Moore's samling

Ypperste klasse. Det er så vakkert, så vakkert.:)
Her stemmer absolutt alt.
Et fantastisk urverk pakket inn i noe av det smukkeste urverdenen har å tilby.
Er veldig glad for at du deler din klokkelidenskap med oss.
 
Gratulerer, Moore:) En virkelig flott og ikke minst spennende IWC du har fått inn i din samling:) Denne komplimenterer resten av din samling på en ypperlig måte:)
 
Tenkte meg det ble den ja! Gratulerer med et utrolig flott ur! Og i mine øyne er evig kalender det kuleste du kan ha på klokke.
 
*sukk*

Den er vakker, og kompleks..
Jeg vet ikke hva mer jeg kan si...
Gratulerer!

Håhåhå.....herlig, moore!!! Tenkte jeg det ikke. Gratulerer, gleder meg til flere bilder :D

Gratulerer, Moore! Helt fantastisk! :D :D :D

GOSH!

Ehm, helt satt ut. Du har en flott historie til klokken, og jeg er alleder blown away.
Gratulerer så meget!!!

utrolig fin klokke :)

Åh, heisann. Gratulerer med den. Nå gjelder det bare at ikke Mayaene har rett, så du får litt mer enn et års glede av den.
Og hvilken flott presentasjon. Bøyer meg i støvet og venter der på flere bilder.

Den klokken der var jo nesten litt på kanten drøy.. :eek: :eek:

Den ser fantastisk ut...

Og takk for et lærerikt og velskrevet innlegg i tillegg:D

Dette var et virkelig flott ur Moore.:D Flott presentasjon også.:D Gratulerer så mye. :D

Stor takk, karer!

Veldig hyggelig å høre den faller i smak.
For meg er dette på en måte "grailen" - og det kan jeg si etter å ha fått min lenge etterlengtede A. Lange & Söhne, Grand Lange 1 i hus for ikke lenge siden.
Så umåtelig klassiske begge to, men IWC har komplikasjonene som for meg gjør den hakket hvassere. Denne Portugueser smiler så umåtelig godt.
Det var kjærlighet ved første blikk, og denne Perpetual Calendar gir meg i tillegg den kriblende, smått lekne "evige og sanne kjærlighet"-følelse. :D
 
Man kan ofte ta floskler og overdrevne ord i sin munn: "Jeg er målløs" er en slik floskel.

Men det var akkurat det jeg var her jeg satt på jobb og leste denne posten, nesten uten å trekke pusten. Portuguese er slik en fantastisk vakker klokke, og dette er slik en fantastisk inkarnasjon.
Gratulerer på det aller hjerteligste! Og tusen takk for at du ikke holdt oss på pinebenken en dag til :)

Gratulerer så mye! Et virkelig flott ur!

Helt fantastisk! Fin motivasjon for å lese til prøven i accounting jeg har i morgen tidlig :)

Se der ja, superur, rett og slett... Grattis!

................

Mitt vokalbular inneholder ikke ord som kan beskrive den klokken. Gratulerer. :eek:

Så vakkert.. Så nydelig..

Gratulerer med dette fantastiske mesterverket Moore! ;)

Utrolig velskrevet presentasjon av en helt syk klokke. Etter min mening kronen i samlingen din (og det sier litt). Tidløs, komplisert men samtidig enkel. Lett en av de råeste klokkene noensinne.


Jeg takker så mye!
Meget hyggelig å registrere de gode ord. Uret er særdeles vakkert, og jeg følte vel bare presset ble for stort til å holde igjen en dag til...;)

Jeg er - bokstavelig talt - ute og flyr nå, og fikk i all hast sendt en post før jeg måtte ile.
Derfor er det også litt smått med bilder, men jeg kommer rikelig tilbake med oppdateringer og supplerende bilder så snart jeg går inn for landing.

:cool:
 
Gratulerer, Moore. Dette var helt fantastisk. Er så fascinert av mekaniske perpetual calendars. At det er mulig å lage det.

Kan jeg spørre om to ting:
1) Hvor lang tid tar det å stille uret til korrekt settings?
2) Kan vi få noen smukke bilder av baksiden?

Stor takk, Sponon!
Perpetual-komplikasjonen har fascinert meg også. Lenge. Jeg har imidlertid også vært litt i "tvil" - på en måte - om hvilken det skulle bli.
Valget ble dog enkelt etterhvert som jeg gikk inn i nærmere research. Det stod mellom denne og Jaeger-Lecoulte Master Control Perpetual Calendar. Men JLC er manuell. Og i tillegg kommer den ikke i hvitt gull. Da ble det IWC. Estetisk er de begge nydelige, dog.

Uret er usedvanlig enkelt å stille.
Kronen sørger for alt. Som for hvilket som helst annet ur. Man skal imidlertid være forsiktig, ettersom det ikke er noe "point of return" ifall du stiller for langt frem. Da er det ikke annet å gjøre enn å sette det i stoppfunksjon, og vente til tiden tar uret igjen...
Alminnelige finjusteringer av tiden som minutter og noen timer, går imidlertid helt fint. Vel og merke kun innenfor "sikkerhetssonen" fra 0300-2000.

