldig mye støy og konflikter for lite eller ingen gevinst.

@krille jeg kunne ikke vært mer enig. Hater fakes herfra og til h@#$, men er til disse lugubre forumene jeg har vendt meg for diverse sammenligninger av de ekte og fake klokkene samt ikke minst der de diskuterer hvilke deler som er best fra hvilken fake leverandør osv, og franken klokker med ekte deler.

Disse folkene finnes, og de vil kunne lure livskiten ut av en dersom man kjører hodet-ned-i-sanden tilnærmingen til dem. Sier ikke at alle som kjøper fakes prøver selge dem som ekte, men er jo blandt de som kjøper det du finner svina ...Og uansett hvordan man vrir å vender på det, så har man utelukkende kjøpt noe som utgir seg for å være noe det ikke er, og ikke helt uinteressant at det er tross alt ulovlug og ikke bare sjangseløst og uetisk! (Hehe, merker jeg begynner å fyre meg her mens jeg skriver)

Redigert av en moderator:
Her fant jeg en på en sketchy forum, original skive på en rubberclad. Skremmende at folk er villig til å bruke så mye penger på noe som er fake.

My Franken is finally here :) - RWG: REPLICA WATCHES GUIDE FORUM

Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken.

Kan til nød forstå at noen posører blir litt brydd når de blir avslørt som fake'ere.
Men å gå ut med høye kneløft å nærmest skryte av sitt siste fake innkjøp blir for meg totalt ufattelig.:confused:

Litt som; Hei, jeg misbruker narkotika og banker kona mi. Hvilke lovbrudd driver du med?

Amatørfascistene...

Phew... Snakk om understatement.:p

Det der var dråpen for min del.

Kommer aldri til å handle brukte klokker online etter jeg dette. Var ikke klar over at de hadde egne forumer hvor de diskuterte temaer som "1. gen Fiddy vs. 2. gen Fiddy from WT" eller "My brand new 312 arrived today" osv.

Yikes. De fakesene ser skremmende ekte ut. Veldig ubehagelig å vite at de er i omløp. Tenk følelsen av å kjøpe en Fiddy på ebay for 100.000kr og etter 3mnd finne ut at det er en 2. eller 3. generasjon fake og verdien er 0. Grøss.

De merkene mest representert på falsk marked har skapt sin egen Kinesisk erkefiende på noen måte…
Med å spille på behov mange mennesker har, i sin markedsføring: Å bli sett som suksessfull, å bli akseptert blant "de beste" med den eller denn klokkemerke på armen.
Disse som bruke falsk klokker, vesker, klær, sko etc er slags "offer" for de bildene våres kjære TV sender konstant: Du er rik, du er best, du bruker disse merkene for å signalisere det, du skal bli akseptert, populær, tøff…
For eks: Alt for mange menn tror at en Rolex er en "Oyster opener" og håper for litt mer flaks hoss damene med det…
Eller en Panerai vil gjør deg tøff som Rambo… Men Rambo er en fattig krigsmaskin: Hvordan har han råd til Pam?
Jaja, ikke viktig...
Visjonen at mennesker som er rikest er overlegne over alle andre på alle punkter, skaper det behov for de enkleste/fattige til å etterligne dem. Jeg ser rik ut, jeg skal bli akseptert blant de andre.
Det er nok trist å utnytte med sin markedsføring, enkelte mennesker sin behov til å bli akseptert i samfunn: Men ingen klandrer disse varemerker. Mest av alle hyller dem i sted.
Klart at det er lov til å bruke stor penger mengde hvis mann kan det og mann liker bra klokker: Men da mann gjør det for sin egen nytte, ikke til nytte av de andre BARE, som en "faker" gjør.
Mennesker har brukt pynt siden steinalderen for å signalisere sin status: Men før i tiden, mann brukt en halsband med bjørneklør for å bevise sin styrk og mot. Disse kunne ikke kjøpes på butikken og var vel fortjent.
Nåtiden er sån at mange mennesker kjøper sin status i samfunn: Dem kjøper sin "kvaliteter" på noen vis måte.
Takk til våres mediene og markedsføringene som omringer oss: Aksepterings behov har vokst opp og status behov er større en aldri før.
Når jeg ser en mann med en falsk luksus klokke, tenker jeg at han har ikke forstått hva gjør en mann en mann: Han tror fortsatt at pengene kjøper hår og baller...

Redigert:
Det der var dråpen for min del.

Kommer aldri til å handle brukte klokker online etter jeg dette. Var ikke klar over at de hadde egne forumer hvor de diskuterte temaer som "1. gen Fiddy vs. 2. gen Fiddy from WT" eller "My brand new 312 arrived today" osv.

Yikes. De fakesene ser skremmende ekte ut. Veldig ubehagelig å vite at de er i omløp. Tenk følelsen av å kjøpe en Fiddy på ebay for 100.000kr og etter 3mnd finne ut at det er en 2. eller 3. generasjon fake og verdien er 0. Grøss.

Det er en god grunn for "buy the seller" som slenges rundt her en del.

Litt som; Hei, jeg misbruker narkotika og banker kona mi. Hvilke lovbrudd driver du med?

Vel, teknisk sett er det vel ikke et lovbrudd i Norge å kjøpe eller eie fake produkter, selv om det er ulovlig i andre land. Litt som at kjøp av sex er ulovlig i Norge, men ikke i de fleste andre land.

For ordens skyld: Jeg bedriver ingen av delene :)

Haha, "busta" en på jobben i stad med en fake Rolex. Han vet jeg har klokkedilla, og han satt å flshet den i kantinen.
Det hadde nettopp vært utdeling av klokker for "lang og tro" tjeneste, så han syntes vel det var passende å ha på seg finklokka si.

Først trodde jeg den var ekte, så jeg må om å få se på den med fingrene. Følelsen var umisskjennelig, dette var lett, skranglete og FAKE. Vedkommende fikk beskjed om å kjøpe seg ny klokke i kløpet av helgen, som faktisk var det den ga utrykk for:)

Det viktigste blir å vite hvordan du kan spotte faken. Kjøp selger også, er et godt råd. Det er ikke sjelden at fakere benytter katalog foto i annonser for å veie opp for et grumsete utseende produkt. andre produkter kan være farlig gode... Her må man bare passe på....

En kollega hadde en fake med 7750-urverk. Den så virkelig flott ut, men her hopper minuttvisereren på stoppeklokken frem ved 58 sekunder. På min ekte venter den til 00. Tenk, de får til nesten alt!

8-P