Aller først, for en fantastisk samling av ur du har vært gjennom! Imponerende!!
Ved måten du formulerer trådtittelen på høres det virkelig ut som du egentlig vil ha en Patek

Det er hvertfall en sikker investering hvis du vil ha den livet ut og viderføre til ungdommen. Nautilusen passer perfekt til samtlige av dine kriterier, med unntak av siste pkt. 11
Av urene du lister opp er det mange flotte klokker!
GO er utrolig fine, men disse mener jeg er mer for dress og slips enn jeans og t-shirt. Med unntak av Senator Navigator'n kanskje.
Jaquet-Droz og Blancpain'en synes jeg også heller mer mot dress.
GO PanoInverse og Cartier Ballon Bleu synes jeg blir altfor "sære" i forhold til å holde live ut og ikke bli lei av de. PanoInversen er jo utrolig rå, men kanskje ikke for livet ut.
Transatlantique og Vacheron Constantin er veldig tøffe allroundere, men personlig synes jeg disse kan bli litt for voldsomme. Ikke like stilrent.
Til slutt har du igjen AP'n, og ut fra listen din ville jeg klart gått for denne! Mangler display caseback, men ellers er den innenfor og utrolig tøff! Ville riktignok ikke gått for panda dial, da dette igjen er noe man kan bli lei av. 25860ST er bankers!
Forslag litt utenfor listen din, men innenfor alle dine kriterier (inkl. pkt.11

) mener jeg du bør gå for en AP RO 15300 eller 15400 i stål med hvit eller svart skive. Dette er elegant klassiker som går til alt, du ikke blir lei av og avkommet også kommer til å bli fornøyd med!
Lykke til med valget og gleder meg til å høre hva du går for!