Patek Philippe-tråden

@roanje - Jeg får den før sommeren neste år.
Ja, da er jeg blitt feilinformert. Får legge 5712 over på en gummi (hvis det finnes en overgang.) Jeg syntes jo lenka til Patek er en av de dårligste jeg har brukt.
 
Det er ikke mulig å bytte fra lenke til rem. Løsningen må isåfall bli å kjøpe en 5712 i gull på rem.
 
Ble en ny 5711 på mig istället @Klokkesamler :)
Lenken er identisk. Kassen er eventuellt litt tykkere på 5712, føltes som det når jag prøva den forrige uke.
Skiven oppleves også mer grå IRL enn 5711 som oppleves mer blå.
Så er det pins på både modellene ja.



IMG_5664.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Er det tilfeldigvis noen her som har en 5712, som jeg kunne prøvd på hånden? :)
Nå er vel 5712 større enn 5711, så det vil vel kunne føles annerledes på armen?
 
@scharnke - Ja, det er ikke umulig at jeg kunne ventet :) For min del var det i utgangspunktet ikke salg fordi jeg skulle tjene penger, men rett og slett fordi jeg ikke likte lenken. Jeg syntes den var ubehagelig og dårlig. Så da satt jeg meg på liste for 5712, og plutselig fikk jeg beskjed om at jeg var neste på liste. Så da ble den solgt. Min bedre halvdel syntes det er greit at jeg kjøper klokker, men til tider kan det være veldig mye bindet kapital, og det syntes hun ikke nødvendigvis er like stas.

Til info @scharnke - du var faktisk den som gav det laveste budet når jeg skulel selge den ;)


@Edzilla - De hvite går relativt mye lavere enn de sorte, men har bare ett salg å "tracke" den på.
Skjønner ikke helt hvorfor du klager så fælt på 5711 @Klokkesamler og bestiller ny 5712. Jeg mener disse føles 99,9% likt.
 
60m water resistent på 5712 er en grunn att jag ikke gikk for den, må kunne bada uten problem.
Det störde jag mig også på 15202, som kun er 50.



IMG_5689.PNG
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
5726 er ju ca 4mm tykkere så den nok ha en
Mer robust lenke.
Tvivlar på att det er mye bedre en 5711/5712 for de blir de ikke! :D
 
@Hansaeng - Dersom du har fått med deg tråden så skriver jeg at jeg ble fortalt at lenken føltes helt annerledes, og var bygd opp med skruer. Det var forresten @Barry2812 som mente lenken til 5726 var mye bedre.

Jeg skrev vel til deg av personlig preferanse etter å ha eid en 5711 og 5726. Står fortsatt fast på at lenken til en 5726 føles bedre ut for min del siden den virket mer solid pga bredere og tykkere lenke. Hadde lett valgt 5726 med lenke fremfor 5711 anyday enda.. :D
 
Jeg skrev vel til deg av personlig preferanse etter å ha eid en 5711 og 5726. Står fortsatt fast på at lenken til en 5726 føles bedre ut for min del siden den virket mer solid pga bredere og tykkere lenke. Hadde lett valgt 5726 med lenke fremfor 5711 anyday enda.. :D

Enkleste er vel å prøve de alle etter hverandre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
Eneste forskjell på lenken til 5980 og 5711 er tykkelsen på leddene. Bredden er identisk. Nå har jeg ikke målt med 5726 eller 5712. Men tviler sterkt på at det er noe særlig forskjell på 5711 og 5726/5712.
IMG_9924.JPG
IMG_9925.JPG
IMG_9927.JPG
IMG_9929.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
@Hansaeng - Dersom du har fått med deg tråden så skriver jeg at jeg ble fortalt at lenken føltes helt annerledes, og var bygd opp med skruer. Det var forresten @Barry2812 som mente lenken til 5726 var mye bedre.
Snakket du ikke om 5712 da? Jeg har hatt både 5711 og 5712. Er 99.9% lik opplevelse. Jeg har også hatt 5726 på rem, men det blir noe annet.
 
Snakket du ikke om 5712 da? Jeg har hatt både 5711 og 5712. Er 99.9% lik opplevelse. Jeg har også hatt 5726 på rem, men det blir noe annet.

Ikke bare du som blir forrvirret @Hansaeng
Tror gutta flipper klokkene så fort at de nesten ikke har fått armtid.
Var selv skeptisk til 5711 pga det mange sier vedr. svak lås og tynn lenke. Men etter å ha brukt den flere dager i uken de siste mnd ser jeg ikke problem.
Har selv rimelig hårete armer på 18.5 cm.

af69f9e711cc84de023b64df7e68ed74.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og uret
Eneste forskjell på lenken til 5980 og 5711 er tykkelsen på leddene. Bredden er identisk. Nå har jeg ikke målt med 5726 eller 5712. Men tviler sterkt på at det er noe særlig forskjell på 5711 og 5726/5712.
Vis vedlegg 55029 Vis vedlegg 55030 Vis vedlegg 55031 Vis vedlegg 55032

Bredden er kanskje identisk allikevel men er nettopp tykkelsen på leddene som gjorde at både følelsen og komfort var bedre på 5726 ift 5711 for min egen del. Delte bare min egen opplevelse Eivind!

Skjønner du beholder klokkene lengere enn det jeg gjør men har vel bare kun delt min personlige erfaring tiltross av at jeg kun har hatt hver av dem i litt over 3 måneder, og kan ifølge deg og sikkert mange andre føle at det er litt for kort tid til at jeg har rett til å uttale meg! Jeg får bare beklage for det! Du er en ekte WIS! :)

Ps! Er vel min tidligere 5711 du bruker nå? :rolleyes:
 
Aner ikke hvilken 5711 du eide @Barry2812
Men min kjøpte jeg av @Mc_Herreington
Har ikke hatt 5726 på lenke, men på rem. Tidligere @andersmp og @Hansaeng sin. Den satt dessverre ikke så godt på armen.
Du må ikke være så hårsår @Barry2812 Aldri påstått at jeg er noen WIS. Men med deres hastighet på "byttelåne" av klokker blir bare absurd for meg. Riktignok beholdt du din 5726 i flere mnder. Så Mad Props for det!
 
Redigert:
Aner ikke hvilken 5711 du eide @Barry2812
Men min kjøpte jeg av @Mc_Herreington
Har ikke hatt 5726 på lenke, men på rem. Tidligere @andersmp og @Hansaeng sin. Den satt dessverre ikke så godt på armen.
Du må ikke være så hårsår @Barry2812 Aldri påstått at jeg er noen WIS. Men med deres hastighet på "byttelåne" av klokker blir bare absurd for meg. Riktignok behold du din 5726 i flere mnder. Så Mad Props for det!

Lett for deg å oppfatte meg som litt hårsår for i dine øyne så gjør du selvfølgelig ikke noe galt, men grunnen til at jeg reagerer er at jeg ser en tendens til såkalte WIS folk som deg trampe ned på folk som liker å flippe klokker. Og siden jeg da har flippet en del så får jeg følelsen av at jeg ikke kan uttale meg noe særlig?!? Bare min oppfatning av måten du skrev det ene innlegget ditt på.

Btw.. min tidligere klokke som du har nå ja. ;)