Grand Seiko-tråden

Den dagen jeg ser en Seiko som er like strøken utenpå som inni så ville jeg kunne lagt penger på bordet for en slik. Jeg liker best divere. Har enda ikke sett en Seiko diver som utenpå får meg til å smelte. Kvaliteten til Seiko er ubestridt.

Mulig jeg tar feil, men jeg forbinder Seiko med billige, gode og kanskje litt trauste klokker.

Det blir litt som om Toyota lager en konkurrent til Lamborghini. Kvaliteten kan sikkert være like god, men den vil aldri bli like sexy. IMHO ;)

Seiko kommer fra en helt annen kultur enn den europeiske og har følgelig et noe annerledes design. Kanskje japanerne synes europeiske klokker er litt kjedelige?

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Mulig jeg tar feil, men jeg forbinder Seiko med billige, gode og kanskje litt trauste klokker.

Det blir litt som om Toyota lager en konkurrent til Lamborghini. Kvaliteten kan sikkert være like god, men den vil aldri bli like sexy. IMHO ;)

Syns du denne Lexus/Toyota er traust,og ikke har noe sexgen flyback ??? faktisk presterer den den råere en den råeste Lamborghini også....;)
Lexus-LFA-Nurburgring-1.jpg
[/IMG]

Mvh Timebandit

Lexusen er en herlig kjøremaskin, men koster 150 000 pund mer enn Lamborghini Aventador :)

Og - hvilken ville du valgt ;)

Lamborghini-Aventador-pictures.jpg

2012_lamborghini_aventador_lp_700_4_05a-4d6c19dfcafd4.jpg

Jeg kunne godt tenkt meg en slik en, hadde det ikke vært for den tåpelige "Power Reserve"-indikatoren. Jeg må si meg allergisk mot den, og det gjelder på alle klokkemerker. Dessverre ser det ut til at alle Spring Drive klokker har den.

sbge009_a.jpg

Jeg kunne godt tenkt meg en slik en, hadde det ikke vært for den tåpelige "Power Reserve"-indikatoren. Jeg må si meg allergisk mot den, og det gjelder på alle klokkemerker. Dessverre ser det ut til at alle Spring Drive klokker har den.

Jeg har også lurt på hvorfor Seiko må ha så rotete skiver på alle spring drive modellene, men denne var virkelig en av de bedre.

Hva er modellbetegnelsen?

Power reserve viseren er noe jeg faktisk savner. Blir litt som å skyte i mørket å vite hvor mye klokkene mine er "ladet opp" nå som jeg er blitt vandt med en, og rent estetisk sett så synes jeg Seiko sine ligger pent på urskivene.

Smak og behag. Som nevnt over, så er Grand Seiko helt enormt mye for pengene, og har ofte et dekorasjonsnivå som du virkelig må høyt opp i prisnivå for å få på sveitsiske merker.

Forresten, her er en veldig populær Seiko diver i "prospex" linjen (mid-end, snuser borti high-end denne). Den bruker visstnok det samme urverket som brukes i GS linjen, bare udekorert. Hvis man vil snakke om mye for pengene så er dette virkelig en "winner":

http://www.creationwatches.com/prod...utomatic-sbdx001-watch-2098.html?currency=NOK

Utrolig populær blandt Seiko samlere. :)

@Leon.

Et meget treffende innlegg som artikulerer mine egne tanker rundt en del rimelige merker.
Seiko er flotte ur. Høy kvalitet. Flotte verk. Osv.
Men hjertet banker ikke alltid fort nok. Det vekker ikke alltid de samme følelsene.
Hvorfor ikke? Er det brandingen? Eller at det er produsert i fantastiske volum?
Jeg liker Seiko. Meget godt. Jeg kommer til å kjøpe en. Ganske snart.

Du har helt rett. Så hvorfor velger mange av oss å bruke fantastiske summer på gamle, slitne ur?

Jeg vet ikke. Bare at det er følelsene som bestemer, uansett.:D

sbge009_a.jpg

Syns denne Power Reserve er inovativ og informativ.
seiko031.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit

Jeg liker heller ikke den gangreserveindikatoren. Unødvendig er den også. Har du klokken på armen, så går den. Forøvrig synes jeg GS er utrolig pene klokker. Da av de mer "dressy" typene.

Jeg liker heller ikke den gangreserveindikatoren. Unødvendig er den også. Har du klokken på armen, så går den. Forøvrig synes jeg GS er utrolig pene klokker. Da av de mer "dressy" typene.

Uenig, synes den gangreserveindikatoren er pen og informativ. Har du en klokke er det greit, men hvem har en? Grand Seiko er lekre designmessig og har åpenbart snacks under panseret. Om jeg er der ennå? Kanskje ikke ennå, men japanerne skuffer definitivt ikke med denne hi end serien.