Ny klokke til 2-3000 kr - første klokkekjøp

Til den prisen holder jeg en knapp på Seiko. Dette synes jeg er en nydelig dressklokke.

Seiko.jpg

Flott Seiko!!
 
Mange flotte klokker her nå, sitter med en følelse av at det kommer til å bli mer enn en klokke etterhvert!:)

Stort utvalgt av klokker, ser at det blir vanskelig å velge!

Er det noe spesielt man må tenke på når man lite håndledd? jeg målte med målebånd i går, er ca 17cm rundt håndleddet!
Og hva med størrelser, er det bare til å ta av ledd selv?
 
Jeg trenger litt hjelp til kjøp av klokke, vet ikke helt hva som er bra eller ei. Har lest litt om klokker, men dette er helt nytt for meg.

Klokken skal brukes til skjorter og dress, og har funnet noen klokker jeg har sansen for.
Maks pris er rundt 3000 kr.

klokker jeg liker, diverse Seiko Premium klokker, og Christopher Ward c20 lido.

Liker denne bra, men den er muligens litt dyr.
http://www.creationwatches.com/prod...al-calendar-snp019p1-snp019-snp019p-1542.html

Noen meninger?

På forhånd takk.

Løp og kjøp denne før det er for seint.....Mr reim på forumet selger denne.
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9822-FS-Seiko-Premier-Automatic-(SPB001J1)

Mvh
Timebandit;)
 
Mange flotte klokker her nå, sitter med en følelse av at det kommer til å bli mer enn en klokke etterhvert!:)

Stort utvalgt av klokker, ser at det blir vanskelig å velge!

Er det noe spesielt man må tenke på når man lite håndledd? jeg målte med målebånd i går, er ca 17cm rundt håndleddet!
Og hva med størrelser, er det bare til å ta av ledd selv?

Mulig du ikke bør ha større enn 41-42mm, men dette finner du ut ved å prøve på armen. Dette får du gjort hos AD eller ved å møte på GTG.

Lenkene, iallefall på de klokkene jeg har, er relativt enkle å justere. Med et par enkle verktøy klarer du det selv. Får du problemer med dette vil du få hjelp her på forumet. Med teorien, altså :D

Ellers får du gjort dette for en hundrelapp eller to hos en AD.
 
Ikke feil den seiko klokka. Selv er jeg egentlig skeptisk til å kjøpe brukt, samme hva jeg skal ha. Prisen er jo bra, er jo ei dyr klokke!

Ellers kan jeg meddele at den lokale urmaker butikken her, fører certina. De hadde Certina ds-1, first, etc... Husker ikke helt prisen.
 
Tissot er tingen!

Jeg ville gått for en Tissot!
Seiko, Certina og Casio er flotte saker, men det er så mange som har disse merkene! Tissot er noe som ikke så mange har, og du kan få en som skiller seg ut fra mengden. Velger du en PRS 516 får du en mekanisk klokke med automatisk opptrekk. Robust ETA urverk. (Kort; mekaniske urverk sier tikk-takk, quartz går på batteri og siker tikk (venter) tikk (venter)... Sekundviseren beveger seg jevnt på mekaniske urverk.

En PRS 516 er 41mm i diameter, så den er passe stor. Den har "display back", et glass også på baksiden, som gjør at du kan se urverket. Dette er virkelig hyggelig! Du kan se rotoren som trekker opp klokken, og alle de andre delene som svinger fint runt og lager den fine tikk-takk lyden!

Går du for den svarte, så har den en rød sekundviser som gir fin kontrast. Jeg har en slik, og to andre Tissoter, og den har blitt en favoritt. Jeg kjøpte en annen sort skinn rem til den, da det passet bedre med sort der enn den brune. Vel det var mitt valg.

Uansett; Tissot gir veldig mye for pengene! Og det er et merke som "ikke alle andre har".

Lykke til med valget, uansett!

PH 8- )
 
Jeg ville gått for en Tissot!
Seiko, Certina og Casio er flotte saker, men det er så mange som har disse merkene! Tissot er noe som ikke så mange har, og du kan få en som skiller seg ut fra mengden. Velger du en PRS 516 får du en mekanisk klokke med automatisk opptrekk. Robust ETA urverk. (Kort; mekaniske urverk sier tikk-takk, quartz går på batteri og siker tikk (venter) tikk (venter)... Sekundviseren beveger seg jevnt på mekaniske urverk.

En PRS 516 er 41mm i diameter, så den er passe stor. Den har "display back", et glass også på baksiden, som gjør at du kan se urverket. Dette er virkelig hyggelig! Du kan se rotoren som trekker opp klokken, og alle de andre delene som svinger fint runt og lager den fine tikk-takk lyden!

Går du for den svarte, så har den en rød sekundviser som gir fin kontrast. Jeg har en slik, og to andre Tissoter, og den har blitt en favoritt. Jeg kjøpte en annen sort skinn rem til den, da det passet bedre med sort der enn den brune. Vel det var mitt valg.

Uansett; Tissot gir veldig mye for pengene! Og det er et merke som "ikke alle andre har".

Lykke til med valget, uansett!

PH 8- )

Det er bra med et hjerte som banker for Tissot :D
Dog skal nevnes at alle klokkene som er foreslått er mekaniske (iirc) - man får særdeles sjelden råd om kjøpe quarts på sonen ;)