Klokkespotting

Explorer var det vel på Kagge under reportasje i forbindelse med lanseringen av Veum nye bok. Så herlig å se fyren bruke rød, hvit og blå nato.

Bruker han nato? Jeg mener å ha hørt at han bruker en god(?) gammeldags skistropp.. Jeg mener videre å ha hørt at dette er en fallskjermjeger/marinejeger-greie, men jeg vet ikke..

Ellers brukte Pascal Dupuy en eller annen Panerai på Pascal i Henrik Ibsens Gate på lørdag, jeg spottet også en Bell & Ross Aviation Chronograph på Kaffebrenneriet på Majorstuen på søndag. Ikke akkurat klokken jeg ville ha kjøpt, men morsomt å se likevel.

Har fått inn en erstatter for meg (så jeg er ikke uerstatelig) til når jeg skal i pappaperm 1. jan,
han har en ufattelig flott JLC (Master Compressor-et eller annet) - håper jeg rekker å bli godt nok kjent med han før den tid til å tørre meg på å spørre om å klå 8)

Dette er veldig ikke-bra, men plikter jo overfor sonen
6y3eju8y.jpg

Petter Northug

Noen som har lagt merke til Petter Northug sin klokke, i går kveld på Asbjørn Brekke show (TVN)? Tror også han hadde samme uret da han besøkte Senkveld sist i mars i år.
Ser at det har "rubberclad" eller lignende midlinks på lenka, i tillegg er det en merkelig 3.trykk-knapp kl 8, i tillegg til de sedvanlige start og stopp + krone på kl 2,3 og 4. Legg merke til at han bærer uret på høyre armen, så den snodige knappen kl 8 vises på disse bildene

Kan dette være knappen til en såkalt "dobbel krono", a la IWC sin Big Pilot Doppel Chronograph, der det er to sekundvisere i senter, som går uavhengig av hverandre? Kalles gjerne også "split seconds chronograph". Eller er det en manuell heliumventil kl 8?

Northug4_zps205d4dcf.jpg

Northug1_zpse54480db.jpg

Sto sammen med en ny konsulent her på bruket i heisen ista som hadde en omega seamaster professional 300m chronograph med blå skive på armen.

Big Hoss skulle lære kusinen sin om Rolex på Pantelånerne i Las Vegas. Da hadde han sin egen Sea-Dweller fremme.

Big Hoss skulle lære kusinen sin om Rolex på Pantelånerne i Las Vegas. Da hadde han sin egen Sea-Dweller fremme.
Flott serie jeg ser så ofte jeg kan, faren til BigHoss bytter ur for hver eneste kunde han har virker det sånn. Jeg har en drøm i livet og det er å gå apekatt en god gammeldags amerikansk pawnshop.

Spottet datejust på en dame i dag, godt noen tar ansvar.