Dagens klokke

Tjukkasen i dag.

IMG_5458.jpg
 
Tjukkasen i dag.

IMG_5458.jpg

Helt nydelig! Faktisk bestemte jeg meg her og nå for at jeg må hjem å få på meg min "tjukkas"!
Forøvrig benytter jeg anledningen til nok en gang å berømme deg for flotte bildeserier og bilder generelt!
Du gjør det virkelig vært å være her inne på asylet!:D
 
14bd6b8a.jpg


Dette er dagens, Jaeger Memovox. Den får mye wt om dagen. Men takket være JoLu må jeg hjem å få på sd!:cool:
 
Iveland Vann & Voss Water

Kjøpte med meg en flaske vann på flyplassen i dag. Valgte den kuleste flaska, skulle vise seg å være en tabbe, en helt sinnsyk pris for noen få desiliter. Akkurat nå føler jeg meg som en parodi på en Rolex-eier...:oops:

IMG_5412.jpg


(og 1 krone i pant?? Skal man få valuta for pengene her må den brukes som rekvisitt...;))



Det var igrunnen godt oppsumert om Voss of Norway. Jeg kjenner litt til Voss konstepet, eller Iveland Vann. Meg bekjent, og jeg er åpne for innspill fra andre som kan kjenne Voss konspetet, kan følgene oppsumeres. Vannkilden kommer fra Iveland, et tjern i granskogen nord-øst for Kristiansand, omtrent midt mellom Kristiansand og Evje for de som har hatt rekrtrutt skole der... ingen fossefall eller andre fjordlignende kilder.

Iveland Vann vann på '80 og ' 90-tallet noe av det billigste flaskevann man kunne kjøpe i butikk. Bodde man i agderfylkene og hadde man dårlig vannkvalitet, eller var uten drikkevann i en periode kjøpte mann likegjerne en palle Iveland vann og satt i garsjen. Iveland Vann leveret også disse små hendige vannflaskene man fikk utlevert da man reise med NSB nattog.

Så fikk en tidligere sjef diesigner fra Calvin Klein til å lage noen stilige flasker, med god produt plassering og vips har man et godt priset produkt, som in all fairness kun er god design.

Fra en blogg på emnet:

Voss Water is a good business idea (though they don't really make that much money) and a company representative in confidentiality told us:

"We get this perfectly good Norwegian water for free and decided to try to sell it to people that don't have a clue. So our market naturally became the US. We wouldn't dream of buying that shit. It's for the rich, the celebrities and the wannabees".

(http://ingar.blogg.no/1195296628_lets_go_for_the_ameri.html)

Det er uansett utrolig bra at Voss has klart å lage million butikk av i norge av å eksportere vann, eller rettere sagt god design fra Norge, noe danskene jevt over gjør bedre… Ikke noe avansert teknologisk, ref andre top of the line leverandører av utstyr til olje & gass industrien som man finner i Kristiansands området.
 
Kjøpte med meg en flaske vann på flyplassen i dag. Valgte den kuleste flaska, skulle vise seg å være en tabbe, en helt sinnsyk pris for noen få desiliter. Akkurat nå føler jeg meg som en parodi på en Rolex-eier...:oops:

IMG_5412.jpg

So ekta vossing ve eg ha meg fraobedn å oppattåkadla ei flaska me vatn itte ei so flaotte bygd!

Men gaott å håyra attå galne byfolk e domme nok te å kjøpa so dyrt vatn!
Nett so å kjøpa ei dyre klokka so ikkje vise tie bere enn ei billege quartsklokka!

P1020062.jpg
 
Det er uansett utrolig bra at Voss has klart å lage million butikk av i norge av å eksportere vann, eller rettere sagt god design fra Norge, noe danskene jevt over gjør bedre… Ikke noe avansert teknologisk, ref andre top of the line leverandører av utstyr til olje & gass industrien som man finner i Kristiansands området.

Millionbutikk?! :eek:

Det er forsåvidt millionbutikk - men det har jo vært millioner i MINUS i alle år.
Riktignok har de vel levert minst ett kvartal i pluss? Men det er vel mange mange år til Voss har tjent inn det de har tapt.
 
So ekta vossing ve eg ha meg fraobedn å oppattåkadla ei flaska me vatn itte ei so flaotte bygd!

Men gaott å håyra attå galne byfolk e domme nok te å kjøpa so dyrt vatn!
Nett so å kjøpa ei dyre klokka so ikkje vise tie bere enn ei billege quartsklokka!

:D:D:D
 
Tidenes dressur

må jo være en 16800 på nato:D

03052010025.jpg


Selvfølgelig dagens, ser at jeg bomma litt med vinkelen og datoen...shit samma
 
b87e6cff.jpg

Så var tjukkasen på plass! Etter inspirasjon fra JoLu!:cool:

Har besøk av min bror som er Suunto-fan
b33aa683.jpg
 
Og endelig var det noe nytt! Takk til Braute for hyggelig handel (jeg er vel den tredje TS som eier dette uret!)

27797_420261560732_663175732_5833516_7904030_n.jpg
 
Nyankommet vintage Seiko 6139 i kveld:
DSC00054.jpg


Takk til Elkanah for rask og god handel!
 
Gratulerer med nye klokker, krille og Ursa Major. Hadde det ikke vært for flakkende besluttsomhet og et kort, men forbigående anfall av fornuft, hadde jeg kjøpt den suben av Braute på fredag.

Jeg får kose meg med en annen klassiker som nå overtar håndleddsplassen fra sin halvbror Speedmaster BA. Broad Arrowen har jeg nesten gått med konstant siden den kom i hus for noen uker siden, men det er deilig å få Professionalen tilbake på håndleddet:
P1000027.jpg