International Watch Company-tråden

Innom Otteren i Stavanger idag. En opplevelse i seg selv om man ønsker å oppleve imøtekommenhet! Så og prøvde nye Ingenieur 40mm. Et fantastisk ur, helt utrolig flott. Ett hvert menneske som er ute etter en tøff allbruksklokke burde seriøst vurdere å kjøpe. Utrolig flott kasse og lenke. Perfekt størrelse osv osv. Skal komme gummirem/rem til den etterhvert også.

Ble også fortalt at NYE Aquatimer kommer i januar. Med inhouse og innebygd bezel. Veeeldig spennende!!!!!

Hvem blir sonens første!?
Jeg har så forbanna lyst på en ny etter at jeg solgte min ingy 3227
 
Innom Otteren i Stavanger idag. En opplevelse i seg selv om man ønsker å oppleve imøtekommenhet! Så og prøvde nye Ingenieur 40mm. Et fantastisk ur, helt utrolig flott. Ett hvert menneske som er ute etter en tøff allbruksklokke burde seriøst vurdere å kjøpe. Utrolig flott kasse og lenke. Perfekt størrelse osv osv. Skal komme gummirem/rem til den etterhvert også.

Ble også fortalt at NYE Aquatimer kommer i januar. Med inhouse og innebygd bezel. Veeeldig spennende!!!!!

Junior og jeg var også innom Otteren i Stavanger før vi havnet i Macao. Jeg er vel en av dem som ikke faller hodestups forelsket over den nye Ingenieur'en. Synes dessuten at den er overpriset med hensyn på at verket de benytter er et lett modifisert ETA 2892 (i.h.h.t salgsrepresentanten hos Otteren).

Men IWC har jo mye annet snadder da :)

Frode.
 
Innom Otteren i Stavanger idag. En opplevelse i seg selv om man ønsker å oppleve imøtekommenhet! Så og prøvde nye Ingenieur 40mm. Et fantastisk ur, helt utrolig flott. Ett hvert menneske som er ute etter en tøff allbruksklokke burde seriøst vurdere å kjøpe. Utrolig flott kasse og lenke. Perfekt størrelse osv osv. Skal komme gummirem/rem til den etterhvert også.

Eneste er ETA verket, dog. Noen norsk pris på denne forøvrig?
 
@Chronodiver Når er det snakk om at nye Aquatimer slippes? Såvidt jeg har fått med meg har det ikke blitt sluppet noen teasers enda?

-V
 
Redigert av en moderator:
@Chronodiver Når er det snakk om at nye Aquatimer slippes? Såvidt jeg har fått med meg har det ikke blitt sluppet noen teasers enda?

-V
Vedkommende på Otteren sa at Aquatimeren nå revideres. Den nye utgaven mente han skulle komme allerede i januar. Den kom med inhouseverk og innerbezel.

Hva ETAmod og pris på Ingenieur angår s¨å mener jeg prisen på Ingenieuren var ca 45K. Og ja denne og flere av IWC sine entrymodelller har modifisert ETA2892. Man kan si mye om det, jeg tenker at om IWC velger noe så er det bra. Man kan jo si at urverket går mer stabilt enn andre av deres inhouseverk om man leser litt rundt. Til de som synes 45 er dyrt for ETA så kan jo nevnes at Deep Two ligger på rundt 100K.
 
Redigert av en moderator:
De går tilbake til innerbezel? Jeg digger det fra et esteetisk synspunkt :D Håndterte 3536 tidligere i sommer noe som ga meg gode vbber også. Vi satser på at den nye blir killer :D

-V
 
Hva ETAmod og pris på Ingenieur angår s¨å mener jeg prisen på Ingenieuren var ca 45K. Og ja denne og flere av IWC sine entrymodelller har modifisert ETA2892. Man kan si mye om det, jeg tenker at om IWC velger noe så er det bra. Man kan jo si at urverket går mer stabilt enn andre av deres inhouseverk om man leser litt rundt. Til de som synes 45 er dyrt for ETA så kan jo nevnes at Deep Two ligger på rundt 100K.

Nå handler ikke denne tråden om meg eller mine handlevaner, men synes dette blir minst 10k i overpris med tanke på konkurransen i 50k-segmentet der nærsagt samtlige stiller med in-house. Rundt tretti hadde jeg villet betale.
 
Nå handler ikke denne tråden om meg eller mine handlevaner, men synes dette blir minst 10k i overpris med tanke på konkurransen i 50k-segmentet der nærsagt samtlige stiller med in-house. Rundt tretti hadde jeg villet betale.
Ja for all del lilac, dette dreide seg ikke om deg. Du skal nok se at du får deg en strøken en til rundt 30også kjenner jeg flippementaliteten her inne :)
Blir nok ikke en på meg heller, men ikke pga ETA.
 
