Patek Philippe-tråden


maxresdefault.jpg
 
@Zawatch - Min 5711 gikk for 310 000 kr. 2017 mod med blå skive. Vidt meg bekjent er det den siste 5711 som ble omsatt her på berget. Hvis jeg hadde blitt tilbudt 2-3 år så hadde jeg slått til, hvis jeg var deg :)
Takk for info, hørtes da mye ut!?
Det ble nesten en hvit brukt en, men nølte litt så det var en annen hyggelig kar som stakk av med denne. Var på det tidspunktet litt usikker på pris/verdi også, i tillegg til at timingen var litt halvdårlig.
Har nå satt meg på liste på butikk i bangkok, men ikke fått info om pris eller leveringstid (kun at det var mange på listen). Nå finnes det vel andre plasser der prisen sannsynligvis blir bedre pga. fullt fradrag av mva, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne å spørre, og virker som om man må/bør fysisk dra til butikkene. Ovennevnte butikk presiserte at de kun satt meg kun på liste nå fordi jeg hadde vært innom tidligere, ellers tok de ikke i mot bestillinger på mail.
Får vel dra til København etter hvert også om det stemmer med at det kan være håp der innenfor 2-3 år. :)
 
En 2017 modell blir nog ikke super lett att finna under 280'. Det er bara å passa på, snart er det 350' :cool:
 
@scharnke - Ja, det er ikke umulig at jeg kunne ventet :) For min del var det i utgangspunktet ikke salg fordi jeg skulle tjene penger, men rett og slett fordi jeg ikke likte lenken. Jeg syntes den var ubehagelig og dårlig. Så da satt jeg meg på liste for 5712, og plutselig fikk jeg beskjed om at jeg var neste på liste. Så da ble den solgt. Min bedre halvdel syntes det er greit at jeg kjøper klokker, men til tider kan det være veldig mye bindet kapital, og det syntes hun ikke nødvendigvis er like stas.

Til info @scharnke - du var faktisk den som gav det laveste budet når jeg skulel selge den ;)


@Edzilla - De hvite går relativt mye lavere enn de sorte, men har bare ett salg å "tracke" den på.
 
@xe3l - Jeg har blitt fortalt at lenken er skrudd på 5712, 5726 og 5990? Stemmer ikke det? Har du prøvd, eller hatt en slik?

Lenken på 5711 er festet med pin, noe som gjør den "vablette".
 
Patek byttet fra skruer til stifter i lenkene på Nautilus rundt 2012. Det virker ulogisk at det skal være forskjell på de ulike modellene i bruk av stifter vs. skruer. Jeg tror du blir skuffet Ihvertfall, hvis du venter skruer på en ny 5712. For øvrig kan jeg ikke skjønne at det er noen forskjell i kvalitetsfølelsen på hånda med skruer kontra stifter. Lenken er så "skranglet" som den er.
 
@Klokkesamler - alle lenkene i Nautilus serien er festet med pin nå. De byttet fra skrue til pins i 2013/14. Jeg kjøpte et 1.5 ledd til min 5711 hos Patek for ikke mange ukene siden og da fikk jeg inntrykk av at det var akkurat samme lenke - det var i allefall samme 1.5 ledd til alle klokkene.

Hvor lange ventetid ble du forespeilet på 5712? Patek Philippe Salons London tar ikke i mot bestillinger på 5711/5712/5726 lenger - uten at de ville oppgi noen reel grunn på hvorfor.