Kopier/fakes på Finn.no

Ble nysgjerrig jeg nå... Jeg tok den ikke... Enlighten me please :) (med mindre teksten på rammen tolkes litt morsomt).

Åpenbar fake :D ;)
15_1265927426.jpg


(feil annonse??)
 
Ble nysgjerrig jeg nå... Jeg tok den ikke... Enlighten me please :) (med mindre teksten på rammen tolkes litt morsomt).

Linken gikk opprinnelig til en annonse for en fake av noe slag. Han hadde vel t.o.m annonser i overskriften at det var en replica. Hva som gjør at den nå går til en sykkel er ikke helt på det rene.....
 
Om det er en fake, er det en veeeldig bra fake! Dette er PO-lenka.

Jeg er ingen ekspert, men googling ga meg kun noen tråder om fakes. Ofrei og andre har ingenting med dette referansenummeret.
Burde ikke en PO-lenke hatt "Planet Ocean" på spennen ?
 
Dette så ekstremt likt ut med alle PO lenker jeg noen sinne har sett.... men helt korrekt at den ikke har "planet ocean" skrift der den burde hatt. Jeg måtte google bilder av claspen for å huske forskjellen.

Gudene vet hva dette er, kvaliteten *Ser* jo helt korrekt ut. Om det er fake så :eek:
 
For å følge opp kasmir sin post:

Hvis man googler "omega 1502/825" (modellnummeret bakpå clasp'en) kommer denne tråden på WUS opp.

Den tråden omhandler en lenke med Seamaster-clasp (ser ut til å ha dive-extension) men med "Speedmaster" inngravert. Den lenken ser imidlertid litt annerledes ut enn denne på finn, den ser ut til å ha "speedy-like" mellomledd, men matte slik lenken er på for eksempel Seamaster GMT GW. Dommen på WUS var Chinese fake fake fake.

Jeg kan heller ikke påberope meg ekspertise, men synes vel at denne lenken totalt sett lukter litt fisk. Er det noen her som vet om 1502/825 er et genuint modellnummer fra Omega?
 
Ja, ikke bare blanke men også runde.

Lien, du har rett. Den kan være lite brukt, selv om vinkelsliper er brukt på lugs :D
 
Trenger ikke være mye brukt, nok at en som ikke vet hva han driver med har kjørt på med cape cod. God grunn til å prute den ned noen lapper iallefall.

du skal jobbe iherdig med cape cod'en i flere uker før man polerer bort såpass. Virker nok som det er en heftig maskin-polering.
 
Ja, ikke bare blanke men også runde.

Lien, du har rett. Den kan være lite brukt, selv om vinkelsliper er brukt på lugs :D

Ja, nå når jeg så etter så la jeg merke til at de ikke bare var blank. 32,5 k er nok et stykke utenfor rekkevidde.
 
Mulig den er ekte, men betviler "lite brukt" med sååå overpolerte lugs?

FINN.no - Mulighetenes marked

Jeg sier på ingen måte at det er en fake, men det er noe med bezel insert jeg ikke får til å stemme. Fonten og tallenes plassering i forhold til hverandre. Kan det stå feil årstall i annonsen, eller kan insert være byttet? Eller er jeg helt på jordet?

Lugsene er i hvert fall voldtatt...
 
Jeg sier på ingen måte at det er en fake, men det er noe med bezel insert jeg ikke får til å stemme. Fonten og tallenes plassering i forhold til hverandre. Kan det stå feil årstall i annonsen, eller kan insert være byttet? Eller er jeg helt på jordet?

Lugsene er i hvert fall voldtatt...

Det har du faktisk 100% rett i... tallene skal være sentrert i det sorte, det er de ikke.. kan være "feil" bezel som er "overtalt" til å passe ?