Vedkommende på Otteren sa at Aquatimeren nå revideres. Den nye utgaven mente han skulle komme allerede i januar. Den kom med inhouseverk og innerbezel.

Er spent på den nye Aquatimeren, men innerbezel er no-go. Da blir det eggkoking- og parkometerklokke i stede for en dykkerklokke.
 
Redigert:

Syns du? Det er stor forskjell på brukervennligheten mellom innerbezel og ytterbezel. Noen klokker (som f.eks Longines Legend Diver) går det ikke an å bruke innerbezelen under vann pga skrukrone. Molbo kaller jeg det :p
 
Hehe:) Just pulling your leg :D Har fått med meg at du har et klart ståsted når det kommer til dette spørsmålet:) Hva synes du om den nåværende generasjonen med vanlig bezel? Har du forresten sett nærmere på 3536 modellen? Fikk håndtert den i sommer (titanmodellen) og ble virkelig imponert.

-V
 
Hehe:) Just pulling your leg :D Har fått med meg at du har et klart ståsted når det kommer til dette spørsmålet:) Hva synes du om den nåværende generasjonen med vanlig bezel? Har du forresten sett nærmere på 3536 modellen? Fikk håndtert den i sommer (titanmodellen) og ble virkelig imponert.

-V

Nåværende generasjon er jo tilnærmet perfekt. God lesbarhet både i dagslys og i mørke. Og de har jo allerede en Aquatimer i Vintage Collection med innerbezel, så hvorfor endre på hele serien? Nå skal jeg ikke male fanden på veggen før jeg har sett det endelige resultatet. Kan være IWC pønsker ut en fantastisk løsning :)
 
Ja jeg digger chronoen min rett og slett. Spørsmålet er vel om de ser deskdiverne eller de virkelige dykkerne som sin primærmålgruppe :)
Men som du sier så bør det jo være rom for begge. Litt sånn som JLC har valgt å gjøre det med sine.

-V
 
Syns du? Det er stor forskjell på brukervennligheten mellom innerbezel og ytterbezel. Noen klokker (som f.eks Longines Legend Diver) går det ikke an å bruke innerbezelen under vann pga skrukrone. Molbo kaller jeg det :p

Bruker man ikke skrukronen før man starter dykket i alle tilfeller? :p
 
Bruker man ikke skrukronen før man starter dykket i alle tilfeller? :p

Nå er jeg ikke med? :p


Man ligger i overflaten, gir signal til teamet om å starte nedstigning, vrir triangel på bezel til minuttviser, dumper luft fra vinga og synker. Har man to par hansker (ullhansker + tørrhansker) så er det vanskelig å skru på en liten krone. Enda verre er det å skru opp en skrukrone for å risikere å floode kassen.

Men slike klokker er nok ypperlig til å time steketiden på en Grandiosa ;)
 
Nå er jeg ikke med? :p


Man ligger i overflaten, gir signal til teamet om å starte nedstigning, vrir triangel på bezel til minuttviser, dumper luft fra vinga og synker. Har man to par hansker (ullhansker + tørrhansker) så er det vanskelig å skru på en liten krone. Enda verre er det å skru opp en skrukrone for å risikere å floode kassen.

Men slike klokker er nok ypperlig til å time steketiden på en Grandiosa ;)

Kanskje ment for varmere klimaer enn nordsjøen:)

Forøvrig etter tilbakemeldingene på WUS å dømme ser den nye ingyen ut som en rabattkonge, mye som planet ocean. Bakdelen er vel hovedsaklig at det er få importører.
 
@Juice flott artikkel om IWC! Sikkert ikke bare jeg som gleder meg sinnsykt til hvordan nye Aquatimer vil se ut. Jeg nevnte det tidligere at den visstnok skal ha innerbezel og være 42mm. At dette gjelder hele kolleksjonen vet jeg ikke, tiden vil vise.

Spennende spennende spennende!! Kommer i januar!!
 
Redigert av en moderator:
Er spent på den nye Aquatimeren, men innerbezel er no-go. Da blir det eggkoking- og parkometerklokke i stede for en dykkerklokke.

@Thomas Innerbezel betyr ikke nødvendigvis no-go. Ja Longines LD har skrukrone på bezelkrone ja men ikke Aquatimeren til feks @Frodo . Her er kronen løs. Under vann kan den ikke skrus på da trykket "forselger" den noe som i seg selv er dødstøft!! Men du kan ligge i vannskorpen eller boblebadet og skru så mye du vil.

Her Frodo sin klassiker.
e9c88502.jpg

Helvete, jeg er på IWCkjøret igjen....

Edit; ifølge andre rykter kan det vise seg å være noe i det jeg snappet opp hos AD angående innerbezel, inhouse og 42mm. Nå hører jeg også rykter om TITAN!!!!!!!!!
 
Redigert av en moderator: