Skal til London neste helg og tenkte å stikke innom Truefitt & Hill. Noen som har vært innom der?
Hvis du har tid kan du jo besøke D.R. Harris. Vært i drift i over 200 år.
[video=youtube;xJhm9rn1aks]http://www.youtube.com/watch?v=xJhm9rn1aks[/video]
Skal til London neste helg og tenkte å stikke innom Truefitt & Hill. Noen som har vært innom der?
For det blir vel mye kutt og blod, ref Stipey?![]()
Kjempebra at du tok til mot å prøvde forsiktig med shavetten![]()
Neste gang tar du begge kinna, og før du vet ordet av det tar du et helt pass med kniven.
Jeg sier bare "irritasjon" når jeg snakker om razor burns, men det er kanskje feil?
Den såpen der frister veeeldig!![]()
Tar ikke shavette vekk litt av sjarmen med knivbarbering? Finnes jo så mange flotte ekte kniver der ute! Regner med at honing er en ikke-sak i starten ettersom knivene skal være klar til bruk fra butikk? Akkurat det å stroppe kniven ser jo ikke akkurat ut som noen heksekunst?
Tar ikke shavette vekk litt av sjarmen med knivbarbering? Finnes jo så mange flotte ekte kniver der ute! Regner med at honing er en ikke-sak i starten ettersom knivene skal være klar til bruk fra butikk? Akkurat det å stroppe kniven ser jo ikke akkurat ut som noen heksekunst?
Trufitt & Hill kremene jeg har testet (Ultimate Comfort og 1805) skummer veldig lett opp, så rart at såpa ikke gjør det. På såpene jeg har prøvd har jeg brukt litt våtere kost for å få med mer såpe, så du kan jo teste det.
Barbersaker for reise er det jeg har tenkt til å kjøpe når jeg skal til London for å slippe at høvel og kost ligger løst i toalettmappen som i dag.
Regner med at mange av dere som poster i denne tråden også er en del på reisefot. Iallefall er jeg det og etter at jeg begynte med tradisjonell barbering så har jeg fått et logistikk problem når det kommer til det å få med seg alt i tillegg til vanlige toalettsaker. En vanlig toalettveske er rett og slett ikke nok.
Jeg har fundert litt frem og tilbake og sett på alternative løsninger med egen toalettveske for barbersaker og en for resten eller en som er stor nok men samtidig har god plassutnyttelse. Det skal sies at en kanskje bør tilstrebe å gå for "travel sizes" der det er mulig (kremer, shampoo aftershave etc.).
...
Hva bruker dere?