Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Lyst på en alternativ gummireim til Shark Diver. Helt cleen sak uten riller eller spor. 24mm. Noen tips?
 
Helson

Lagt ut en unboxing av min nye Helson Tortuga Orange også,tøffe klokker men denne må vike til fordel for noe annet. Håper det dukker opp en kjøper snart,skjønner ikke at den skal være så forb......vanskelig å selge:confused:
 
Trist, men ikke sjokkert. Har hatt min Buccaneer på service 2 ganger i løpet av 6 måneder pga full stopp i urverket. Min neste klokke blir dessverre ingen Helson.
 
Ja, dette var ingen kjekk lesning. Tilfeldigheter som har gjort jeg enda ikke har kjøpt en Helson. Liker veldig godt Omega-homagen (Sharkmaster) og FF (Skindiveren).

"Alle klokker trykktestes nå". Hvorfor i all verden har ikke Peter trykktestet alle dykkerklokkene tidligere?

Har en kompis som har dykket mye med sin Shark Diver uten problem da.
 
Hmmmmmm

Trist, men ikke sjokkert. Har hatt min Buccaneer på service 2 ganger i løpet av 6 måneder pga full stopp i urverket. Min neste klokke blir dessverre ingen Helson.

Kan du si oss hva slags verk du har i Buccaneer-en din. Kan du også fortelle oss hva urmakeren din sa om grunnen til at verket stoppet.

Selv har jeg en Shark Diver som er tatt til 30+ meter uten problemer. Jeg har den oransje varianten for å ha max lesbarhet under vann. For dykking i mørke har jeg enda ikke opplevd mekaniske ur med like god lesbarhet.

I min Helson står det et ETA verk og foreløpig har jeg ikke hatt noen problemer. Men vi får se hva fremtiden bringer :)

Frode
 
Kan du si oss hva slags verk du har i Buccaneer-en din. Kan du også fortelle oss hva urmakeren din sa om grunnen til at verket stoppet.

...

Frode

Det skal stå et ETA 2893-2 verk i min. Jeg har ikke åpnet den selv, men det er hva Helson opplyser på sidene sine. Hva som var galt har jeg ikke fått greie på, klokka blei returnert til Peter begge gangene, og når jeg spurte fikk jeg dette svaret:

Hi Kris ,
as far as I now something with the mainspring, but how it happened nobody can tell me except you ;).
We had it on a watchwinder for 2 days after it came back and it works fine

Klokka stoppet på nattbordet begge gangene, og jeg kan ikke si at den har vært utsatt for ytre påkjenninger som skal ha skadet verket på noen måte.

Peter har begge gangene reparert klokka på garanti, så ingenting å si på det, men nå sist rotet han bort orginalboksen med garantikortet, og sendte klokka tilbake i en isoporboks.
 
Det skal stå et ETA 2893-2 verk i min. Klokka stoppet på nattbordet begge gangene, og jeg kan ikke si at den har vært utsatt for ytre påkjenninger som skal ha skadet verket på noen måte.

Peter har begge gangene reparert klokka på garanti, så ingenting å si på det, men nå sist rotet han bort orginalboksen med garantikortet, og sendte klokka tilbake i en isoporboks.


Milde himmel. Rote bort boks og garantikort. Sa..n. Det går ikke ann.

Men ellers, ETA 2893-2 verket er GMT varianten av ETA 2892 som er et meget anerkjent verk. Selv har jeg en Fortis med ETA 2893-2 verk og dette uret har jeg båret med jevne mellomrom i 10 år uten problemer.

Men, når det er sagt, hvis det blir problemer med min Helson så kommer jeg til å levere det til en lokal urmaker som jeg stoler på. Å sende det til Singapore er litt for drøyt for meg. Dessuten så vil det ikke koste en arm og en fot å få satt inn et nytt verk i kassen.

Frode.
 
Dessverre kan det nå se ut som om Helson begynner å bli for stort for Peter... Og å rote bort boks og papirer er håpløst, men han kunne lett ha skaffet deg begge deler på nytt.

Dette er dumt. Jeg har alltid likt Helson, men ikke noen stjerne i boka nå lengre.
 
Helsonlume.jpg


1 av 8 stk med bronse bezel. Digger dette uret med ETA verk og deilig lume.
 
Ser man det ja Prippa. Der var den altså i hus. Kuul skute klokke. Gratulerer så mye :)

Frode

Ja, den blir kul på seilbåten denne altså! Og for en deilig lume.. gleder meg til patinaen begynner, men rusher ikkeno. denne patinaen skal bli naturlig.
 
Hei.
Tøffe klokker dette hvor handler dere ? HELSON - Helson Watches
eller finnes det leverandør i Norge ?

Ha en flott Weekend.

Det er nok ingen forhandlere av Helson. De fleste handler direkte fra Peter på nett eller brukt her på TS eller finn.no.
Jeg har også sett at det har dukket opp noen på chrono24 og ebay.

Lykke til!
 
Har drevet å siklet litt på en 45mm helson shark diver en stund, ser ut som en SOLID klokke til prisen. Men når såpass mange har problemer med urverk og vanntetthet så er det kanskje like greit å styre unna?