Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Apropos..
https://www.finn.no/112808081

Syns det er merkverdig hvor mange som «selger med tungt hjerte» en uke eller to etter at de selv har tatt den ut fra AD. I dette tilfellet nevnes det at smaken har endret seg etter 1,5 år på venteliste, men det er faktisk lov å ikke kjøpe selv om man står på venteliste. La nestemann på listen få kjøpe klokken du ikke vil ha lenger. Men skjønner det er vanskelig å si nei til profitt. Men ikke prøv å overbevis meg om tungt hjerte og 20k overpris! En del annet i annonsen som irriterte, kanskje derfor jeg ble trigget til å bruke denne som eksempel..
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og UJU
Apropos..
https://www.finn.no/112808081

Syns det er merkverdig hvor mange som «selger med tungt hjerte» en uke eller to etter at de selv har tatt den ut fra AD. I dette tilfellet nevnes det at smaken har endret seg etter 1,5 år på venteliste, men det er faktisk lov å ikke kjøpe selv om man står på venteliste. La nestemann på listen få kjøpe klokken du ikke vil ha lenger. Men skjønner det er vanskelig å si nei til profitt. Men ikke prøv å overbevis meg om tungt hjerte og 20k overpris! En del annet i annonsen som irriterte, kanskje derfor jeg ble trigget til å bruke denne som eksempel..

"Invister i denne"
Hulk til 105k?o_O
Noen trenger en flathånd.
 
Skulle til å tipse om en hulk som ble lagt ut til 140k i går, men ser nå at annonsen ble avvist av Finn....hmmm
 
Vet dette er diskutert mye tidligere, men hvilken 14060 vurderes som mest samleverdig? Er på utkikk, og har mest lyst på en 2-linjer med lume da jeg ønsker en bruksklokke som ikke i utgangspunktet skal «spares». Tenker heller ikke på kjøp som investering, så sånn sett har jeg vel allerede langt på vei bestemt meg, men hadde vært flott å høre noen innspill/tanker/erfaringer :)

Lars
 
Mange sier at T<25 versjonene pre 1999 er de mest attraktive med tanke på "future collectible". Personlig ser jeg ingen grunn til ikke å velge en post 1999 utgave av 14060(M) med Luminova eller Super Luminova. Sistnevnte er mer funksjonell, vil ikke bli "ødelagt" av Rolex ved service, etc.
 
Jeg skulle gjerne kjøpt en lommebok, kortholder, passholder eller tilsvarende i denne looken. Jeg har tidligere fått en klokkerull av min AD i slik stil. Er dette noen AD´er selger, eller er det kun ment som giveaways ved salg? Noen som evt har noen tips til hvilken AD jeg evt bør kontakte? Eller kanskje noen her inne har, og vil sende meg en PM :)
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2018-01-25 kl. 12.05.54.png
    Skjermbilde 2018-01-25 kl. 12.05.54.png
    884,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Når jeg nylig var innom Bjerke, så spurte en utenlandsk kunde etter steel Daytona, GMT eller Sub, men fikk vennlig beskjed om at "Sorry, no steel sports for sale".
Jeg spurte ekspeditøren om det nå var venteliste på sub, og fikk til svar om at det nå var minst 2 år, men jeg kunne få sette meg på liste. Ingen sportsmodeller i stål på utstilling heller. Mener det ikke var mange år siden de stod i vinduet?
 
Når jeg nylig var innom Bjerke, så spurte en utenlandsk kunde etter steel Daytona, GMT eller Sub, men fikk vennlig beskjed om at "Sorry, no steel sports for sale".
Jeg spurte ekspeditøren om det nå var venteliste på sub, og fikk til svar om at det nå var minst 2 år, men jeg kunne få sette meg på liste. Ingen sportsmodeller i stål på utstilling heller. Mener det ikke var mange år siden de stod i vinduet?
Hvis de kjente din unike historikk på TS hadde de kastet sportsmodeller i stål etter deg