Supplerende bilder kommer så snart jeg får kameraet tilgjengelig, og for min egen del går inn for landing mellom fly og møter.
I morgen tenker jeg ta meg tid til en hyggelig fotosession, så da kommer bilder i alle vinkler. ;)

Man har vel ikke noe annet valg enn å plassere en perpetual calendar i en winder for evig antar jeg? En fantastisk komplikasjon, men personlig tror jeg nesten jeg ville være redd for at jeg ikke kunne ta vare på den i tilstrekkelig grad :)

På en måte er det eneste løsning, Anders!
Men samtidig; - det er jo den velkjente 7-dagers power reserve, så det tåler å ligge litt. Men normalt er det optimalt å la det gå i winder. Generelt selges dem gjerne med winder på kjøpet, noe min AD også tilbød meg.;)


Fantastisk, Moore! :D

Denne sklir IMO rett inn på toppen av en allerede utrolig flott samling! Det er min absolutte favoritt blant kompliserte ur og et sant mesterverk i alle ordets betydninger. Et enestående urverk pakket vakkert inn.

Gratulerer!

Edit: Håper denne gjerrigheten på bilder går over snart;)

Stor takk, Mogens!
Vi deler åpenbart smaken for IWC og Portuguese, og denne har lenge vært min utkårede. Det var litt derfor også jeg lot Automatic (7 Days) gå for en stund siden, men den skal nok inn igjen for å komplettere IWC Portuguese-linjen min.

Bilder kommer i rikt monn i morgen.
Er på reise for øyeblikket, og må få ristet av meg litt jet-lag, så skal jeg innta fotomodus.;)
 
Ypperste klasse. Det er så vakkert, så vakkert.:)
Her stemmer absolutt alt.
Et fantastisk urverk pakket inn i noe av det smukkeste urverdenen har å tilby.
Er veldig glad for at du deler din klokkelidenskap med oss.

Der har vi perfeksjon.

Gratulerer, Moore:) En virkelig flott og ikke minst spennende IWC du har fått inn i din samling:) Denne komplimenterer resten av din samling på en ypperlig måte:)

Tenkte meg det ble den ja! Gratulerer med et utrolig flott ur! Og i mine øyne er evig kalender det kuleste du kan ha på klokke.

Takker så mye, klokkevenner!

Dette er et ur som virkelig lokker frem "passion" og lidenskapen.
Det er som om man får en høyere respekt for urverk og alt som følger ved denne fascinerende tidsmåleren, når man holder et ur som dette i hånden. Det er så komplett på alle måter. Så joda, min lidenskap er ikke akkurat blitt mindre nå. Veldig hyggelig å kunne dele den.
:cool:
 
Hehe, tror ikke den vil komme til å trenge winderen i særlig grad fremover nei. Har på følelsen uret kommer til å få mye "wristtime", og med 7 dager i gangreserve er det som dere sier ikke akkurat noen fare om det skulle bli liggende stille ett par dager. :D

Ser frem til mer bilder!
 
Grattis med en flott, og komplisert, klokke :)

Føyer seg godt inn i rekken av dine flotte ur!
 
Gratulerer! Litt av en rugg, men så rommer den jo en nydelig liten mekanisk regnemaskin, bl.a. med en ca 1 til 31,5 mill. utveksling mellom sekundviser og årshjul.

Man skal imidlertid være forsiktig, ettersom det ikke er noe "point of return" ifall du stiller for langt frem. Da er det ikke annet å gjøre enn å sette det i stoppfunksjon, og vente til tiden tar uret igjen...

Ojojoj... Jeg hadde fått mareritt om natten om at tvangstankene overmannet meg og jeg bare måtte skru den frem til 2100 :eek:

Avataren min er fra et legendarisk Ren & Stimpy-øyeblikk (noe sier meg at du ikke ser på Ren & Stimpy :cool:)
"Stimpy, whatever you do, JUST DONT PUSH THE RED BUTTON!!!"
 
Wow, perpetual calender, også fikk du pratet med Kurt Klaus himself.. Magisk! Du trenger ikke 7 days i stål nå synes jeg.. Kos deg med det mesterstykket!
 
Gratulerer så mye med en utrolig lekker IWC. Fikk sett denne hos Alf Lie og må si den skiven virkelig ikke gjør skam på uret. Gleder meg til flere bilder samt flere velskrevende ord.
 
Ja. Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg.

Min respekt for deg som samler når med dette nye høyder. Nok en gang toucher du ytterkanten av hva som finnes av ultimate ur. Mine to robuste fettere til denne blir for kladdete bondetamper å regne i forhold til denne verdensvante akademikeren her. På mange måter konstituerer denne gentlemannen hva et ur noensinne kan håpe på å bli; som en slags urets doktorgrad i teoretisk astrofysikk (jeg møtte en gang en mann med nettopp denne tittelen - pussig skrue).

Moore, denne reflekterer virkelig din sans raffinement.

Gratulerer!
 
Det er fantastisk Moore, at du ønsker og har ressurser til å realisere et slikt mesterstykke fra øverste hylle. Dette er mekanisk kunst i toppsjiktet. Gleder meg til bildene er på plass. Gratulerer så mye! :D:D

Over og ut fra herfra, og som vi sier her jeg bor: "Itj fårrå nålles."
 
Gratulerer med nydelig ur og som alltid flott presentasjon.
Kjenner jeg blir litt tom for ord når det kommer til samlingen din.
Det er så mye flott og gjennomtenkt at man bare må bøye seg i støvet.
Grattis igjen. :p
 
Jeg har ikke ord, Moore! Dette er en så komplett klokke når det kommer til både det estetiske og ingeniørkunsten bak det hele. Gratulerer så mye, du slutter aldri å imponere :D
 
Jeebus, gratulerer så mye! Den overgår alt jeg har fått presentert her inne tidligere, og med din samling sier ikke det rent lite. Her er det bare å nyte. Du har utsøkt smak!
Gleder meg virkelig til bilder i morgen :)



PS: Send PM når du skal flippe den ;)
 
Herrejemini så fantastisk. Den er bare så utrolig at jeg blir klam i håndflatene bare av å se på bilder. Utrolih. Gratulerer.