Patina-tråden

Tissot Antimagnetique



16190642973_962cac785a_b.jpg
 
Redigert:
@MrFinale "min" gamle? (Via @Genta ?). Da skal den være rundt -92 med B43... serial.
Digger den patinaen! Vurdert å kikke efter bezelinsert med matchende patina? Selv om det nok er en dyr affære.
 
Redigert av en moderator:
Yes, Sir @adamskater
Har vurdert "ny" korrekt bezel, men frykter det kan være vanskelig og dyrt ja.
Hadde vært prikken over i-en, selv om det ikke plager meg til hverdags.
 
Redigert av en moderator:
Omega Seamaster

Ett av to kjære minner etter farfar. Fikk denne overhalt for et par år siden. Urmakeren daterte den til være produsert i 1956. Fin patina på skive og markører, synes jeg.

DSC_1229_zpsdacf51b6.jpg


DSC_1231_zps80bb43a7.jpg


DSC_1234_zpsf22ebf64.jpg
 
Er ikke Tudoren over her selve kroneksemplet på nbTimes (avvist fra VRF en periode) sine kritikkomtalte eksemplarer?

Fantastisk gul patina med definert hvit ytterkantalle markørene på urskiva. Opptrer det egentlig i "real life"?

Ikke for å være kjip (men ærlig) - men, hadde vært svært varsom med å kjøpe en slik klokke uten historikk over patinadokumentasjon.

Edit:
Finner faktisk ingen tilsvarende Tudor med like "flott patina" via Google og forasøk. Bør være en sterk indikasjon - uten at det nødvendigvis er en konlusjon.
 
Redigert:
Farfars Omega Seamaster med bumper-verk fra 1951
H2RpbZK.jpg


Har vel blitt spurt 2-3 ganger om det er en Daniel Wellington :mad:
 
Min Helson hadde egentlig en fin naturlig patina fra før, men fristelsen til en svarvei ble for stor...
Kjørte egg metoden i ca 40 minutter. Resultatet ble rått! Men hvor lenge det vil vare, er en annen sak.

Før behandling :

image_zpse5eabd48.jpg


image_zpsf9757115.jpg


Etter behandling:

image_zps6f0398d4.jpg


image_zps615b10ec.jpg


image_zps6c46d15b.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas