Skjorter

Har litt ymse fra før av, blant annet fra Filippa K og Acne, men kjøpte tidligere i sommer inn 8 OCBD fra Ralph Lauren. Endte på rundt 500 kroner per stykk fra USA, så prisen er det jo lite å utsette på. Nye favorittskjortene mine, iom. at jeg meget sjeldent går med dress fungerer de utmerket til dagligskjorter, enten alene eller med en eller annen pen genser over.
 
"Skreddersydde" skjorter

Ser at fler bruker tailorstore.no. Jeg har kjøpt inn 8 forskjellige skorter og piquetskjorter herfra og er kjempefornøyd. Første gangen jeg la inn mine mål fikk jeg en mail med spørsmål om jeg kunne være snill å kontrollmåle skroget mitt en gang til. Tailorstore.no hadde sjekket og funnet ut at mine mål avvek noe vel mye fra normalen........... Og de hadde rett. Jeg fikk kona til å hjelpe meg med ny måltaking, og skjortene satt som et skudd da de kom. :D
 
Tailorstore kan anbefales - for oss som ikke passer inn i normalen ;) - en skjorte med 45 krage passer til meg KUN i kragen, når man først har lagt inn rette mål (ble litt prøving og feiling) er det isipisi å få nye i posten. Et par ganger har jeg vært misfornøyd med stoffet. Ikke lett å velge bare fra et bilde på en skjerm.

Bestilte forøvrig en pique skjorte i sort til min bedre halvdel derfra - i et anfall av et eller annet la jeg inn bestilling på monogram
i hvitt - på bryst og i nakke -jeg valgte mitt eget fornavn på 3 bokstaver og "..sin" etterpå . Dere kan jo gjette hvordan det gikk ............
 
Jeg trenger noen nye skjorter, så den tailorstore.no skal jeg teste, genialt at man kan komponere sammen egne kombinasjoner! Knapper i samme farge som natoreima er en selvfølge nå fremover, hehe;)
 
Jeg trenger noen nye skjorter, så den tailorstore.no skal jeg teste, genialt at man kan komponere sammen egne kombinasjoner! Knapper i samme farge som natoreima er en selvfølge nå fremover, hehe;)
Ja, tror kanskje jeg må prøve den jeg også.. Prisen var jo heller ikke gæli :D
 
Mulig jeg er litt rar.. Eller kroppen min har dårlig passform..
Men eneste skjortene jeg liker å gå med, som passer kroppen min er Tiger Barnes :S
http://www.tigerofswedenshop.com/NO/item/T31626011Z/?partner=5333&t_type=src&t_type=cat
Verdens kjedligste skjorter, men du verden å dem passer!

noen andre som vet om skjorter som passer en lang mann som er omtrent like brei over skuldra som han er lang? ;)

Vet ikke om jeg er like brei over skuldrene som jeg er lang men jeg tror jeg har samme problemet som deg. Skjorter er stort sett for korte og ofte altfor trang over skuldrene.

Har du prøvd andre Tiger skjorter? Skjorter fra tiger er de som oftest passer meg, har prøvd de fleste ralph lauren modellene og passformene. Og de sikkert kjemperart på, kort i armene og kort i kroppen, og selv slim fitten virker vid. (og jeg er absolutt ikke en typisk slim-fit)
Nå har jeg ikke prøvd så mye fra Eton men ser for meg at de kanskje har noe som passer.
Volt selger et merke som heter These Glory Days. Her har jeg funnet skjorter som sitter pent. kvaliteten er ikke på topp, men det er heller ikke prisen.
 
Vet ikke om jeg er like brei over skuldrene som jeg er lang men jeg tror jeg har samme problemet som deg. Skjorter er stort sett for korte og ofte altfor trang over skuldrene.

Har du prøvd andre Tiger skjorter? Skjorter fra tiger er de som oftest passer meg, har prøvd de fleste ralph lauren modellene og passformene. Og de sikkert kjemperart på, kort i armene og kort i kroppen, og selv slim fitten virker vid. (og jeg er absolutt ikke en typisk slim-fit)
Nå har jeg ikke prøvd så mye fra Eton men ser for meg at de kanskje har noe som passer.
Volt selger et merke som heter These Glory Days. Her har jeg funnet skjorter som sitter pent. kvaliteten er ikke på topp, men det er heller ikke prisen.

Kort forklart da, finner jeg en skjorte som passer over skuldrene, så er den alt for stor fra under armene og ned, å skjorter med mye innsving finnes gjerne ikke i den størelsene jeg vill ha! :p Jeg er heller ingen typisk slim-fit med 194 på høyden og 105kg under skjorta! ;)

Har prøvd de fleste Tiger som de selger her jeg bor ihvertfall, å det er kun den typen jeg postet, som passer som jeg vill, å den kunne fint vært 5cm lengere, men den er nærme nok. :p
 
Haha nå gikk jeg å sjekket i skapet hvilke modeller noen av Tiger skjortene var, og jammen meg var det ikke Barnes :) koblet det ikke da jeg har Barnes skjorten med ruter. Jeg synest det er god lengde på Barnes modellen og jeg er 199 md det jeg selv opplever som en lang overkropp.

