Innspill på kjøp av 312 vs 372

Jeg synes det er vanskelig å gi klare råd. Har vaklet så mye opp igjennom årene, og hatt en haug av forskjellige Paneraier.

Men; det viktigste er å ha en Panerai. :)Jeg har følt et stort savn i de perioder jeg ikke har hatt en.....
Enig. Har etterhvert hatt mange og savnes alltid. En PAM som eneste ur er kanskje ikkje 100% å anbefale. Men burde ha sin plass i enhver samling. Er noe eget med PAM.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonsi og Hvermansen
Ligger jo en 372 her på TS og.

@MrMstone visste vell og om en 1312 som skulle selges.

Plexi blir fortere ripete, og du må ha en runde med polywatch iblant. På 372 synes eg uten tvil plexi ser best ut dog...
Jepp, legges ut ila noen dager
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg hadde 312 og 372 samtidig. Selvom 372 er litt større, er den langt mindre topptung. Du kommer aldri til å glemme å trekke opp, og det er kosetid. Gullvisere og plexi gjør 372 enda mer sexy.

Ingen overraskelse, det er 372’n som ble igjen hos meg

34FD2925-FF9B-4F60-A0B6-8CD2BB2402EB.jpeg
 
Jeg hadde 312 og 372 samtidig. Selvom 372 er litt større, er den langt mindre topptung. Du kommer aldri til å glemme å trekke opp, og det er kosetid. Gullvisere og plexi gjør 372 enda mer sexy.

Ingen overraskelse, det er 372’n som ble igjen hos meg

Vis vedlegg 199406
Wow, for et bilde! Superlekkert!
Ja, dette med manuell trekking er nok mest en vanesak og noe nytt for meg
vet ikke helt om jeg har skjønt dette med plexi helt enda. Er den mer domeformet/konveks enn safir?
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Wow, for et bilde! Superlekkert!
Ja, dette med manuell trekking er nok mest en vanesak og noe nytt for meg
vet ikke helt om jeg har skjønt dette med plexi helt enda. Er den mer domeformet/konveks enn safir?
What Frik said! Hvordan det bryter lys er greia for mer. Også synes jeg jeg det er litt kult at det utvikler en patina, eller bruksslitasje om du vil. Samtidig er det ikke mer enn fem minutter med polywatch eller lignende som gjør det som nytt. At kassen er polert gjør den også lett å shine opp hvis du skulle ønske det. Alle scuffs synes bedre på børstede kasser imho.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonsi
What Frik said! Hvordan det bryter lys er greia for mer. Også synes jeg jeg det er litt kult at det utvikler en patina, eller bruksslitasje om du vil. Samtidig er det ikke mer enn fem minutter med polywatch eller lignende som gjør det som nytt. At kassen er polert gjør den også lett å shine opp hvis du skulle ønske det. Alle scuffs synes bedre på børstede kasser imho.
Spennende. Jeg må få sett dette irl.
Ser absolutt appealen i patina.
Skal få prøvd på en 372 for å se om håndleddet takler dimmen jo mer jeg leser og ser om 372 jo mer gira blir jeg på nettopp den!
 
Spennende. Jeg må få sett dette irl.
Ser absolutt appealen i patina.
Skal få prøvd på en 372 for å se om håndleddet takler dimmen jo mer jeg leser og ser om 372 jo mer gira blir jeg på nettopp den!
Tenker du den klokken du skal kjøpe som 'dagligklokke'?
 
Tenker du den klokken du skal kjøpe som 'dagligklokke'?
Ja, dette blir hverdagsklokka. I hvert fall til å begynne med
Var innom Bjerke og prøvde 1312 og en 372. Jeg må ha 47mm. Med mine to meter på sokkelesten og sjimpansearmer ble 1312 nesten litt liten i hvert fall sammenlignet med 372.
For et smykke 372 er. Falt rimelig pladask for den. Og mer behagelig på armen enn 1312. Den lå mer flatt på håndleddet og føltes som den hadde et lavere tyngdepunkt enn 1312.
Noen som har en ide om prisdifferanse på brukt 372 med safir mot plexi? Safir kom vel i '16?
 
Ja, dette blir hverdagsklokka. I hvert fall til å begynne med
Var innom Bjerke og prøvde 1312 og en 372. Jeg må ha 47mm. Med mine to meter på sokkelesten og sjimpansearmer ble 1312 nesten litt liten i hvert fall sammenlignet med 372.
For et smykke 372 er. Falt rimelig pladask for den. Og mer behagelig på armen enn 1312. Den lå mer flatt på håndleddet og føltes som den hadde et lavere tyngdepunkt enn 1312.
Noen som har en ide om prisdifferanse på brukt 372 med safir mot plexi? Safir kom vel i '16?
372 er et meget godt valg. Jeg kan ikke se at det er noen prisforskjell mellom Plexi og safir. Alder og servicehistorikk har større innvirkning på pris. Jeg har en Panerai med plexi og en med safir. Visuelt synes jeg ikke forskjellen er så stor. Hvis du du skal bruke klokka daglig og ikke er glad i riper/merker i glasset ville jeg valgt safir.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonsi
Rått å rocke 372 som daglig ur! Hadde egentlig tenkt å av anbefale deg det, men sidan du har testa og er høy så blir dette kult! Anbefaler og Safir som dagligur.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonsi
Rått å rocke 372 som daglig ur! Hadde egentlig tenkt å av anbefale deg det, men sidan du har testa og er høy så blir dette kult! Anbefaler og Safir som dagligur.
Ja, den var tross alt overraskende behagelig på positivt overrasket!
Nå begynner jakten på brukt 372, helst med safir
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
372 er et meget godt valg. Jeg kan ikke se at det er noen prisforskjell mellom Plexi og safir. Alder og servicehistorikk har større innvirkning på pris. Jeg har en Panerai med plexi og en med safir. Visuelt synes jeg ikke forskjellen er så stor. Hvis du du skal bruke klokka daglig og ikke er glad i riper/merker i glasset ville jeg valgt safir.
Skjønner. Med tanke på at dette blir hverdagsklokka så er det ikke utenkelig at jeg kommer til å prøve å gå for en med safir.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg har en 422 som vurderes solgt. Denne er ganske lik 372, men med safirglass og power reserve på baksiden. Kjøpt ny hos Bjerke. Komplett og strøken. Send meg en PM ved interesse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonsi