Fukt i Jaeger LeCoultre

Tror dessverre Bjerke for enkelte merker lever på lånt tid - dette er jo hårreisende kundebehandling.

Personlig hadde jeg vel forventet en liten "sit-down" med sjefen selv som kunne forklare hva som hadde skjedd, hvorfor ting tok så lang tid, hva de har gjort internt for å bedre oppfølging og en eller annen form for kompensasjon, om enn symbolsk i form av en gratis rem, reiseetui eller lignende.

Jeg er nemlig ikke 100% sikker på om jeg mener at Bjerke skal tape penger på en situasjon de i utgangspunktet ikke har skyld i.

Hadde den ligget på bakrommet til Bjerke i 1,5 år uten at se så på den overhodet - selvsagt.

Men uansett, kundebehandlingen her er dessverre alt for dårlig i dette tilfellet.

La oss håpe jeg kan levere APene et annet sted når tid for service kommer..
 
Tror dessverre Bjerke for enkelte merker lever på lånt tid - dette er jo hårreisende kundebehandling.

Personlig hadde jeg vel forventet en liten "sit-down" med sjefen selv som kunne forklare hva som hadde skjedd, hvorfor ting tok så lang tid, hva de har gjort internt for å bedre oppfølging og en eller annen form for kompensasjon, om enn symbolsk i form av en gratis rem, reiseetui eller lignende.

Jeg er nemlig ikke 100% sikker på om jeg mener at Bjerke skal tape penger på en situasjon de i utgangspunktet ikke har skyld i.

Hadde den ligget på bakrommet til Bjerke i 1,5 år uten at se så på den overhodet - selvsagt.

Men uansett, kundebehandlingen her er dessverre alt for dårlig i dette tilfellet.

La oss håpe jeg kan levere APene et annet sted når tid for service kommer..

+1!! Men selv om Bjerke ikke skal tape penger, burde de uten tvil tilbudt en kompensasjon i form av avslag. Det er vanlig forretningsskikk ved avvik som denne saken udiskutabelt representerer. Denne saken burde komme Halvor B for øre, den er IMO hårreisende og svært arrogant håndtert :evil:
 
Personlig hadde jeg vel forventet en liten "sit-down" med sjefen selv som kunne forklare hva som hadde skjedd, hvorfor ting tok så lang tid, hva de har gjort internt for å bedre oppfølging og en eller annen form for kompensasjon, om enn symbolsk i form av en gratis rem, reiseetui eller lignende.

Jeg er nemlig ikke 100% sikker på om jeg mener at Bjerke skal tape penger på en situasjon de i utgangspunktet ikke har skyld i.

Jeg er helt enig i akkurat dette. Selv om Bjerke kanskje er helt uskyldig i at dette tok lang tid, er det "det lille ekstra" overfor sluttkunden som mangler her. Hva er det Bjerke driver med om dagene siden de kan ta seg råd til å oppføre seg slik? Tjener de så absurd mye på tilreisende kinesere med fete kredittkort?
 
Tjener de så absurd mye på tilreisende kinesere med fete kredittkort?

Det vil jeg tro :) Har hørt hvordan de handler på Tidemann, så regner med at Bjerke opplever det samme. En gruppe kinesere som kjøpte en dyr og begrenset Glashütte hadde visst reist rundt i Europa og kjøpt samme modell der de kunne :D Da må man jo bare regne med at de gjør en fet deal når de kommer hjem.
 
Kjenner jeg ble deprimert av denne lesingen. Alf Lie har "forsøkt" å skaffe et glass til min Jaeger i snart et halvt år... Jeg risikerer med andre ord å vente et år til før den er på armen :(
 
Kjenner jeg ble deprimert av denne lesingen. Alf Lie har "forsøkt" å skaffe et glass til min Jaeger i snart et halvt år... Jeg risikerer med andre ord å vente et år til før den er på armen :(

Meg bekjent ligger ballen hos Bjerke, så det kan nok dessverre ta litt tid for deg også :(
 
Altså: ikke ny JLC og ikke Bjerke...

Det kan da ikke være i Bjerkes interesse å ha et helt relativt pengesterkt klokke-community i mot seg? Ingen som sier i fra til dem? Ingen representanter fra Bjerke som ser dette?
 
Jo mer jeg tenker på det, jo mer irritert blir jeg. Jeg tenker at den måten Bjerke har oppført seg i denne saken, nå sist ved henting av klokken er å gi faen. Kunne i det minste beklaget ved henting av klokken og ikke late som ingenting. Dette er mitt siste innlegg i denne saken, om ikke Bjerke plutselig skulle ringe :)
 
Altså: ikke ny JLC og ikke Bjerke...

Det kan da ikke være i Bjerkes interesse å ha et helt relativt pengesterkt klokke-community i mot seg? Ingen som sier i fra til dem? Ingen representanter fra Bjerke som ser dette?

Sier vel sitt.
Enten er de arrogante som ikke leser forum, eller så er de arrogante som ikke svarer.

Uansett, jeg vil ikke ha arrogante leverandører.
Jeg vil ha sultne leverandører som følger med i timen og fanger opp strømninger i markedet....
 
Det vil jeg tro :) Har hørt hvordan de handler på Tidemann, så regner med at Bjerke opplever det samme. En gruppe kinesere som kjøpte en dyr og begrenset Glashütte hadde visst reist rundt i Europa og kjøpt samme modell der de kunne :D Da må man jo bare regne med at de gjør en fet deal når de kommer hjem.

