En advarsel til alle klokkevenner!

Utrolig kjedelig opplevelse! Men det var jo bra at den dukket opp igjen da..

Selv har jeg gitt opp å selge privat utenom TS, da leverer jeg heller klokka til Jonny i kommisjon..
 
Syke greier! Godt at det løste seg :)

Selv forsøker jeg å møte folk jeg ikke vet hvem er på kafé, e.l. Da er det noe begrenset mulighet for dem å bare løpe avgårde, sånn helt uten videre.
 
MrK, trist å høre denne opplevelsen, vi er desverre alt for lettlurte og tror for godt om folk. Mitt beste råd er at man tar med seg en BG og gjennomfører handelen på et offentlig sted om man ikke selv kan takle uønskede hendelser.
 
Drøyt, og det er f2f! Får meg til å tenke på de ganger jeg overfører x antall tusen til vilt fremmede og venter på posten... Veldig glad det endte som det gjorde!
 
Skremmende. Enda godt det endte bra, og at idioten tydeligvis er helt hjernedød.
 
Gufne greier må jeg si - bra at klokka kom til rette.


Hadde en lignende opplevelse for mange år siden - annonserte en 625 csi og fikk en interessent. Totalt blåøyd lot jeg karen ta en prøvetur - uten meg ......

Bilen ble funnet to dager senere hos en annen bilselger som savnet bilen sin - den hadde han lånt til "meg" trodde han - jeg hadde jo satt igjen BMW'n min som sikkerhet :D
 
Makan til frekkhet/idioti. Topp stemning at julaften ble på glatta. Vel fortjent.

Skjønner godt du ble perpleks.

Mogens; håper ikke du fikk hjertet i halsen da jeg (muligens) uannonsert ble med når Ostepåpp handlet suben sin. Isåfall beklager jeg.
 
Idag fikk jeg tilbake klokken og den var i samme tilstand som da den ble stjelt, altså helt strøken... Så var det å prøve å legge det hele bak seg da.. enklere sagt enn gjort dessverre!
 
Klarer liksom ikke helt å bestemme meg for om dette nå er en lykkeklokke siden jeg fikk den tilbake... kontra at den bringer ulykke på grunn av nettopp det som skjedde...

Til dere som skal møte meg i forbindelse med noe klokkerelatert etter denne episoden, ikke la dere skremme av maksinpistolen jeg kommer til ha lett synlig... hoho
 
Klarer liksom ikke helt å bestemme meg for om dette nå er en lykkeklokke siden jeg fikk den tilbake... kontra at den bringer ulykke på grunn av nettopp det som skjedde...

Til dere som skal møte meg i forbindelse med noe klokkerelatert etter denne episoden, ikke la dere skremme av maksinpistolen jeg kommer til ha lett synlig... hoho

Slapp av MrK, jeg har alltid den skuddsikkre vesten på;)
 
Klarer liksom ikke helt å bestemme meg for om dette nå er en lykkeklokke siden jeg fikk den tilbake... kontra at den bringer ulykke på grunn av nettopp det som skjedde...

[video=youtube;9hvA0wWTIv4]http://www.youtube.com/watch?v=9hvA0wWTIv4[/video]
 
Unntaket som bekrefter regel?

Dette var gufne saker!
Det er helt utrolig at klokken kom tilbake! Arild Hagen må ha vært en kjeltring av de helt store! Når Politiet har ressurser til å hente inn en slik kar/klokke!

Skummelt å tenke på handler som har foregått på den måten F2F.

Godt det endte bra.

PH 8- )
 
nei..

Etter jeg leste denne skrek historien må jeg si at det var noe av det frekkeste jeg har hørt om noen gang..

Det at han har gitt sitt fulle navn og mulighet til og finne han igjen gjør egentlig saken mere skummel.

For meg virker det som en så GIR TOTALT FAEN fyr. Som liksom ikke har noe og tape fordi han er yrkeskriminel.

Det er mye søppel der ute så det kan være lurt og være veldig forsiktig når man skal selge/kjøpe dyre ur.

Hadde en venn som solgte en veldig dyr klokke (rolex) en gang til en pakkistaner. Da var han litt rask med og telle pengene og når han hadde kommet seg til bilen sin og telt over en gang til oppdaget han at 20 000 var falske. Det var den tiden da man kunne bruke uregistrerte kontant kort.

Det telefon nummeret ble aldri slått på igjen. Pengene og gubban ble borte som vinden på vida.
 
Wow, for en historie!

Skremmende.

Jeg handler mye på nettet både salg/kjøp. Riktignok ikke klokker. Bruker også e-bay en del. Jeg er nok dum, men jeg stoler på mennesker til det motsatte er bevist.

Jeg er på leting etter klokke om dagen, og ønsker å kjøpe brukt.

Jeg hadde tenkt å kjøpe F2F og trodde det skulle være det tryggeste man kunne gjøre.

Jeg er blitt veldig skeptisk til å handle klokken på Finn.no når man ser alle forsøk på svindel der.
Derfor har jeg begynt å være på tidssonen.no. Både fordi jeg har interesse for klokker og jeg tenker at her møter
man likesinnede. Er det noen som som vet om svindelforsøk på handler som har foregått gjennom tidssonen.no?

Har dere ellers tips om hvordan kjøpe brukt klokke? Ta uret med til urmaker for å verifisere "ektehet" og stand?

Godt å høre at det gikk bra i denne saken!!


Mvh
Stian