Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!

Tenkte jeg skulle presentere meg for forumet og fortelle litt om meg selv

Jeg har alltid vært interessert i tid, men hvordan jeg fikk vite den hadde ingen mening. Min aller første klokke fikk jeg til jul av min oldemor. Det var en digital Casio, som den dag i dag fortsatt virker perfekt uten å ha byttet batterier. Fortsatt i bruk også!

Min klokke fascinasjon vil jeg si begynte for 1 år siden. Fikk bare lyst på en klokke ettersom jeg bare brukte mobilen til å se tiden med. Et halvt år senere kjøpte jeg meg en Victorinox Chronograph Quartz modell. Jeg var redd for at min klokke mani skulle ta slutt og bestemte meg da for å heller investere i en litt billigere klokke.

Nå et halvt år senere etter dette kjøpet har det da ikke gitt seg. Det har bare blitt verre! Hehe

Har i dag blitt den stolte eier av en Breitling Superocean 44. Min første automatiske klokke og ikke min siste! Legger til et bilde her:

w00t034.jpg


Beklager kvaliteten på bilde, men det er tatt med en telefon :)

Velkommen, hvilken start med breitling SO 44mm. Kongedykker!
 
Presentasjon

Hei,

Jeg har ganske nylig blitt medlem på sonen etter å ha kikket etter nytt/nye armbåndsur i kanskje et halvt års tid. Åpenbart mange kunnskapsrike og grensegale mennesker som frekventerer TS og det er jo veldig hyggelig å se:) Allerede fått gode tips i forhold til hverdagsklokke/beater og første "ordentlige" innkjøp er på vei i posten. I tillegg kjøpte jeg en gammel traver fra et hyggelig medlem her på TS, så samlingen teller straks to automatiske ur, et lommeur med trekasse og en casio F91 (som kanskje skal brukes som hipsteragn etter hvert). Nå kikker jeg etter dressur, og som mange har skrevet før meg - å kikke er jo halve moroa!

Selv er jeg 29 år, hankjønn, jobber på sykehuset i Bodø. Interesser er klatring/trening, musikk, bøker. Er vel i den såkalte etableringsfasen, så det er noe vanskelig å frigjøre 10-20K og oppover til klokker, men fortsetter å kjøpe Flax-lodd, og en dag treffer jeg vel:)
 
Hei!
Velkommen til TS! Du trenger ikke 10-20k for å holde klokke hobbyen i gang, det finnes mye flott til lavere priser!;)
Det meste er velkommen på TS!
Og bilder er viktig!:D
 
Hei Kim her 25 år fra Oslo.

Jeg fikk interesse for klokker etter at jeg kjøpte min første Breitling Montebrilliant Legende. Og etter det så har det bare ballet på seg. Rent prismessig så har jeg ikke så mange dyre klokker, men "samlingen" består av Fossil, Festina, Seiko, et par Kenneth Cole klokker, 3 russiske klokker, et lommeur, og noen eldre Quartz klokker mm.

Jeg har investert noen lapper i klokkeverktøy og har meldt meg på online klokkekurs. Fikk litt blod på tann, så jeg har også investert litt i pusse/polering utstyr som kommer i posten om en ukes tid håper jeg.

Idag har jeg hentet masse utstyr fra en gammel urmaker som hadde butikk i Kongsberg. Så nå har jeg vel fått 60-70 klokker. Både automatiske og Quartz klokker. Mange av dem i må jeg montere igjen, men jeg har også fått med det meste av ulike deler. Mange tissot og Omega skiver og visere, så jeg tror jeg har gjort et bra kjøp der.


Klokker som står på ønskelisten er Omega, IWC, og Rolex. Og MB & F har utrolig mange kule klokker. Men litt i dyreste laget for meg.

Ta gjerne kontakt dersom det er flere der ute som driver å reparerer klokker eller har tips.
 
Hei til alle her inne i galehuset(som jeg har fått med meg at det kalles) Jeg er ny i 30 årene og bor i Bodø. Jeg er og relativt ny innenfor dette med ur. Behovet mitt kom som lyn fra klar himmel. det var i utgangspunktet sønnen min på snart 9 som fikk meg til å begynne å se på klokke til han, da han hadde en "Angry Birds" klokke og gjerne ønsket seg noe som var vanntett. Da var det bare for meg å sette meg inn i klokkenes verden og begynne å kjikke. Nå har jeg kommet så langt at min kjære sønn skal får en "Gul" Klokke med alarmer, analog og digital viser på, er jo selvfølgelig vanntett. Han har da ikke bursdag før i august.

