Kopier/fakes på Finn.no

Dessuten ser man at gullfargen er nedslitt både på bezel, krone og trykknapper, og glasset synes å være oppskrapet på en måte safirglass ikke blir. Det er ikke bare en kopi, det er en dårlig kopi, og å fremby den til en slik pris er forsøk på grovt bedrageri. Dessverre får det neppe noen konsekvenser for ham. Vi får bare håpe klokken blir solgt til et godtroende Hells Angels-medlem som senere tar den med til merkeverksted for service og så finner ut at han skal reklamere.
 
Det innebygde Batteriet

"batteriet som er innebygd i klokka må byttes"

Lett verdt 24.900.

Er ikke så verst pris han har fått av Saastad for å skifte det heller? 4 til 5 tusen:roll:
Mange tullinger på finn som prøver å kvitte seg med skrot. Mulig at de ikke har vanlige søppelbøtter?:rolleyes::cool:
 
Er ikke så verst pris han har fått av Saastad for å skifte det heller? 4 til 5 tusen:roll:
Mange tullinger på finn som prøver å kvitte seg med skrot. Mulig at de ikke har vanlige søppelbøtter?:rolleyes::cool:

Ja, det er skrekkelig dyrt. Den lokale nøkkelfileren på Holmen Senteret har et skilt hvor det står at han bytter klokkebatterier:

Normal kvalitet 50 kr
Ekstra god kvalitet 100 kr

Så hvis man spanderer ekstra god kvalitet på denne klokken burde jo det bety en billig Rolex med LANG levetid:p
 

Herregud, mye tull der.....
* Han kaller det en Rolex, men verket ser russisk ut (sjekk inskripsjonen 18 камней eller noe sånt)
* Han sier det er automatisk, men det ser svææært manuelt ut
* Han kaller det kronograf, men det ser det heller ikke ut til å være

Spør du meg har det mistenkelig mye til felles med $99 klokkene på ebay..

Og jada, sjekk hva kan man få på Ebay for nettopp $99, fra Ukraina.
 
For det første er det ikke et automatverk i klokken, det er håndopptrekk. Jeg vet ikke nok om gamle Rolexer til å si noe om de har laget usignerte verk av denne typen, men sikkert er ihvertfall at det bildet han bruker som bevis på at det er et Rolex-verk viser et annet verk enn det som er i klokken hans. Regulatoren er annerledes, festeskruene til midthjulet - og andre steder - stemmer hverken i antall eller plassering, innfestingen av steinen til balansen er en annen og finishen generelt virker vel enkel selv til Rolex å være. Verket på bildet likner mer - så langt mitt utrente øye kan se - på det som blant annet ble brukt i gamle Paneraier:
main.php


Det kan godt hende han har fått klokken av bestefaren, det kan godt hende at en urmaker har sagt det vil bli verd noe en gang, og det kan til og med hende at det er et Rolexverk. Men jeg tipper det er en av mange kopier laget av de utallige produsenter av mekaniske verk som fantes dengang, og ville ikke gitt mange kronene for det uten først å fått det gjennomgått av en kompetent urmaker.
 
Hele historien stinker scamming lang vei. Sånne folk burde vært satt i gapestokk og bli spytta på!

Legg f.eks merke til at skiven er helt lytefri til tross for at den angivelig er 70 år gammel.
 
Nå står det at annonsen er avvist..... Enten så snoker Finn her inne, eller så har noen rapportert den.
 
Hahahaha! Der tok du kommentaren min; dette er det samme urverket som sitter i mitt Aristo ur!
Veldig bra verk, men ingen Rolex!
Bra verk, forresten!;)
 
Det er jo uansett hyggelig for fyren å få litt nazist-arvegods fra bestefar. Hyggelig å tenke på at bestefar gikk med den klokken mens han klubbet jøder, sigøynere, jøssinger og russerfanger i hodet med den vesle Gestapostokken sin. :D

Krever baller å legge ut nazieffekter man har arvet av eldre familiemedlemmer! Gjøk, sier nå jeg.
 
Krille har jo allerede funnet den på ebay til en neve dollar. Er løgn og fanteri fra ende til annen.
 
Det er jo uansett hyggelig for fyren å få litt nazist-arvegods fra bestefar. Hyggelig å tenke på at bestefar gikk med den klokken mens han klubbet jøder, sigøynere, jøssinger og russerfanger i hodet med den vesle Gestapostokken sin. :D

Krever baller å legge ut nazieffekter man har arvet av eldre familiemedlemmer! Gjøk, sier nå jeg.

Ikke det at jeg skal forsvare han dusten som prøver å selge en fake klokke, men det kan jo hende at bestefaren ikke var nazist. Kan forresten nevne at jeg har et leica kamera med en nazi-ørn på, som jeg også har arvet av bestefar som var aktiv i motstandsbevegelsen under krigen, og ikke for å nevne onkelen min som arvet lugeren som bestefar stjal fra en nazist. Har også en kompis med et lommeur i sølv med nazi-ørnen på som også er arvet fra bestefaren sin som var i motstandsbevegelsen.. Mulighetene er mange :)
 
Klokke for hentesveisentusiaster

Sikker ikke fake denne, men verdt å ta en titt på. Selv om det overrasker meg om Trump trenger å putte navnet sitt på klokker for å få til salt i maten, er dette neppe noe annet enn det den utgir seg for å være. Hvor ettertraktet den er blant klokkesamlere er en annen sak: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22913865

Bortsett fra klassisk finn.no - grammatikk og komisk orddeling, liker jeg uttalelsen om Donald Trump som garantist for horologisk kvalitet:
"Siden det er en Donald Trump klokke,så sier det seg selv at denne god biten er av kvalitet.. =)"

@miczer: Du har nok rett angående brosjen, så nå prøver jeg å forestille meg hvem som ville føle seg pyntet og fin med et tyrolerhus hengende på brystet.