Patek Philippe-tråden

Zzzzz....:rolleyes: Dyrt og dritkjedelig:eek:

Ja: PP tok seg en skikkelig -supra-duper luksus eksklusive remake- på en veldig enkelt og allminnelig design.
Det lukter litt arroganse synes jeg.
Jeg må si at siden den sveitsisk bransjen sliter, blir det ingen som tør (fra toppen til bunnen) å komme med noen ny design: de er alle sammen å kjører trygge reboot-utgaver som stammer fra de mest ettertraktet vintage.
Selvfølgelig fungerer det ofte, siden folk endelig få det de hadde lyst for, på lavere pris eller lettere tilkomst.
Men PP har ikke forstått den greien der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner og Preacher
Nå har ikke jeg peil på PP, men er ikke datovinduet helt feilplassert på denne?
20170717_154618.png
 
Verdens aller største longshot, men har lært at man hvertfall ikke får noe dersom man ikke spør de som er rutinerte:

Er det noen som vet om det er et snev av mulighet for å få tak i en 5711 blue dial fra AD noe sted i verden, uten Bjerke-style ventetid?

Ender formodelig med brukt men hadde så klart vært mer stas å være første eier iom at jeg ikke har noen planer om å flippe videre.

På forhånd mange takk!

Ps. Er klar over at den kanskje er/blir discontinued, men vet ikke hvor bekreftet det er
 
Verdens aller største longshot, men har lært at man hvertfall ikke får noe dersom man ikke spør de som er rutinerte:

Er det noen som vet om det er et snev av mulighet for å få tak i en 5711 blue dial fra AD noe sted i verden, uten Bjerke-style ventetid?

Ender formodelig med brukt men hadde så klart vært mer stas å være første eier iom at jeg ikke har noen planer om å flippe videre.

På forhånd mange takk!

Ps. Er klar over at den kanskje er/blir discontinued, men vet ikke hvor bekreftet det er

Langt borte, men endel ADs i Sør-California har mye kortere køtid enn andre plasser i verden av en eller annen grunn. Torneau Costa Mesa mente de kunne skaffe 5712/1a på 1-7mnd. Sikkert vanskeligere med 5711 dog.
 
Langt borte, men endel ADs i Sør-California har mye kortere køtid enn andre plasser i verden av en eller annen grunn. Torneau Costa Mesa mente de kunne skaffe 5712/1a på 1-7mnd. Sikkert vanskeligere med 5711 dog.

Takk for tips! Er å regne som et stykke unna i de fleste andre tilfeller, men akkurat når det gjelder dette så er det helt innafor :)
 
Herlig å se 5711 med hvit skive! Helt rå klokke:)
Jeg er faktisk helt solgt :)

Sitat Hodinkee.
Today at Basel World 2012, Patek Philippe introduced the same 5711/A that we love so much, but this time with a crystal clear white dial. It, honestly, changes the look of the Nautilus completely, and makes it entirely more sporty than that with the blue/grey dial.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale og olem