Det er jo litt morsomt at Bjerke selger sine klokker "stort sett" til kinesere og andre fra østlige land, og antagelig ikke har noen kontroll på (eller bekymringer) om disse momses/tolles inn i kjøpers hjemland - mens de her hjemme forsøker å gjøre det vanskelig mtp service osv for folk som har kjøpt uret sitt utenlands.

Kundebehandling er tydeligvis ikke Bjerke sin sterkeste side...


Til trådstarter: Du bør endre overskriften til feks "Bjerke brukte 1,5 år på service- forlangte likevel full pris".

Da kanskje det er noen som ser tråden din :) :twisted:
 
Ikke at det er utelukkende relevant, men er litt nysgjerrig alikevel. Dersom denne klokken hadde vært / var / er norskkjøpt vil jo norsk kjøpslov gjelde. Her har man en reklamasjonsrett og en defekt som dette ville, i mitt hode, ha vært åpent for reklamasjon ?

I samme lov er det vel noe rundt hvor lang tid man kan bruke på å reparere noe, er muligens definert som "rimelig" eller noe sånt, men ja....

Sagt på en annen måte;

Om klokken hadde vært kjøpt hos Bjerke, er det lov å bruke 1,5 år på å fikse den iht norsk lov ?
 
Det er vel håndverkertjenestelovens paragraf 10 og 11 som er relevant i dette tilfellet. Hva er "rimelig tid"?

Lynkjapt svar - dette gjelder omtretlig generelt (har ikke giddet å sjekke spesielt) ;)

Hva som ligger i ”innen rimelig tid” må bero på en konkret vurdering. I forarbeidene er det blant annet vist til at vurderingen vil være avhengig av hva slags mangel det er snakk om, og hvor mye den har å si for bruken av gjenstanden. Dersom det gjelder en mindre mangel uten avgjørende betydning for bruken, må selger kunne få noe tid på seg før retting skjer, mens det må stilles større krav til selgers oppfølging dersom mangelen er av vesentlig omfang eller av sentral betydning for bruken.

Avgjørende vil uansett være at selger ikke drøyer unødvendig under hensyntagen til lojal opptreden i kontraktsforhold, og rettingen skal normalt ikke skje senere enn om kjøper hadde rettet mangelen selv.

Ha dette som et utgangspunkt.

Så får man vel også et spørsmål om tidsbruken ligger innenfor Bjerkes kontroll.

Edit: Antagelig mer relevant å se på dette som en forsinkelse:

§ 10. Tiden for utføring.

(1) Tjenesten skal være avsluttet innen den tiden som er avtalt eller som er rimelig, særlig i forhold til det som er vanlig ved utføring av tilsvarende tjenester.

(2) Tjenesteyteren skal også overholde avtalte frister for påbegynnelse av tjenesten eller framdriften av arbeidet.
 
... takk for svar, men som vanlig etter å ha spurt juridiske kompetente mennesker om noe er jeg minst like forvirret som før jeg stilte spørsmålet :D
 
Jo mer jeg tenker på det, jo mer irritert blir jeg. Jeg tenker at den måten Bjerke har oppført seg i denne saken, nå sist ved henting av klokken er å gi faen. Kunne i det minste beklaget ved henting av klokken og ikke late som ingenting. Dette er mitt siste innlegg i denne saken, om ikke Bjerke plutselig skulle ringe :)

Kunne ikke vært mer enig ...Har brennt meg et par få ganger på bruktkjøp av klokker, og etter det blitt fortalt av andre mer garva enn meg at "you don't only buy the watch , you buy the man ..." Altså, renommé og rykte teller, selvfølgelig. (ref baderomsfliser i esker osv)

En av de få årsakene jeg satt igjen med for å gå til Bjerke (og betale mer enn på nett) for å dra kortet når jeg nå om ikke så alt for lenge har nok til min første Rolex, var akkurat etablering av kundeforhold og "forsikring" om god service ...
Etter å ha lest dette kommer jeg til å kjøpe Rolexen min et annet sted. Enkelt og greit, ikke interessert i å bruke mine hardt opptjente penger hos noen som bryr seg SÅ lite om kundene sine.
For når trådstarter har blitt behandlet som dette i 1,5 år, da er det symptomatisk, og ikke tilfeldigheter. Og uansett forkastelig oppfølging fra Bjerke, selv om de vel ikke er de med hoveddelen av skylden her.
My two cents ...
 
Kunne ikke vært mer enig ...Har brennt meg et par få ganger på bruktkjøp av klokker, og etter det blitt fortalt av andre mer garva enn meg at "you don't only buy the watch , you buy the man ..." Altså, renommé og rykte teller, selvfølgelig. (ref baderomsfliser i esker osv)

En av de få årsakene jeg satt igjen med for å gå til Bjerke (og betale mer enn på nett) for å dra kortet når jeg nå om ikke så alt for lenge har nok til min første Rolex, var akkurat etablering av kundeforhold og "forsikring" om god service ...
Etter å ha lest dette kommer jeg til å kjøpe Rolexen min et annet sted. Enkelt og greit, ikke interessert i å bruke mine hardt opptjente penger hos noen som bryr seg SÅ lite om kundene sine.
For når trådstarter har blitt behandlet som dette i 1,5 år, da er det symptomatisk, og ikke tilfeldigheter. Og uansett forkastelig oppfølging fra Bjerke, selv om de vel ikke er de med hoveddelen av skylden her.
My two cents ...

Ring Lervik eller Jørgensen, begge yter en service som overgår det meste annet du kan få i hovedstaden av Rolex forhandlere ;).