Min garasje er fylt med...

Eller sjarmerende torturinstrument i følge andre eiere på TS ;) Nydelig 911 (eller 912?) du har der @Tom Henriksen. En original ´65-69 var alltid min plan også, men fikk dessverre ikke fingeren ut før de ble idiotisk dyre.
 
Plukket opp denne på fredag! 2017 428i xDrive :)

cXWMDG0.jpg
 
Kjøpe femti år gammelt rustent landbruksredskap, bruke et par timer på dunke litt rundt på instrumenter og lys slik at de tidvis virker, fikse dører og vinduer slik at de ihvertfall nesten kan lukkes (det er tross alt -7 ute) og satse på å bli kjent med den i løpet av de 500 km som ligger mellom meg og vinterlageret. What could possibly go wrong?
 
Et lite apropos til 50 år gammelt kjøretøy.
Dette er min gamle perle. Vel, det er noen år siden jeg solgte den, men den er fortsatt i mine tanker.... I går fylte den 50. 1966 Morris 1275 Cooper S.

I sin tid gav jeg 1500 for den og la ned diverse timer. Bilen hadde jeg i 19 år.
Copy of Main.JPG

Det var rått og ukomfortabelt å kjøre. Det ristet og bråket. Etter noen år monterte jeg stereoanlegg i den. Det ble kun spilt "kjent musikk" i den. Da visste du hvordan musikken skulle høres. Dermed så hørte du riktig. Aldeles HERLIG.

Vi hadde flere gode turer sammen. En gang, i studietiden, kjørte vi fra Hønefoss til Høvik, en strekning på fem mil, på 28 minutter. Årsaken til at det tok så lang tid var at det var veiarbeid i Sandvika og vi fikk rødt lys... Dette var klokken 3 om natten...

Bilen var herlig og gikk som en klokke.

8
 
Nydelig Mini @Grendel. Det er en fantastisk morsom liten bil. Eller som motorsportlegenden John Surtees uttalte om Mini Cooper S: "The most fun you can have this side of a nitrous bottle".

Det var ikke uten grunn at flere legendariske førere hadde slike biler privat; Graham Hill, John Surtees, Jackie Stewart, Bruce McLaren, Ron Dennis, Jack Brabham, Nicki Lauda, James Hunt, Ken Tyrrell, pluss en hel haug celebriteter (uten at akkurat dêt er et kvalitetstegn). Enzo Ferrari skal etter sigende ha hatt tre stykker som han koste med på svingete fjellveier i lunsjpausene.

Savner min gamle Mini fra studietiden. Den begynte livet som en 850cc, men før jeg var ferdig hadde den trimmet 1380 motor og masse annet gøy. Gokart med skilt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Denne fylte min garasje ei stund. Dessverre solgte jeg den. Jeg hadde for lite tid og plass. Og så kostet den meg for mye, særlig bekymringer. Det var alltid e eller annet som måtte fikses. Men den er som en sub, jeg kunne fått det doble for den i dag.

Dette er en 1987-modell med G50 girkasse. Fuchsfelgene ble solgt før jeg kjøpte den, og jeg brukte en del tid på å forsøke å oppspore like, uten hell. Ja, ja. Evig eies kun det tapte.
911-1.jpg