@SpaceCowboy
Når vi først er inne på gjensalgsverdi og prising, hva er din mening om prising på en restaurert, original SM300 vs. en watchcovariant?
Har sett selgere som vil ha det samme (eller i noen tilfeller mer..) som enkelte restaurerte SM300 selges for når de selger sin watchcovariant. En restaurert versjon fortjener i mitt hode en høyere pris enn en watchco.
Er jeg på bærtur?![]()
Det enkle svaret er tilbud og etterspørsel.
Men noen vurderer kanskje watchco som et kvalitetsstempel, det er jo flinke folk som har satt disse sammen. Det som er viktig er å ha papirer på at det er en watchco, ellers kan klokka være satt sammen av hvem som helst. Alle delene som byttes ut i en watchco er reproduserte/NOS og disse kan være ganske dyre, og prisen reflekteres vel deretter. Og målet er å få ei klokke som har en kvalitet lik ei ny klokke. Tror også at watchco ikke har lov lenger til å "produsere" disse SM300-variantene, så kanskje det begynner å bli færre på markedet også? Dette kan være noe av grunnen til at en watcho er dyrere enn en restaurert utgave.
En restaurert utgave kan fort være gjort av litt uerfarne "urmakere". Den kan fort ha et slitt urverk, selv om skiva er restaurert f.eks. Ellers har noen re-lumineringer som ser helt forj... ut. Selv om de er restaurert, er det fort små detaljer som gjør at samlere og andre ikke er så tiltrukket disse. Men fine restaurerte utgaver kan fort gå for mer enn en watcho.
Litt synsing fra min side, men jeg tror det ligger noe der.
Redigert av en moderator: