Pussig annonse på toppen

pussig annonse på bunnen

ser at bladet mamma annonserer på bunnen av siden her....tenkte jeg skulle prøve å finne på en vannvittig morsom kommentar på det men...
ser at bladet mamma annonserer på bunnen av siden her.
 
Google ads er vel og bra, men av og til ser man at man kan spare 90% på sine respektive burgers og fries :mrgreen:
 
Spøker det?

Litt pussig dette, i kveld har jeg surfet litt og jaktet etter et bredbåndsabb. for hytta. Plutselig kommer det annonser fra Telenor for akkurat det.

Tidligere la jeg merke til Net On Net annonser for TV etter jeg hadde googlet brukererfaringer.

Er dette helt tilfeldig?

PS: Savner champagnesabel, det er Petter Pilgård... :eek:
 
Er dette helt tilfeldig

Nix.

Vet ikke hele sannheten bak. Men tenk Orwell. Tenk 1984. Tenk "Big Brother is watching you". Legg på litt.
Der en plass har du komboen Google og AdWords + smarte banners.

Jeg fikk dog stund en haug med linker til datesider med single afrikanske kvinner, noe som satte litt bry i hodet mitt og til stor glede for kollegaer som kikket over skulderen min på jobb-PC'en :(
 
Litt pussig dette, i kveld har jeg surfet litt og jaktet etter et bredbåndsabb. for hytta. Plutselig kommer det annonser fra Telenor for akkurat det.

Tidligere la jeg merke til Net On Net annonser for TV etter jeg hadde googlet brukererfaringer.

Er dette helt tilfeldig?

PS: Savner champagnesabel, det er Petter Pilgård... :eek:

Nei, det er neppe tilfeldig.
 
Tørr jeg foreslå " AdBlock " til Chrome brukere?

Fungerer knirkefritt, og i motsetning til andre lingnende programmer så tukler den ikke med sidene, så alt ser helt normalt ut. Minus reklamen.

Så slipper dere russiske postoppkrav kvinner og falske Rolexer!
 
Jeg legger merke til annonsene, men handler ikke*.

De aller fleste er jo såpass useriøse at man ikke kan ta det på alvor.

Google er noen luringer... :)

*Stort sett, får kanskje inspirasjon!
 
Jeg ville ikke nevnt annonser for replicas og russiske damer om de dukket opp. Har du vært på en replicaside - eller en dateside - så følger disse etter deg i lang, lang tid.

Secondman kjøpte noen RC-biler for et års tid siden. Noen ganger brukte han min pc til søking og handel. Det gikk mange måneder før disse fordømte RC-bilene forsvant fra TS.

En jeg gjør en del arbeid for brukte mye tid på noen østeuropeiske datesider. Spør meg ikke om hvorfor, han har/får damer så det holder her hjemme. Problemet er at når jeg bruker firmaets pc, så kommer det opp en haug med Ukrainske damer og vil chatte. Hele tiden.

Nei, det er ikke jeg som har vært på damejakt. Jeg har så det holder med Mrs Minuteman. Og vel så det.
 
Why Ad Blocking is devastating to the sites you love | Ars Technica


Når det gjelder upassende ads forsøker jeg å sortere ut disse med jevne mellomrom slik at de ikke skal dukke opp. Forhåpentligvis vil det etterhvert komme et skift mot bedre og mer målrettede ads men inntil videre får vi leve med litt Adsense.
Vel, det er helt greit å ikke bruke Ad block på sider som selger sin egen reklameplass og kun tillater ikke-scriptede, ikke-animerte annonser som de selv legger inn.

På alle andre sider er manglende adblocking den desidert største sikkerhetsrisikoen du utsetter deg for uten på være "aktivt dum". Det er totalt mangel på nettvett å ikke bruke ad block på flertallet av sider (dvs. alle som ikke gjør som beskrevet i avsnittet over.)
 
@gert

Mener du at det er farglig/dumt å ikke bruke AD-block generelt, eller bare hvis man er "dum" nok til å klikke på annonsen?

@Juice

Er det faktisk slik at TS-inntektene øker med antall klikk? Jeg vil tro det, men ettersom annonsørene "jager" etter oss med målrettet annonsering tenkte jeg at det kanskje ikke var slik. Om så var så ville jeg nok vurdert en løsning der DU bestemmer hvem som har annonser, og hvor inntektene er faste og uavhengige av antall klikk. Antar at de rette annonsørene vil få tilstrekkelig med klikk her inne. Og FOR noen klikk. Kan jo ikke treffe mer nøyaktig på målgruppen enn her inne.
 
Redigert av en moderator:
@gert

Mener du at det er farglig/dumt å ikke bruke AD-block generelt, eller bare hvis man er "dum" nok til å klikke på annonsen?
Generelt. Annonsene inneholder script fra ukjente kilder, noe som i flere tilfeller gjør det fullt mulig å utnytte nye sårbarheter i nettlesere eller tilleggsprogramvare. Man kan selvfølgelig bruke tillegg som NoScript o.l. for å gjøre surfingen sin sikrere i stedet, men scriptbolkkering er egentlig ikke noe hvermansen. Man må lage for mange unntak, og vil stadig oppleve feil/manglende funksjonalitet på sider. Kortbetaling på nett f.eks, innebærer som regel bruk av tre ulike sider i tillegg til siden man handler fra, og tillegg som NoScript vil effektivt stoppe det inntil man får hvitelistet samtlige. (Og hvis man i tillegg har en bank som krever signering med BankID ved kortbetaling blir det enda verre.)

Det hjelper jo å ha som hovedregel å ikke klikke på annonser, men (litt avhengig av hva slags avtale siden har), blir det jo fort lite penger av det. Og da kunne man jo like gjerne blokkert dem.
 
Redigert av en moderator:
Tidssonen benytter utelukkende Google Adsense (i tillegg til egne annonser og annonser som legges ut fra betalende annonsører (ren grafikk). Adsense benyttes av en rekke etablerte nettsteder og sannsynligheten for å rote seg bort i innhold som utgjør en sikkerhetsrisiko er lav. Som med alt på nett er det allikevel fordelaktig med både litt sunt nettvett og sikkerhetssoftware...