Moore's samling

og der kom GOen også IMPONERENDE

nydelig samling som ble enda nydeligere. gratulerer med en flott løsning på julenøtten ;)
 
Her er det jammen bevegelser på klokkefronten!! Jeg tar av meg hatten for tilskuddet og samlingen for øvrig.
 
Jøsses, nok et superur! Grattis med flott tilskudd til en allerede imponerende samling!
 
Gratulerer! Og så stille og forsiktig inn i galleri-tråden, jeg hadde nok valgt fanfare og konfetti i en egen tråd ;)
 
Her er det jammen bevegelser på klokkefronten!! Jeg tar av meg hatten for tilskuddet og samlingen for øvrig.

Det takkes!
Bevegelsene må sies å ha fått seg en foreløpig stopp nå, for nå er "winder'n" full. Følgelig må en ut om det skal komme mer tilskudd.
På den annen side; - det kan jeg leve med. ;)

Uansett; - denne AP'n er en lenge etterlengtet tilvekst som jeg gleder meg til å bruke.
 
Jøsses, nok et superur! Grattis med flott tilskudd til en allerede imponerende samling!

Tusen takk, krille!
Egentlig har jeg brukt litt tid på å "definere denne inn" på ønskelisten, om jeg kan si det slik. Det måtte modnes litt, men ved nærmere studier inntok den raskt førsteplassen.
En "keeper".

:p
 
Gratulerer! Og så stille og forsiktig inn i galleri-tråden, jeg hadde nok valgt fanfare og konfetti i en egen tråd ;)

Stor takk, Anders!
Joda, forsiktig og stillferdig inntog i samlingen, og ingen breial markedsføring av ankomsten. Sistnevnte strider kanskje litt mot min smått iboende aversjon mot altfor pompøs fremferd hva angår det materielle.....;)

Men den er særdeles god å eie.
Og jeg ser ikke bort ifra at det kan dukke opp ett og annet supplerende bilde - på egnet måte - når jeg kommer meg etter de umiddlebare spasmer over urets ankomst.
:cool:
 
Herre min skaper...

...det finnes ikke mer støv å bøye seg i. Du har gått inn og komplettert samlingen med min hellige gral. Dette må være IMO Norges flotteste samling av kunstverk. Gratulerer!
 
...det finnes ikke mer støv å bøye seg i. Du har gått inn og komplettert samlingen med min hellige gral. Dette må være IMO Norges flotteste samling av kunstverk. Gratulerer!

Tusen takk, anhostma!:p

Hyggelig å høre du har sans for AP - for det er få av oss her ute som går i den retningen, registrerer jeg.
Men denne klassikeren måtte jeg bare ha.
Mang en sjekk var gjort - både hos Bjerke over noe tid, samt bilde-spotting på alle mulige nettsteder - og jeg ble bare mer og mer sikker på at dette var et riktig valg.

Stor takk for din ros av samlingen som helhet.

:D
 
Noen supplerende bilder av min siste tilvekst, Audemars Piguet Royal Oak.

Skiven er sort, og har svært så vakre detaljer i ulike variasjoner ettersom lys og refleksjoner leker seg med den.
For ikke å snakke om den åpne baksiden, med enda vakrere detaljer.
Kassen er forøvrig i børstet stål med polerte sider og detaljer på lenken.


P1000221.jpg


P1000223.jpg


bilde1-1.jpg
 
Det er en helt fantastisk samling du har Moore, jeg blir helt matt av å tenke på alt jeg må gjennom for å kunne få noe lignende! Jeg liker spesielt den nye AP Royal Oak'en, et nydelig ur som står høyt på listen over drømme objekter!! Gratulerer så masse!!
 
Det er en helt fantastisk samling du har Moore, jeg blir helt matt av å tenke på alt jeg må gjennom for å kunne få noe lignende! Jeg liker spesielt den nye AP Royal Oak'en, et nydelig ur som står høyt på listen over drømme objekter!! Gratulerer så masse!!


Jeg takker så mye, bangiman!
Veldig hyggelig å høre samlingen faller i så stor smak. :D

Min siste tilvekst som du nevner - Audemars Piguet Royal Oak - vokser for hver dag.
Den er jo så klassisk og "nice and clean" i design, for ikke å snakke om det suverene urverk som sitter inni. Et virkelig kvalitetsur, må jeg erkjenne.

Ikke la "mattheten" prege deg!
Er det noe vi alle preges av i denne "sporten", - og har behov for - så er det vel tålmodighet. ;)
 
Egentlig har jeg brukt litt tid på å "definere denne inn" på ønskelisten, om jeg kan si det slik.

Det er nok en kjent prosess for mange av oss ;). Det var et flott tilskudd til en av de mest imponerende samlinger jeg har sett. Gratulerer.