Jeg selv derimot hadde bursdag nå i Mai, så hos meg selv fikk jeg en finfin Omega Speedmaster 3210.50.00. nå er jeg da bitt av basillen og kjenner behovet for enda flere ur. siste dagene har gått med til å se på Seiko dykkere, kjenner det ikke er noe problem å skulle bestille en Pepsi Diver, men samtidig ligger det et behov for å fortsette i samme gaten som jeg allerede er i, å tenker at en Seamaster hadde vært bortimot det optimale. Problemet er jo at det finnes alt for mye. så det mest nærliggende blir nok en Seiko til sommeren. Så får man se hva man finner på en forhandler i Oslo når man skal på Bruce Springsteen konsert senere i sommer. Er inneforstått med at alt som kjøpes skal dokumenteres med bilder få sekunder etter kjøpet er komplett. :)

- Sindre
 
Idag har jeg hentet masse utstyr fra en gammel urmaker som hadde butikk i Kongsberg. Så nå har jeg vel fått 60-70 klokker. Både automatiske og Quartz klokker. Mange av dem i må jeg montere igjen, men jeg har også fått med det meste av ulike deler. Mange tissot og Omega skiver og visere, så jeg tror jeg har gjort et bra kjøp der.
Var det den som låg ute på Finn i helgen??
(noen som arvet sin bestefar og solgte eske på eske med moro :) )
 
Hei til alle her inne i galehuset(som jeg har fått med meg at det kalles) Jeg er ny i 30 årene og bor i Bodø. Jeg er og relativt ny innenfor dette med ur. Behovet mitt kom som lyn fra klar himmel. det var i utgangspunktet sønnen min på snart 9 som fikk meg til å begynne å se på klokke til han, da han hadde en "Angry Birds" klokke og gjerne ønsket seg noe som var vanntett. Da var det bare for meg å sette meg inn i klokkenes verden og begynne å kjikke. Nå har jeg kommet så langt at min kjære sønn skal får en "Gul" Klokke med alarmer, analog og digital viser på, er jo selvfølgelig vanntett. Han har da ikke bursdag før i august.

Jeg selv derimot hadde bursdag nå i Mai, så hos meg selv fikk jeg en finfin Omega Speedmaster 3210.50.00. nå er jeg da bitt av basillen og kjenner behovet for enda flere ur. siste dagene har gått med til å se på Seiko dykkere, kjenner det ikke er noe problem å skulle bestille en Pepsi Diver, men samtidig ligger det et behov for å fortsette i samme gaten som jeg allerede er i, å tenker at en Seamaster hadde vært bortimot det optimale. Problemet er jo at det finnes alt for mye. så det mest nærliggende blir nok en Seiko til sommeren. Så får man se hva man finner på en forhandler i Oslo når man skal på Bruce Springsteen konsert senere i sommer. Er inneforstått med at alt som kjøpes skal dokumenteres med bilder få sekunder etter kjøpet er komplett. :)

- Sindre



Velkommen skal du være. Selg konsertbilletten din så har du en flott Seiko:D
 
Sticky_MD, Kimhen og spaiker, dere er alle hjertelig velkommen på asylet! La galskapen leve og kjøp dere masse lekre ur. Husk å presentere dem, det gir masse klokkeglede for oss alle.
 
Velkommen til alle nye! Som utflyttet Bodøværing synes jeg det er morsomt at det er kommet en del nye medlemmer fra hjembyen i det siste:):)
 
Ny her

Hei folkens! Etter å ha lusket litt rundt på forumet en stund føler jeg det er på tide å droppe et par linjer. Jeg er en mann fra Oslo på 33 år. Jeg har alltid vært fasinert av klokker, men jeg har frem til nå ikke anskaffet meg et skikkelig ur, en mann i min alder må jo ha det!:) For ikke lenge siden var jeg helt sikker på at ur nr 1 inn døra skulle være en Breitling Navitimer, ikke lenge etterpå var Rolex Explorer det riktige valget, nå er jeg mer på Rolex Submariner. Lett skal det ikke være! Så får vi se hva som blir ur nr 1. Men en ting er sikkert, det ikke holder med bare ett ur! Forresten Audemars Piguet Royal Oak er jo feit da! Om bare lommeboken var like feit:D K
 
For ikke lenge siden var jeg helt sikker på at ur nr 1 inn døra skulle være en Breitling Navitimer, ikke lenge etterpå var Rolex Explorer det riktige valget, nå er jeg mer på Rolex Submariner. Lett skal det ikke være! Så får vi se hva som blir ur nr 1. Men en ting er sikkert, det ikke holder med bare ett ur! Forresten Audemars Piguet Royal Oak er jo feit da! Om bare lommeboken var like feit:D K

Jepp du passer heelt inn her. Lykke til..