Moore's samling

Vel....
Det nærmeste jeg kommer det skapet der, er at jeg har kjøpt min egen winder hos den alltid meget hyggelige Wolfgang, som eier nevnte sjappe. ;)

Og bare så det er sagt; - anbefaler ham på det sterkeste.
Dog, min enkle Kadloo Cube 12 duger - i overskuelig fremtid - til mitt behov. Her en liten "teaser" inntil jeg får tatt litt mer presentable bilder.

Dette bildet får dessverre ikke frem skapets mange vakre detaljer. Blitzen spolerer, med for mye refleksjon i motorstyringen. Men skapet har en meget vakker ytre finish i carbon, og ikke minst en innvendig belysning - bestående av 8 små skarpe led-pærer - som belyser urene ovenfra og nedenfra.;)

P1000157-3.jpg

Fy F for en fet winder! Bare synd disse koster like mye som en ganske grei klokke..:)

Har vært inne og sett på disse selv, men inntil videre har jeg lagt pengene i klokker - og ikke i oppbevaring.. Men en dag skal jeg ha meg noe sånt no jeg også!!

Den matchet iallefall klokkeamlingen din bra i eksklusivitet!

H

Fy F for en fet winder! Bare synd disse koster like mye som en ganske grei klokke..:)

Har vært inne og sett på disse selv, men inntil videre har jeg lagt pengene i klokker - og ikke i oppbevaring.. Men en dag skal jeg ha meg noe sånt no jeg også!!

Den matchet iallefall klokkeamlingen din bra i eksklusivitet!

H

Takker, HenrikTA!
Denne gir meget høy "value for money". Alle opsjoner mht innstilling for uret (CW/CCW/Mix), separat motorstyring, innvendig belysning, låsbare glassdører, skuff for oppbevaring av diverse utstyr eller eventuelt inntil 8 manuelle urverk. Og den er ekstremt stillegående.

Jeg sonderte lenge etter aktuelle windere. Det lønnet seg.
Dessverre var ikke alle tilgjengelige, og med et overordnet kriterie på 12 ur, begrenset utvalget seg. Kadloo er anerkjent, og jeg valgte denne.

Sant nok mht prising, men i lengden er det verdt det.
En liten "tommelfingerregel" sier jo gjerne man bør strekke seg til 10% i en winder ift. urets pris - uten at det betyr du akkumulerer opp dersom du har 12 ur.
Uansett; - bare å slippe opptrekk og stadige innstillinger er verdt det. Så får det være en hyggelig bonus å bare kunne sitte og se på innimellom...... :D

Utrolig fet winder, Moore! Dessverre ikke så aktuelt for de paranoide av oss som låser ur inn i bankbokser, safer og våpenskap når de ikke er i bruk ..

Det bildet av winderen din fikk haka mi til å slippe seg rekordlangt ned... Fantastisk skue!

Utrolig fet winder, Moore! Dessverre ikke så aktuelt for de paranoide av oss som låser ur inn i bankbokser, safer og våpenskap når de ikke er i bruk ..

Takker, Anders!
Winder'n er bedre i virkeligheten enn hva dette skarve bildet klarer illustrere;)

Ellers ser jeg problemstillingen. Men, den pumpehaglen du har på avataren din er bare småtterier ift hva som ville møte eventuelle "trespassers"....:evil:

Det bildet av winderen din fikk haka mi til å slippe seg rekordlangt ned... Fantastisk skue!

Den takker jeg for, krille!
Både winder og innhold gjør seg dog bedre i virkeligheten enn hva bildet klarer rettferdiggjøre.

Forøvrig har jeg hørt noen mener winders tar bort sjarmen ved mekaniske ur. Pokker heller om jeg er enig. Det er og blir optimalt både praktisk og estetisk fullverdig på alle måter, etter mitt ringe skjønn....;)

Jeg er målløs ! I dobbel forstand, er nemlig kraftig forkjølet med sår hals...;)

En respektabel samling av spesielle ur ! Den winderen er imponerende !
Over, sånn ca, hvor lang tid har du brukt på å samle disse urene ?

Takk for titten ! :)

Absolutt helt fantastisk samling! Og for en winder!

Men ser det er plass til to ur til... Eller tre! For du får vel ikke til å trekke opp din nyeste JLC på en winder??? Mener å se den på bildet...

Gratulerer så mye med din nye JLC, Moore!

Jeg er målløs ! I dobbel forstand, er nemlig kraftig forkjølet med sår hals...;)

En respektabel samling av spesielle ur ! Den winderen er imponerende !
Over, sånn ca, hvor lang tid har du brukt på å samle disse urene ?

Takk for titten ! :)

Tusen takk, BRIO1368!
Veldig hyggelig å høre det faller i smak - både ur og winder.:p
Det ble litt "kjærlighet ved første blikk" mht winder'n, og så langt har den levert på eksemplarisk måte. Får håpe og tro den har lang og god levetid.

Urene er samlet over ikke veldig lang tid, egentlig. Uten at jeg helt vet hva som er å anse som "lang tid" i denne bransjen.
Vil nok mene det eldste av disse ble anskaffet for ca 3 år siden. Innimellom har det vært noen visitter av andre.
Men, de som er her nå, er så langt (foreløpig) mine "keepers".
;)