Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Tenker akkurat det samme som deg, men klarer ikke å komme under ti igjen nå. Det er noen jeg bare ikke kan selge. Det er bare en måte å finne ut av det på, gi det litt tid og ikke gjøre noe overilt.

Det er sant. Å selge en klokke for så å angre kan ikke være særlig gøy. I en komplett samling ser jeg for meg de jeg har: Rolex GMT-Master, Explorer, ML Petite Seconde og de jeg forhåpentligvis ender opp med etterhvert: IWC Mark XVI, IWC Ingeniuer og Omega Speedmaster med Lemania opptrekksverk m/safirglass (Original Moonwatch men med safirglass istedenfor Hesalit)
DET ville vært en rå samling, ganske standard verktøyklokker da, men jeg har aldri vært glad i jåleri-klokker ;)
 
Min beskjedne samling

Heisann, da er det vel gjerne på tide at jeg også legger ut noen bilder av det jeg har i boksen(e), dog ikke et stort gruppebilde.
Kan vel ikke skryte på meg noe stort talent når det kommer til fotokunnskaper, men håper dere ser godt nok.
Først ut er et gruppebilde av boksen med diverse...ræl :eek:
_DSC0021.jpg

Fra venstre så er det en Tissot PR-100, ML, Police, Storm, Trias og en Tissot T-Touch

_DSC0028.jpg

Longines Master Collection Retrograde

_DSC0039.jpg

Longines & Rado Original

_DSC0043.jpg

Omega Seamaster Planet Ocean

_DSC0049.jpg

_DSC0054.jpg

_DSC0055.jpg

Zenith Chronomaster Open XXT El Primero

_DSC0807.jpg

IWC PPC
_DSC0800.jpg

FBBF0915-orig.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: OJ82
Fantastiske klokker Pondus72!



Nå er vi minst tre fra Bergen her på sonen med Chronomaster Open!
 
Flotte ur i samlingen, Pondus!
Og ja, den Zenith´en har "it". Flott å se ulike versjoner av Chronomastere med det klassiske El Primero-verket.
Vi er få som har det. Men flere burde....:cool:
 
Jeg liker denne tråden, så da legger jeg inn et bilde av min moderate samling for å holde liv i den.

23f6d6ba.jpg


Fra v. øverst: Hamilton Jazzmaster Chrono, Armida A1, Seiko Stargate (rose gold), Orient Ray
Fra v. nederst: Helson Skindiver, Anonimo Millemetri, Omega SMP 2254, Seiko SKX007
 
Ser ut som du trenger ny boks Leon :) Jeg er svak for Raymond Weil klokken din, meget elegant! Stowa Flieger er også en flott klokke og Seiko er jo sikkerstikk. Fin samling! Hva er det du har helt til høyre i boksen din?

Trenger ny boks selv:) 2 ganger Rolex og 2 ganger OMEGA, ingen diskriminering her :) Beklager dårlige bilder.

229e9f62.jpg


6f247be5.jpg


bf3c8798.jpg
 
Ser ut som du trenger ny boks Leon :) Jeg er svak for Raymond Weil klokken din, meget elegant! Stowa Flieger er også en flott klokke og Seiko er jo sikkerstikk. Fin samling! Hva er det du har helt til høyre i boksen din?

Takk for det flyback! Hehe ja :) Enten så må jeg slutte å kjøpe mer klokker eller så trenger jeg en større boks.. Og jeg kan like greit være ærlig med en gang: jeg trenger en større boks ;)

Jeg er veldig fornøyd med RWen. Det var den første klokka jeg kjøpte ny i butikk. Den har et flott og elegant design med nydelig blå visere;)

Bedre bilde


Klokka helt til høyre i boksen er en Ebel fra ca 1955 som jeg har arvet av min farfar. Denne må jeg trekke opp hver dag og urverket lager en herlig tikking ;) Litt artig med denne klokken for di den har en uorginal viser. Antakelig fordi urmakeren som en gang reparerte den ikke hadde riktige deler..



Jeg må si det: du har en fantastisk samling selv! I en litt annne klasse enn meg, men jeg er jo bare en fattig student ;)

- forresten, gratulerer med den siste Rolexen ;) !

Léon:cool:
 
Klokka helt til høyre i boksen er en Ebel fra ca 1955 som jeg har arvet av min farfar. Denne må jeg trekke opp hver dag og urverket lager en herlig tikking ;) Litt artig med denne klokken for di den har en uorginal viser. Antakelig fordi urmakeren som en gang reparerte den ikke hadde riktige deler..

Spesielt med klokker som går i arv, min Seamaster er arvet av min farfar.
 
Meget pene samlinger dere har der.:D

Den Ebel'en var elegant.

Ellers trenger man vel strengt tatt ikke mer enn to Rolex og to Omega.;)
 
Veldig mye flott. Både ML og Ebelen var veldig flott. Flyback har jo også en imponerende samling. UJU er jo Rolex-kongen selv :D

Bare jeg som ligger kraftig på etterskudd her? En klokke bare (Sinnen teller ikke for den er for salg og ligger pakket i tilfelle den blir solgt).

Jaja... Jeg får jo en Citizon før helgen. Rock n roll :D
 
En virkelig flott samling, har jo fått sett litt på den før.

Hva er den bullheaden for noe?
 
Jeg har omgruppert litt i det stille den siste tiden

Patek-1.jpg

Lange1.jpg



:D :D ;)

(Les intervju på TZ med eieren, som dessverre ikke er meg - men det skjønte dere ;) )
 
0ItfY.jpg


Familjebild, har en skön ro i kroppen just nu i samlingen.
Inte heller några medler på klockkontot, så ron kommer bestå - helst ut hela juni :)


Nytt för den här gången är att jag hittat min Garmin med -
den har, upptäckte jag idag, en lug width på 20mm och lug holes så den kommer helt säkert ses på NATO snart ;)