Hjelp, jeg har ikke lenger panerai

Valget er tatt. :)

Valget stod mellom 312 / 320 / 359.

Er det Tudor samt noe annet som er på vei.... ut...? Selv hadde jeg min bb i to eller tre uker tror jeg... En deilig klokke... prioriteringer... prioriteringer... prioritering :)

Er det Tudor samt noe annet som er på vei.... ut...? Selv hadde jeg min bb i to eller tre uker tror jeg... En deilig klokke... prioriteringer... prioriteringer... prioritering :)

Tror jeg vil gi Tudor'n litt mer tid, liker den godt. Liker vintagelooken.

Explorer II gikk fort, den var ikke liksom ikke helt meg. Tror en Explorer I ville passet bedre.

Jeg sliter med å få den ordentlige godfølelsen, er ikke lett dette.

En god start på dagen, møtte postmannen på vei ut av gårdsplassen i morges. :)

Jaggu hadde han ikke en pakke til meg, nå kan jeg endelig slutte å sutre over savnet av en Panerai.

Explorer'n var dessverre nødt til å gå for å få regnestykket til å gå opp, kjenner jeg savner den litt. Skal jeg ha Rolex igjen så blir det definitivt en Explorer II igjen, men da uten at dette går på bekostning av en Panerai. :)

Den første og eneste dagen jeg hadde rolexen på armen ble jeg spurt av hele 5 personer om den var ekte. Det toppet seg på kvelden da min kone sa tørt til meg: "du er klar over at du er god på vei til en ny ponni til dattera di hvis du selger den der..." Det gjorde ihvertfall ikke saken noe bedre, selv om hun bare fleipet med meg. Kona mi trøstet meg med at vi kunne kalle ponnien for Rolex. Hi hi

Dagen etter var klokken solgt og ny ponni er på vei inn. :) Hva gjør man ikke for husfreden.

Nok om det...

Valget stod mellom en 312, 320 eller en 359. 312 hadde jeg eid før og jeg hadde lyst å prøve noe nytt. Ble aldri enig med meg selv angående 359. Var den litt kul, eller ble det litt feil med den skiven den har?

Jeg endte opp med en 320 etter en av goodguyene her på forumet forbarmet seg over meg og tilbydde meg å kjøpe hans panerai. Dette er jeg evig takknemlig for, nå sitter her meget fornøyd med en 320 på armen.

0e70ec4af0b5a5ecde9c5e3f88efaa90_zpsaa162ea6.jpg

Redigert:
Supert! Gratulerer! Har jo denne selv og er svært fornøyd!

ang. explorer... har du kortids-hukommelse?

"Explorer II gikk fort, den var ikke liksom ikke helt meg. Tror en Explorer I ville passet bedre. " -Yallaboy
"Skal jeg ha Rolex igjen så blir det definitivt en Explorer II igjen, men da uten at dette går på bekostning av en Panerai." -Yallaboy

Valget stod mellom en 312, 320 eller en 359. 312 hadde jeg eid før og jeg hadde lyst å prøve noe nytt. Ble aldri enig med meg selv angående 359. Var den litt kul, eller ble det litt feil med den skiven den har.

Jeg endte opp med en 320 etter en av goodguyene her på forumet forbarmet seg over meg og tilbydde meg å kjøpe hans panerai. Dette er jeg evig takknemlig for, nå sitter her meget fornøyd med en 320 på armen.

0e70ec4af0b5a5ecde9c5e3f88efaa90_zpsaa162ea6.jpg

Et fornuftig valg! Gratulerer!
Ja, det er noe "feil" med skiven på 359 :cool:

Supert! Gratulerer! Har jo denne selv og er svært fornøyd!

ang. explorer... har du kortids-hukommelse?

"Explorer II gikk fort, den var ikke liksom ikke helt meg. Tror en Explorer I ville passet bedre. " -Yallaboy
"Skal jeg ha Rolex igjen så blir det definitivt en Explorer II igjen, men da uten at dette går på bekostning av en Panerai." -Yallaboy

Kan nok høres ut som jeg er lettere sinnsforvirret. ;) Jeg var nok bevistløs i gjerningsøyeblikket, angret så fælt på at jeg kvittet meg med paneraien. Hadde nok stor innvirkning på de linjene du siterer til. :D

Etter å ha tenkt meg litt om og følt litt på det, så har jeg lyst på en Explorer II igjen. Om det blir en Explorer I eller II først, det gjenstår å se. :) Det hjalp veldig å få tilbake en pam i samlingen, jeg ser ting klarere nå. ;)

Takk for all støtte jeg fikk i tiden uten panerai.

Redigert:
Dirty dirty

Enig. 359 er rett og slett for "dirty"... Og også derav navnet..

HÆ ?:mad:
forklar, er det tallene på hver time eller sandwich bakgrunnen i "latte" farge som gjør den "dirty", mobber dere
359'n mer nå så flipper jeg min raskt som fy og kjøper 12-15 Invicta'er istedet.
(hvis ikke 2nd hand markedet for 359 nå er ødelagt 4 ever):rolleyes:

Nei nå står ikke vær'a til påske, det er takken for det n' har igjen .

HÆ ?:mad:
forklar, er det tallene på hver time eller sandwich bakgrunnen i "latte" farge som gjør den "dirty", mobber dere
359'n mer nå så flipper jeg min raskt som fy og kjøper 12-15 Invicta'er istedet.
(hvis ikke 2nd hand markedet for 359 nå er ødelagt 4 ever):rolleyes:

Nei nå står ikke vær'a til påske, det er takken for det n' har igjen .

Jeg var veldig nær å gå for 359, jeg liker den vintageaktige looken fargen på tallene og lumen. Det er vel derfra den har "dirty dial" navnet sitt fra. Det jeg ikke likte så godt var tallene på hver time, jeg liker bedre den enklere skiva. Jeg var også litt i tvil om den helpolerte kassa med tanke på riper.

359 er en flott klokke, men jeg kunne bare velge én av de. :)

320 er et kjempebra valg, det er en meget lekker klokke og som du sier, ikke så sårbar som 359 da 320 ikke har helpolert
kasse.
Blir spennende å se etterhvert hva du handler av remmer, 320 tåler det meste, alt fra gummi via ammo til elegant croco (jeg synes den er råflott med brun croco).
Det hadde vært moro med en rem GTG for Panerai en gang !

Redigert:
Altså.....

Min PAM88 er helblank og er den enkleste kassa å holde fri fra riper noensinne. Litt Cape Cod gjør susen.

Klokkene mine som er børstet er vesentlig vanskeligere å holde ripefrie.

Her må det være fordommer ute og går?

Altså.....

Min PAM88 er helblank og er den enkleste kassa å holde fri fra riper noensinne. Litt Cape Cod gjør susen.

Klokkene mine som er børstet er vesentlig vanskeligere å holde ripefrie.

Her må det være fordommer ute og går?

Jeg var usikker på akkurat dette, men som du skriver gjør jo Cape Cop underverker på blanke kasser.

Litt verre er det med riper man får på børstet stål.

Kanskje prøve en panerai med blank kasse neste gang. :)