Tidssonen Passaround II

Oooh shit. :oops:
Ser at jeg kommer til å være bortreist med jobben den uka klokka etter planen skal være hos meg.:(
Jeg reiser den 6.6 og er tilbake 20.6.

Er det noen som har lyst til å bytte slot med meg?:eek:
 
Klokken har vært her fem dager, og leveres videre til ErikR idag.

I løpet av uken har den blant annet

kjørt motorsykkel
P5210152.jpg


vært på kontoret
P5210150.jpg


sjekket om laksen har begynt å gå opp i elven
781de889.jpg


vært på tur
6e8c3be9.jpg


klippet plen
ad8627c0.jpg


vært på tur igjen
f9993a55.jpg


og igjen
b7f8ae35.jpg


kjørt bil på de strøkne veiene i distriktet
028dac17.jpg


stelt endene
9ca3b9b3.jpg


og vært på lerduebanen
fd377ead.png


Jeg har brukt den hver dag unntatt den 17. Inntrykket fra forrige post har ikke forandret seg. Det er en pen, ordentlig klokke av god kvalitet, men den får meg ikke til å sjekke tiden unødvendig og den gleden jeg kjenner hver gang jeg tar på meg et av favoritturene er fraværende. Lumen har imponert meg, men siden sammenlikningsgrunnlaget stort sett er gamle ur var det ingen stor bedrift. Det er en klokke jeg godt kunne hatt, men neppe ville kjøpt.
 
Da var passaround-klokken ankommet sitt nye midlertidlige hjem. Den aller første utfordringen klokken møtte i mitt hjem var timegrapheren. En innledende helseundersøkelse om du vil.

photo.jpg

photo1.jpg

photo2.jpg

photo4.jpg

photo3.jpg

photo5.jpg





Du verden, det var da ikke ille?
skive opp: -5s
skive ned: -1s
klokken 12: -2s
klokken 9: 0s
klokken 6: -1s
klokken 3: -4s

største avvik: 5s (skive opp-klokken 9)
snitt avvik: -2,2s

Den innledende helsesjekken tilsier at rikets tilstand er godkjent. Skal forøvrig legge til at amplituden var veldig bra og ikke hadde store avvik fra vertikale til horisontale posisjoner. Regner med å skrive en litt mer kosmetisk review av uret om et par dager.
 
Herlige bilder, Hopalong!

Flott at klokken får seg en tur på Timegrapheren - de gode resultatene bekrefter den nøyaktige gangen jeg opplevde da jeg hadde klokken!
 
Klokken er nå avlevert til UJU da Hanse ikke er å få tak i.

Oppsummert synes jeg klokken fungerer svært bra. Den sitter komfortabelt, går bra, passe størrelse på kassen og bra kvalitetsfølelse. Til å være uten komplikasjoner er kassen rimelig tykk, men ikke noe som lkegges merke til.

Selv om jeg satte pris på klokken synes jeg personlig at det finnes mere interessante objekter i samme prisklasse.
 
Da var klokken i hus. Jeg hadde ikke de helt store forventningene til denne, men førsteinntrykket er bra.
Pen klokke, men som nevnt tidligere faller den litt mellom to stoler.
Den vil liksom være både dressklokke og sportsklokke i ett. Det er det bare en klokke som klarer. (Dere vet hvilken.;))
Ellers synes jeg skiva sitter litt vel langt ned i kassen. Skjønner ikke helt hvorfor den har blitt designet slik. Den kunne med fordel vært litt slankere.
Skal ta meg tid til en litt mer utfyllende rapport når uken går mot slutten.

20120528_193802.jpg
 
Da har klokken vært hos meg en uke og skal overleveres til Jayeff i morgen.
Det er en klokke av brukbar kvalitet. Krona føles tight og den glir godt over gjengene når den skrus ut og inn. Urverket føles ikke akkurat supersmooth når den trekkes for hånd, men den går rimelig nøyaktig.

