Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Savner aktivitet i denne tråden. Jeg liker den godt. Ser at det er nesten et år siden sist, så jeg har tatt nytt familiebilde. Sånn så det ut i fjor sommer:

c9054d73.jpg

Vostok Amphibian (moddet), Omega cal 283, Seiko OM, Doxa 1200t Sharkhunter, Rolex Explorer II, Rolex GMT Master, Tudor Heritage Black Bay.

Og nå ser det slik ut:

477974B7-BB5E-4A7F-946B-8E333C3461FC-14331-0000057CCB7A773A_zpsbe54404f.jpg

Jeg har bestemt meg for å holde meg innenfor seks ur. Får vel satse på en gradvis og organisk utskifting av bakre rekke. Og bør vel opprette en tråd, for å blidgjøre @Moore. Men ser gjerne flere familiebilder i denne tråden! Veit at det har skjedd mye hos mange.

Redigert av en moderator:
Jeg tar utfordringen!

Beklager på forhånd for Parnisen nederst til venstre... Ellers er jeg ganske fornøyd!

20130601_101353.jpg

Jeg har bestemt meg for å holde meg innenfor seks ur. Får vel satse på en gradvis og organisk utskifting av bakre rekke. Og bør vel opprette en tråd, for å blidgjøre @Moore. Men ser gjerne flere familiebilder i denne tråden! Veit at det har skjedd mye hos mange.

Jeg tar utfordringen!

Beklager på forhånd for Parnisen nederst til venstre... Ellers er jeg ganske fornøyd!

Flotte samlinger, karer!

@Alinoe ; -alltid blid jeg.....:cool:

Redigert av en moderator:
Min samling

null_zpsfebc0d0a.jpg

Etter at jeg oppdaget TS ble jeg helt hekta og boksen ble fylt ganske kjapt. Alle klokkene foruten Tag Heueren er kjøp i år. Problemet er at jeg ikke får bruk alle så mye som jeg ønsker. Har en plan om å selge meg ned til ca 8-10 klokker. Keepere er øverste rekke fra venstre Shark Diveren, og Stargaten. Midterste rekke Hamilton, Kemmner, TS homage og Orient. Nederste rekke Seiko, Tag Heuer og BWAF. Resterende er til salgs, hint, hint..

Flotte samlinger, boys!
Bildet på min kommer, men ikke på et par måneder ennå. Først må min PP5980 komme hjem fra Sveits.

Men det er klart, samlingen jeg avbildet i august i fjor var nice!

Mange feite klokker her. Samlinga mi er ikkje like imponerande, men enn so lenge er den tilfredstillande for min del. Har fått inn Seiko spb001 og Longines Hydroconquesten i år og blir stopp i innkjøp ei stund no. Har for øyeblikket den komplette samlinga, men veit behovet for ei ny vil komme snikande etterkvart :)

Her er noen bilder av min beskjedne trio :)

- Bibby Topaz Diver
- Raymond Weil Freelancer
- Rolex Sea-Dweller

null_zps4d0da7a4.jpg

null_zps26ba88dc.jpg

Har vært litt turbulens i boksen min i det siste. (bare i det siste?!) Prøver å finne roen. :eek:

Ledig plass øverst til venstre, der skal det en Pam inn.

Om Black Bay'en og LLD No date er keepers det gjenstår å se. :rolleyes:

af45a9f01e82a7d919b10a0fb49a8d98_zps0faafdc5.jpg

Et ur for enhver anledning. Casioen for de virkelig harde oppdragene som hinderløyper og skogsarbeid. Polar til hverdagstrening. Tagen egner seg til det meste. Dresser den ned med en NATO og bruker den til hverdags, eller hiver på lenken, med polerte midtledd, og bruker den til dressen. Dette var mitt første mekaniske ur. Sist men ikke minst har vi Zenithen. Et ur for de pene anledninger. Kan vanskelig se for meg at dette noen gang kommer til å forlate "samlingen". Kvalitetsfølelsen er særdeles stor. Urverket har flotte detaljer som 22 karats rotor. Fargespillet i skiven går fra lys grått til elfenbens hvitt :eek: Helt klart en keeper med stor k. Mangler et ur med mer eksotiske komplikasjoner (les månefase). Det vil nok ikke komme inn med det første, men når det først kommer.... ;)

Jeg er for så vidt klar over at det mangler tre. Det er jo også gøy at man kan kjøpe større bokser...
Det var så dårlige bilder at det tar jeg bort. Kommer sterkere tilbake.

Redigert:
Et bilde tatt inn i winderen nettopp. Ser at galleritråden min må oppdateres, samlingen har blitt ganske destillert i det siste. Slik den er nå er det umulig å kvitte seg med noe, og godt er vel egentlig det. Mulig en av klokkene foretar et hamskifte. For ordens skyld: Motor nr seks er avslått ;)