Urmakerkurs - grunnkurs juni 2013

Det ser ledig ut 15 så vidt jeg kan se, endrer seg raskt her, men jeg holder av dato dersom det blir stemning for det fra andre deltagere :)

Jeg må, som på andre GTGs si det som det er. Det er alt for mye jobb for tiden, og kan jeg så kommer jeg, men helt umulig for meg å vite før samme dag.

Veldig bra initiativ med et GTG før kurset. :)

Siden jeg er bosatt 1,5-2 timer fra Oslo er det dessverre ikke aktuelt for min del med et samling på en hverdag i mai. Dersom det skulle bli i en helg, eller evt. i juni vil det nok passe bedre for meg. Men akkurat som med Entropy er det vanskelig å si før samme dag, evt. et par dager tidligere.

Synes som sagt at det er en veldig god idé, og håper dere andre klarer å finne en dag det passer for dere å møtes.

Det vil selvfølgelig være hyggelig å få med så mange som mulig!

Hvis man tar alternativene onsdag 15 mai klokken 17, eller lørdag 1 juni klokken 17?

Hva er det stemning for?

:cool:

Vi har tenkt å spikre dato i løpet av denne uken, mest sannsynlig på søndagen, det har vært litt stille i tråden, jeg vet, men det jobbes kontinuerlig... Det er overveiende sannsynlig at det blir den siste at de to foreslåtte helger, rett og slett fordi vi trenger så mye tid som mulig.

Det nærmer seg det punktet hvor alt som har vært diskutert her, gjøres bindende/gjeldende.

Jeg kommer til å poste mer aktivt i denne tråden fremover.

Det jeg er nødt til å vite er - av dere som har meldt interesse for kurs:

Jeg tør på nåværende tidspunkt ikke å stole på at leverandør av billige parnis klarer å levere tidsnok. Jeg vet rett og slett ikke, men har en dialog om mulighetene for å sende raskt.

ETA verk kjøper jeg direkte fra leverandør her i oslo (1.550,- pluss moms) slik at de som vil ha det i tillegg får det uten problemer.

Jeg har allerede en leverandør av billige 6497 som jeg stoler på kan levere tidsnok.

Konkret: hvor mange vil protestere - eller trekke seg, hvis kurset blir holdt på et verk, mens kassen uteblir. Dette kan selvfølgelig bestilles i utallige varianter i etterkant, til en billig penge. Jeg skriver her HVIS - merk dere det. Jeg vil bare holde alle muligheter åpne.

@Entropy og jeg hadde billige inex lommeur på kurstet vi hadde i fjor, og det la ikke demper på lærelyst av noe slag.

Redigert av en moderator:
Jeg ville ikke trukket meg!
Jeg er med.

Selvfølgelig ville det vært mest artig å holdt seg til "armbåndsur-variant", da dette er noe jeg bruker!
Noe slikt ville satt "prikken over i'en".

Men jeg er med!

:cool:

For min del er verket det viktigste, og du kan gjerne droppe hele Parnisen hvis det gjør det lettere for deg. Det som imidlertid hadde vært kjekt å lære om i tillegg til selve verket er av/på med visere, men det kan jo gjøres selv om vi ikke har kasse, glass osv.

Siste oppdatering er at parnis nok ordner seg :) Siste flikking før dato spikres... I dag tenker jeg.