De selvlysende viserne imponerer ikke noe utover det at de skal lyse kontinuerlig. Nå er det jo rimelig lyst ute hele tiden, men jeg klarte å sjekke lumen ved å pakke meg inn i dyna med klokka. Kona kom forresten inn der jeg lå med ræva i været utenfor sengekanten og hodet og armene pakket inn under dyna. Lett bekymring gikk over til hoderystende mistro (og kanskje ytterligere bekymring) når jeg forklarte hva jeg holdt på med. Vel, vel…

Finishen er helt grei sett i sammenheng med prisnivået. Baklokket er pent gravert med et…ehh…lokomotiv…nåja.

Ball Fireman Racer er altså navnet på denne. Men hvem er egentlig denne klokken laget for? Ball kjører jo på med et ”railroad” image. Jeg har ikke noe annet forhold til tog enn at jeg har observert at mange er misfornøyd med punktigheten. Jeg er heller ikke brannmann, og jeg skjønner ikke helt hva som gjør denne så brannmannsvennlig. Racer assosiasjonene ser jeg heller ikke helt. Kanskje marketing avdelingen hos Ball synes det var et tøft navn. Ball….vel, jeg har de jeg trenger.

Jeg stemte ikke på denne klokka i utgangspunktet, og kan vel konkludere med at jeg ikke ville kjøpt meg denne for egne penger. Men hvis jeg vinner den blir jeg glad uansett.:)
Synes den tok seg best ut på Hirsh reima, så den har fått lov til å sitte på hele uken.

20120602_194906.jpg


20120602_194922.jpg


20120602_194840.jpg


20120602_194818.jpg
 
Da er klokka hos meg :)

I kveld skal den få lov til å bli med en tur ut med redningsskøyta (det skal den også på onsdag og fredag). Lørdag skal den få kjøre ambulanse.

Dersom streiken avblåses innen rimelig tid, vil den også få lov til å bedrive litt brannslukking på onsdag. Den kan altså gå en spennende uke i møte :)

Oppdatering kommer senere!
 
Dersom streiken avblåses innen rimelig tid, vil den også få lov til å bedrive litt brannslukking på onsdag. Den kan altså gå en spennende uke i møte :)

Bør vi andre sivilister være skremt over at brannslukking bare forsiggår hvis streiken er over?
Kanskje droppe røykinga på sengen denne uka.

Konge med bilder på Fireman som fireman :)
 
Jayeff er vel såpass fair at han ikke starter brannen om ikke streiken er over. ;)

Kan ikke starte brann når jeg er i streik! Det er jo streikebryteri ;) Norske pyromaners fagforbund (NPF) slår hardt ned på slikt!
 
Da har jeg hatt klokken i 3-4 dager, og har hatt den på armen hele tiden (bortsett fra søvn og dusj).

Jeg liker den veldig godt, og har ikke noe i mot å vinne denne når passaround er over!

Mandag fikk den være med på redningsskøyta
Redning.jpg


Tirsdag fikk den sitte streikevakt sammen med meg. Legg merke til at fyrstikkene ligger klar, sånn i tilfelle streiken plutselig skulle bli avblåst :)
Streik.jpg


Onsdag var streiken over, så da ble det litt fyring og slukking på brannmannsklokken vår
Brann.jpg



I kveld skal den ut på redningsskøyta igjen, så da får vi se om det ikke blir litt action på den :)
 
Den har godt av litt opplevelser, så kjør på med brann, vann og alt annet, jayeff:)

Ser ut som Hirsch remmen blir godt likt som rem valg, til klokken, så hyggelig å kunne bidra med den!
 
I dag har den fått bli med på helikopterevakueringstrening (men, den fikk ikke bli med under vann...)
20120607_122227.jpg


I morgen skal den få kjøre livbåt. På kvelden blir det nok en tur ut med redningsskøyta :)
 
Dagene dine ser LITT mer varierte og spennende ut enn mine Jayeff. :D

Jeg er veldig glad i jobben og fritiden min. Mye variasjon og mye action :) Men, i kveld var det rolig på skøyta...

Stille.jpg


Nå er det lalletid. Får satse på en rolig natt; ambulansekjøring fra kl. 08 i morgen.
 
Relativt stille og rolig i ambulansen i går...
20120609_181518.jpg



20120609_161231.jpg


I dag blir det bare sløving :)