De merkene mest representert på falsk marked har skapt sin egen Kinesisk erkefiende på noen måte…
Med å spille på behov mange mennesker har, i sin markedsføring: Å bli sett som suksessfull, å bli akseptert blant "de beste" med den eller denn klokkemerke på armen.
Disse som bruke falsk klokker, vesker, klær, sko etc er slags "offer" for de bildene våres kjære TV sender konstant: Du er rik, du er best, du bruker disse merkene for å signalisere det, du skal bli akseptert, populær, tøff…
For eks: Alt for mange menn tror at en Rolex er en "Oyster opener" og håper for litt mer flaks hoss damene med det…
Eller en Panerai vil gjør deg tøff som Rambo… Men Rambo er en fattig krigsmaskin: Hvordan har han råd til Pam?
Jaja, ikke viktig...
Visjonen at mennesker som er rikest er overlegne over alle andre på alle punkter, skaper det behov for de enkleste/fattige til å etterligne dem. Jeg ser rik ut, jeg skal bli akseptert blant de andre.
Det er nok trist å utnytte med sin markedsføring, enkelte mennesker sin behov til å bli akseptert i samfunn: Men ingen klandrer disse varemerker. Mest av alle hyller dem i sted.
Klart at det er lov til å bruke stor penger mengde hvis mann kan det og mann liker bra klokker: Men da mann gjør det for sin egen nytte, ikke til nytte av de andre BARE, som en "faker" gjør.
Mennesker har brukt pynt siden steinalderen for å signalisere sin status: Men før i tiden, mann brukt en halsband med bjørneklør for å bevise sin styrk og mot. Disse kunne ikke kjøpes på butikken og var vel fortjent.
Nåtiden er sån at mange mennesker kjøper sin status i samfunn: Dem kjøper sin "kvaliteter" på noen vis måte.
Takk til våres mediene og markedsføringene som omringer oss: Aksepterings behov har vokst opp og status behov er større en aldri før.
Når jeg ser en mann med en falsk luksus klokke, tenker jeg at han har ikke forstått hva gjør en mann en mann: Han tror fortsatt at pengene kjøper hår og baller...