Vis oss din Audemars Piguet!

Og allikevel kjøper 2/3 av Sonen akkurat de samme klokkene. ;)

;)
AP er herlig. Skulle gjerne hatt et par-tre, sikkert flere som er enig med meg...og de som synes det blir for ensrettet er da også velkomne til å selv gjøre noe med saken ;) :)
Det skal også sies at OMEGA og Rolex er å få til en ganske mye billigere penge enn AP, ikke minst når serviceutgifter også medtas.
De to nevnte er IMHO "middelklasseprodusenter," mens AP er heute horologie...

Enig, ut med OMEGA, inn med AP ;)

AP RO er bare utrolig lekkert! takk for bildene Sjuli! :D

Bare hyggelig å bidra med litt inspirasjon, flyback :)

Takk for den pasningen, sjuli. Min nye Orange Scuba var på dagens klokke forleden. Viser også lumen i et greit opplyst rom ...

Og tusen takk for bildene av din scuba diver, csabko! Denne modellen er dritheit. Fulgte det med sort skinnrem med oransje stikninger også?

;)
AP er herlig. Skulle gjerne hatt et par-tre, sikkert flere som er enig med meg...og de som synes det blir for ensrettet er da også velkomne til å selv gjøre noe med saken ;) :)
Det skal også sies at OMEGA og Rolex er å få til en ganske mye billigere penge enn AP, ikke minst når serviceutgifter også medtas.
De to nevnte er IMHO "middelklasseprodusenter," mens AP er heute horologie...

Touche :mrgreen:

:eek:
6435825821_f3844188d1_b.jpg

Og tusen takk for bildene av din scuba diver, csabko! Denne modellen er dritheit. Fulgte det med sort skinnrem med oransje stikninger også?

Takk for hyggelige ord. Jeg liker den selv, en mellomting mellom de elegante RO "dressurene" og de store ROO.
Niks, ingen skinnrem; jeg tipper det er fordi denne klokken gir seg ut for å være dykkerklokke og da passer gummi best. Tror jeg. Har aldri sett at Scuba kommer med skinnrem; ROO Volcano kommer sikkert med en sånn du beskriver.

AP

Siden Sjuli spilte ballen over til meg så får jeg vel bidra med noen bilder!

AP på "bøljan blå"
IMG_1989.jpg

Lume
IMG_1969.jpg

På toget
IMG_1985.jpg

"stekar" på Stureplan
IMG_1634-1.jpg

Som dere ser kan en AP brukes til det meste!

Kanskje litt off-topic, men når man snakker om størrelsen på disse ikke-runde AP klokkene
(39mm, 42mm, 44mm, etc.), mener man da den _største_ diameter, dvs fra "kvart på 10" til "kvart på fire"? Eller måler man 9 til 3 eller 10 til 4 (som blir litt mindre)?

Beintøff AP, MrK!

Kanskje litt off-topic, men når man snakker om størrelsen på disse ikke-runde AP klokkene
(39mm, 42mm, 44mm, etc.), mener man da den _største_ diameter, dvs fra "kvart på 10" til "kvart på fire"? Eller måler man 9 til 3 eller 10 til 4 (som blir litt mindre)?

Beintøff AP, MrK!

På rund kasseform måler man tradisjonellt ikke kvart på tre (3-9) men heller 4-10 eller 2-8 (gitt att kronen er i 3 eller-posisjon)
AP'enes kasseform gjør jo dette litt vanskelig men tenker et skyvelær mellom '1.5' / '7.5' gir deg størrelsen som er oppgitt.
(igjen oppleves jo en firkantet kasse med "diamater" på Xmm som større enn tilsvarende sirkel på Xmm, seks/åttekantede blir jo mellomting)

Either way ... det gleder en vanlig dødelig å få ta del i deres råe ur ChristianN/csabko/MrK!

::Ninja::

Såg først etterpå at du spurte spesifikt om måling av AP og ikke generellt på klassiske kasser.

Tusen takk for svar, adamskater. Så det er altså halv åtte til halv to som gjelder, ikke 10 til 4.

Noen har lagt igjen en pen slump penger hos AP.. :eek:

Sinnykt fete ur, men håper karen har hatt vett nok til å kjøpe annet horologisk snacks også.