Sihh 2013

H

HCWL

Guest
SIHH 2013 går av stabelen den 21. Januar, altså om snaue 2 dager. I den forbindelse tenkte jeg det kunne være greit i år som i fjor, at vi har en egen tråd for alt som er relatert til denne store begivenheten.

Tenker vi så smått kan starte med å dele ulike forventninger, rykter og forhåpninger vi har til messen og de ulike produsentene som stiller opp.

Produsentene(noen mer interessante enn andre):

A. Lange & Söhne

Audemars Piguet

Baume & Mercier

Cartier

Greubel Forsey

IWC

Jaeger-LeCoultre

Montblanc

Officine Panerai

Parmigiani

Fleurier

Piaget

Ralph Lauren

Richard Mille

Roger Dubuis

Vacheron Constantin

Van Cleef & Arpels




Jeg beklager så mye for alt av skrivefeil!

PS: Dette er skrevet med 1 og 1/2 snart 2(?) gode flasker Amarone innabords, på et toalett i en leilighet på verste frogner(trikkehelvete), med vertinnens(en god 7er) iPad....


Mvh

En full Ostepåpp med en alt for tom klokkekonto:(
 
Man vet man er bitt av basillen når man er på damebesøk og sniker med seg iPaden på toalettet for å opprette samletråd. Kudos!

Hodinkee kommer til å legge ut info fortløpende på Facebook, twitter og instagram.
 
Kopierer hva Kristian Haagen skrev via Timegeeks på facebook.

"Ny Panerai Submersible af bronze og inhouse værker til PAM000, 005, 111, 112, keramisk Submersible....ak ja. Rygterne svirrer i disse få dage før SIHH messen åbner sine døre."

Dette høres jo veldig spennende ut!
 
Aiai, mer bronse sub? Bonati sa at 382 ble den eneste bronse klokka til Panerai, at han må spise skjegget så fort hadde jeg ikke regnet med. Uansett, Panerai kler bronse så jeg håper det er noe sannhet i disse ryktene.
 
Er spent på hva Ralph Lauren kommer med i år :eek:

Heller en Luminor bronse enn en ny Submersible bronse... Og for f**k sake: IKKE LIMITED EDITION DENNE GANG!!!!
 
Redigert:
Nå er det jo Richemont som bygger klokker for RL, og det er ikke småtteri som er satset på RL-ur de siste årene...
 
Blir spennende å se hva JLC gjør i år. Håper på et løft i Master serien. Ultra Thin Moon 39 i 40mm Memovox/Chonograph kasse :)

paypal.gif
 
Nå er det jo Richemont som bygger klokker for RL, og det er ikke småtteri som er satset på RL-ur de siste årene...

RL skryter jo på seg å verk fra IWC, JLC og Piaget i urene sine, så de BØR jo kunne få til noe.
 
Ser frem til noen spennende dager. Noen modeller er allerede sluppet.
Denne fra Roger dubuis var jo særpreget, men kul.
TimeZone : Basel/SIHH 2013 » SIHH 2013 - Roger Dubuis Excalibur Table Ronde

Ellers har jo omega annonsert det første fullverdige antimagnetiske urverk:
TimeZone : Basel/SIHH 2013 » Pre-BASEL 2013 - Omega Announces The First Truly Anti-Magnetic Watch Movement

Jaeger prelanserte for øvrig en drømmeklokke i desember - Duomètre Unique Travel Time.
TimeZone : Basel/SIHH 2013 » SIHH 2013 - Jaeger-LeCoultre Duomètre Unique Travel Time
 
3785 var fin, spesielt denne utgaven:
Racer04.jpg


Og 3239 er også veldig fin.

3792 var ikke så fin. Det er et imponerende ur, men for meg blir det litt mye rot på skiva.