Om du finner modellene Barker, Yoder og Dude kan disse være noe å sjekke ut, jeg har disse og synest de passer ganske likt som Barnes.


Fint med skjorter der man kan løfte armen bittelitt uten at skjorten forsvinner opp av bukselinningen!
 
jeg ser det er andre som sier det, men jeg ville absolutt anbefale Eton sine skjorter.. Jeg jobbet noen år i klesbutikk når jeg studerte og der solgte vi alt fra pal zileri, tiger, lindeberg, armani, eton osv og etter å ha prøvd en eton skjorte så gikk jeg aldri tilbake til noen av de andre merkene.. Du får de i så godt som alle "fits" som finnes og de sitter veldig bra samt at kvaliteten er utmerket. Jeg har hatt noen av Eton skjortene i 4-5 år og de ser nye ut enda.. De krymper heller ikke i vask som så godt som alle andre skjortene mine har gjort når de har blitt vasket endel ganger.. De er også ekstra lange i armene som er perfekt for meg :)
 
jeg ser det er andre som sier det, men jeg ville absolutt anbefale Eton sine skjorter.. Jeg jobbet noen år i klesbutikk når jeg studerte og der solgte vi alt fra pal zileri, tiger, lindeberg, armani, eton osv og etter å ha prøvd en eton skjorte så gikk jeg aldri tilbake til noen av de andre merkene.. Du får de i så godt som alle "fits" som finnes og de sitter veldig bra samt at kvaliteten er utmerket. Jeg har hatt noen av Eton skjortene i 4-5 år og de ser nye ut enda.. De krymper heller ikke i vask som så godt som alle andre skjortene mine har gjort når de har blitt vasket endel ganger.. De er også ekstra lange i armene som er perfekt for meg :)

God informasjon! Skal sjekke ut Eton...
 
Leser gjennom her, og ser at det er mange som bruker Tailorstore.

Tenkte jeg skulle informere om at på Lacrosse på Vikaterrassen i Oslo er det også mulig og bestille målsøm.
Da tar ci alle målene i butikken. Du velger stoff, design, snipp og arm selv. Skjortene blir laget sammen med Rose & Born i Italia. Jeg har bestilt mange og er strålende fornøyd.

Det er jo også min arbeidsplass, så det mulighet for og snakke litt klokke imens også ;)

Av andre merker er jeg svært fornøyd med Borelli, Brioni og noen Brooks Brothers.
 
Leser gjennom her, og ser at det er mange som bruker Tailorstore.

Tenkte jeg skulle informere om at på Lacrosse på Vikaterrassen i Oslo er det også mulig og bestille målsøm.
Da tar ci alle målene i butikken. Du velger stoff, design, snipp og arm selv. Skjortene blir laget sammen med Rose & Born i Italia. Jeg har bestilt mange og er strålende fornøyd.

Det er jo også min arbeidsplass, så det mulighet for og snakke litt klokke imens også ;)

Av andre merker er jeg svært fornøyd med Borelli, Brioni og noen Brooks Brothers.

Quanta costa?
 
jeg ser det er andre som sier det, men jeg ville absolutt anbefale Eton sine skjorter.. Jeg jobbet noen år i klesbutikk når jeg studerte og der solgte vi alt fra pal zileri, tiger, lindeberg, armani, eton osv og etter å ha prøvd en eton skjorte så gikk jeg aldri tilbake til noen av de andre merkene.. Du får de i så godt som alle "fits" som finnes og de sitter veldig bra samt at kvaliteten er utmerket. Jeg har hatt noen av Eton skjortene i 4-5 år og de ser nye ut enda.. De krymper heller ikke i vask som så godt som alle andre skjortene mine har gjort når de har blitt vasket endel ganger.. De er også ekstra lange i armene som er perfekt for meg :)

Har noen Eton skjorter selv og er helt enig, god kvalitet og ikke minst strykefrie - noe som er veldig viktig for meg :D
 
En del variabler.
Skjortene starter pleier og ende på rundt 13-1500,- pr stk. Som kanskje er noe høyere enn en skjorte fra Boss, Tiger, RL. Men da får du riktig størrelse, ønsket snipp og knappevalg på ermer.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=294113143936871&set=pu.116911104990410&type=1&theater

Litt informasjon der også.

Problemet er vel for så vidt at for 1400-1500 får jeg normalt sett to skjorter fra Tailorstore ;).

Det er jo selvsagt noe positivt med at du har proffer som tar mål og ville jo ikke utelukke at kvaliteten hos dere er bedre, men så langt er jeg egentlig veldig happy med skjortene fra tailorstore.

Poloskjortene er dog ikke alltid av like god kvalitet i selve stoffet (dvs, det røde stoffet falmer fort, det orange og blå er fint enda).
 
Jeg bestile noen skjorter fra Charles Thyrwitt etter å ha satt opp spreadsheet hvor jeg sammenlignet fit'n med Stenstrøms og Eton. Inntil nå har jeg vært strålende fornøyd. Brukt ukentlig siden medio mars. Vasket tilsvarende, skjortene ser veldig bra ut fremdeles. Det aller beste med CT er prisen - 4 for £ 100. Helt latterlig billig.