Leses nå
Breitling lanserer Chronomat 36 Victoria Beckham

Breitling lanserer Chronomat 36 Victoria Beckham

Seks nye referanser utviklet i samarbeid med Victoria Beckham.

Før David Beckham ble ambassadør for Tudor i 2017, var den tidligere fotballspilleren tilknyttet Breitling. Nå returnerer Beckham-navnet på reklameplaktene til Breitling – men denne gangen dreier det seg om verdensstjernens nesten like kjente kone.

Etter at Victoria Beckham la mikrofonen og Spice Girls på hyllen, har hun gjort stor suksess med sitt motemerke under eget navn. Og det er nettopp moteskaperen Victoria Beckham som utgjør basis for dagens lansering.

Moteriktige farger

Breitling Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham er en liten kolleksjon på seks referanser, som er utviklet i samarbeid med Victoria Beckham. Med utgangspunkt i den eksisterende Chronomat Automatic 36, har den engelske designeren satt sitt eget preg på modellen, med en fargepalett som inspirert av Beckhams egen kleskolleksjon for vår/sommer 2024.

Fargene inkluderer «peppermint», «midnight blue», «dove gray» og «sand», mens kassene er fordelt femti-femti på rustfritt stål og gult gull. Hver av de tre referansene i stål kommer i 400 eksemplarer, mens de tre referansene i gull er begrenset til 100 eksemplarer av hver.


ANNONSE


Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham i rustfritt stål med tallskiver i «midnight blue» og «dove gray».

Ifølge Breitlings representant i det norske markedet er samarbeidet med Victoria Beckham begrenset til dagens lansering, og er ikke starten på et langsiktig partnerskap.

Som modellnavnet tilsier er diameteren 36 millimeter, mens tykkelsen er oppgitt å være 10,01 millimeter. Alle de seks variantene kommer på Breitlings særegne «Rouleaux»-lenke, som har et tydelig 90-tallsinspirert design. Observante lesere vil kanskje legge merke til at logoen til Victoria Beckham er inngravert der lenken dekker låsen.

På innsiden av kassen tikker det såkalte Breitling Caliber 10, som er finspråk for ETA 2892-A2. Urverket har automatisk opptrekk og 42 timers gangreserve, og er i kjent Breitling-stil COSC-sertifisert.

Billedskjønn kampanje

Samtidig med lanseringen presenteres en ny kampanje produsert av den italienske motefotografen Mario Sorrenti. Foran kamera er modellen Annemary Aderibigbe, som ifølge Breitling «legemliggjør essensen av både Breitling og Victoria Beckham, med styrke, sofistikasjon og en touch av det uventede».

I likhet med flere andre spesialmodeller, blir Chronomat 36 Victoria Beckham kun tilgjengelig i Breitlings egne butikker. Blå «midnight blue» og grønn «peppermint» i stål har en veiledende pris på 67.100 kroner, mens gråhvite «dove grey» med diamanter på tallskiven koster 70.800 kroner. De tre versjonene i gult gull får en stykkpris på 360.000 kroner.

Annemary Aderibigbe for Breitling x Victoria Beckham. Foto: Mario Sorrenti

ANNONSE