Vis oss din Seiko!

:D Er åpen for bud på både den og denne:
20170411_121904.jpg
 
Ferdig med skjendingen av min SKX009K:
  • NH36 drivverk og SARB-krone etter å ha lekt urmaker med det opprinnelige 7S26 drivverket. Klarte å skaffe, sette inn og regulere det nye urverket selv og klokken er fortsatt vanntett.
  • 12-timers yobokies bezel siden jeg vil ha GMT men verken har råd eller lyst på flere dyre ur akkurat nå.
  • Toxic NATO FTW
Vis vedlegg 44628

Smertet meg litt å ta vekk den fine pepsi-bezelen som jeg jo likte godt, men er svært fornøyd med den nye looken!

Denne ideen har jeg stjelt fra Ablogtowatch/thegreynato James Stacey...

Helt sinnsykt fett! Har spekulert i å oppgradere urverket i min skx også.. Har du link til tutorial eller lignende? Hvor fikk du kjøpt delene?
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Helt sinnsykt fett! Har spekulert i å oppgradere urverket i min skx også.. Har du link til tutorial eller lignende? Hvor fikk du kjøpt delene?
Hei, jeg finkjemmet denne tråden på WUS:

http://forums.watchuseek.com/f21/skx007-sapphire-hand-winding-hacking-2271841-10.html

I korte trekk så må du ha et urverk, jeg brukte NH36A kjøpt på Ebay av tilfeldig selger. I WUS-tråden kom det frem at det går å sette en SARB059 krone rett på. Den fant jeg på en ganske ok ebay-butikk: http://www.ebay.com/usr/elisabeth9679
(kostet ca like mye som drivverket)

Jeg satt det nye drivverket inn i plasthylsa fra SKX'en. Jeg skulle byttet daghjulet fra 7s26 over til det nye, men det gadd jeg ikke og må leve med litt skjev dagvisning. Følte jeg brukte opp flaksen min med denne operasjonen, klokka er presis og jeg liker den mye bedre etter alt vi har vært i gjennom så jeg tør/gidder ikke å åpne den igjen. Kan vitne om at drivverket er oppsiktsvekkende solid!
 
Dette er min Seiko, kjøpt for den behagelige sum av 3900.- da jeg fylte 19 år (11 år siden)
Det rare er at jeg nesten ikke finner bilder av den på nett, annet en på CW. De selger den fortsatt, men håper og tror (vel ikke) at den en dag blir verdt mange millioner.. Eventuelt selge den eller bytte den i en Seiko Diver..
Det står også at den har alarm, men den har jeg enda til gode å finne ut hvordan man stiller...

IMG_9074.JPG